Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Original nissan leaf 10a selges

Startet av Strømbil, søndag 25. mai 2014, klokken 12:44

« forrige - neste »

Strømbil

Noen her som har prøvd denne?
https://itunes.apple.com/US/app/id867767018?mt=8

Like god som LeafSpy?

Edit: Tenkte å prøve selv, men har kun bluetooth-adapter, og det ser ut til at denne kun virker med wifi-adapter..
Svart Nissan Leaf 2013.

emil

iPhone støtter ikke bluetoothprotokollene som vi bruker på android, så der er wifi eneste mulighet. Ellers ser det ut som om det er de samme dataene som presenteres bortsett fra cellespenning som du får selv på gratisutgaven av LeafSpy og kanskje noen andre småting. Men for de som er avhengig iPhone så er det nok en god løsning.

smaug01

Har ikke fått med meg helt hvordan bilen kommunisere med omverden egentlig. 3G, wifi, BT eller alle nevnte alternativ?
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

Thomas Parsli

Bilen bruker 3G for å kommunisere med Carwings-systemet til Nissan, den har hverken wifi eller bluetooth.

Leafspy bruker bluetooth (man trenger en bluetooth-dongle), LEAF Stat bruker en wifi-dongle.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

smaug01

Jeg har tilfeldigvis en bt ODB-2 dongle(Elmscan 327) liggende. Noen som har prøvd PLX devices sine produkter på en Leaf?
Jeg antar man må skaffe et sim-kort selv? Er det internett i bilen også da? Live oppdatering av kart? Kan Nissan overvåke hvor bilen er evt slå den av remote ved tyveri? Kan eieren se hvor bilen er evt se hastighet og retning?
Hvor mye data bruker Carwings til vanlig? Er det sånn at bilen "surfer" mer på nett enn eieren :-) ?
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

bjorn_2390

Blå Euro-Leaf (2012)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA