Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Mitt forsøk; hvor mye tappes batteriet etter en måned (eller mer) uten lading

Startet av kjølholdt, søndag 25. mai 2014, klokken 12:42

« forrige - neste »

Muffinman

Sitat fra: stianrod på torsdag 08. mai 2014, klokken 11:57
Sitat fra: Gusse på torsdag 08. mai 2014, klokken 11:33
Sier ikke at dette gjelder denne saken, men likevel et tips:
Mobil og FOB er ikke gode venner ;)
Å ha mobil og FOB i samme lomme, er som å be om trøbbel :)

Det samme gjelder kortmappe i metall. De er heller ikke gode venner. Jeg måtte ta ut kortmappa av lomma, for at FOBen skulle virke. Tydeligvis signalforstyrrelser...
Får stadig vekk "key not inside" om jeg har en tier i samme lomma som fob``en, eller om en annen nøkkel på knippet legger seg parallelt med fob. Ingen optimal sak det der.

OddB

Sitat fra: Muffinman på torsdag 08. mai 2014, klokken 15:43
Sitat fra: stianrod på torsdag 08. mai 2014, klokken 11:57
Sitat fra: Gusse på torsdag 08. mai 2014, klokken 11:33
Sier ikke at dette gjelder denne saken, men likevel et tips:
Mobil og FOB er ikke gode venner ;)
Å ha mobil og FOB i samme lomme, er som å be om trøbbel :)

Det samme gjelder kortmappe i metall. De er heller ikke gode venner. Jeg måtte ta ut kortmappa av lomma, for at FOBen skulle virke. Tydeligvis signalforstyrrelser...
Får stadig vekk "key not inside" om jeg har en tier i samme lomma som fob``en, eller om en annen nøkkel på knippet legger seg parallelt med fob. Ingen optimal sak det der.
Bytt batteri !
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Milzit

Sitat fra: janmb på torsdag 08. mai 2014, klokken 11:23
Dersom du har slått på walk-away locking skal bilen låse seg etter at nøkkelen har forlatt bilen - merk at du må få nøkkelen ut av bilens deteksjonsrekkevidde (noen få meter) og det tar en del sekunder før bilen låses.

Angående manuell låsing skal du ikke trenge å holde inne noen knapp - kort trykk på taket låser.

Hadde bilen min på service på mandag og sjekke FOB deteksjon var et av punktene mine. Har hatt litt fusk med deteksjon et par ganger, men dog sjeldent. De hevdet de ikke gjorde noe annet enn inspeksjon og litt justering på noen batterikontakter i selve FOBen. Resultatet er hvertfall at bilen detekterer FOBen på lenger avstand enn før. Tidligere kunne jeg gå i bestemt fart mot bilen og da rakk den så vidt å presentere håndtaket innen jeg rekker fra hånda. Nå presenteres håndtaket uten unntak på omkring 1.5-2 meters avstand når jeg nærmer meg. Poenget: Dette er tydeligvis justerbart/påvirkbart, enten av bilen eller FOBen.
Er det vanlig hos andre her også at håndtakene kommer ut så tidlig? Hos meg kommer ut vanligvis ut akkurat før man rekker frem hånden, noen ganger må man trykke. Skal be de om å se på dette når den skal på service nå.
På den ene foben kan man nå også kjenne batteriene godt igjennom plasten og man kan se antydning til en ring der.

Øyvind.h

Det er ikke batteriet, men selve trykk-knappen til funksjonen. Disse tre ringene vil "alle" få tre av oppå FOB``en over tid, pga dårlig design.
Batteriet kommer du til fra FOB``ens flate underside :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA