Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Mitt forsøk; hvor mye tappes batteriet etter en måned (eller mer) uten lading

Startet av kjølholdt, søndag 25. mai 2014, klokken 12:42

« forrige - neste »

kjølholdt

Hei
har problemer med å få bilen låst. Ja har vært inne på innstillinger alt står der det skal . Har restartet skjermen et par ganger. Men bilen blir ikke automatisk låst. noen forslag
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Cato76

:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

kjølholdt

Det går fint å låse via appen, men det skal vel ikke være nødvendig. Av og til tar det jo uforholdsmessig lang tid å komme inn på appen
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

BMW850

Har ikke hatt bilen mer enn noen dager. Enkelte ganger kommer ikke håndtakene ut og må trykke på FOBen. Dette er når jeg IKKE låst med ett langt trykk på taket, bare vært rundt og i nærheten av bilen. Med nøkkelen i lomma skal man vel kunne ta på håndtaket hvis de ikke kommer ut av seg selv. Har Tech-pakka.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

janmb

Dersom du har slått på walk-away locking skal bilen låse seg etter at nøkkelen har forlatt bilen - merk at du må få nøkkelen ut av bilens deteksjonsrekkevidde (noen få meter) og det tar en del sekunder før bilen låses.

Angående manuell låsing skal du ikke trenge å holde inne noen knapp - kort trykk på taket låser.

Hadde bilen min på service på mandag og sjekke FOB deteksjon var et av punktene mine. Har hatt litt fusk med deteksjon et par ganger, men dog sjeldent. De hevdet de ikke gjorde noe annet enn inspeksjon og litt justering på noen batterikontakter i selve FOBen. Resultatet er hvertfall at bilen detekterer FOBen på lenger avstand enn før. Tidligere kunne jeg gå i bestemt fart mot bilen og da rakk den så vidt å presentere håndtaket innen jeg rekker fra hånda. Nå presenteres håndtaket uten unntak på omkring 1.5-2 meters avstand når jeg nærmer meg. Poenget: Dette er tydeligvis justerbart/påvirkbart, enten av bilen eller FOBen.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

kjølholdt

har påslått walk away locking, får ta en tur innom tesla bergen
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Leif1

Walk away locking og automatisk opplåsing skal i hvert fall gå helt knirkefritt.
Dette er noe de kan fikse for deg. Min har vært helt grei så nær som hjemme i garasjen faktisk.
Der tuller den av og til med å låse opp. Mulig signalet forstyrres av alt skrotet som lagres der...  ;D
Konvertitt fra S til X

Veggen

Husk at hvis du har brukt knappene på nøkkelen til å låse opp så deaktiveres walk away låsing midlertidig.
Dette er beskrevet i manualen.

Gusse

Sier ikke at dette gjelder denne saken, men likevel et tips:
Mobil og FOB er ikke gode venner ;)
Å ha mobil og FOB i samme lomme, er som å be om trøbbel :)

Øyvind.h

Sitat fra: Veggen på torsdag 08. mai 2014, klokken 11:31
Husk at hvis du har brukt knappene på nøkkelen til å låse opp så deaktiveres walk away låsing midlertidig.
Dette er beskrevet i manualen.

Viktig poeng. Jeg har ved et par anledninger trodd at walk away lock ikke har fungert. Årsakene har vært:
1. Bilen ble låst opp med nøkkel av en eller annen grunn (nøkkelen rører jeg nesten aldri, walk away er genialt!)
2. Kona har glemt veska i bilen, med nøkkel i. Dvs bilen blir aldri låst....
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

stianrod

Sitat fra: Gusse på torsdag 08. mai 2014, klokken 11:33
Sier ikke at dette gjelder denne saken, men likevel et tips:
Mobil og FOB er ikke gode venner ;)
Å ha mobil og FOB i samme lomme, er som å be om trøbbel :)

Det samme gjelder kortmappe i metall. De er heller ikke gode venner. Jeg måtte ta ut kortmappa av lomma, for at FOBen skulle virke. Tydeligvis signalforstyrrelser...
P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

janmb

Sitat fra: Gusse på torsdag 08. mai 2014, klokken 11:33
Sier ikke at dette gjelder denne saken, men likevel et tips:
Mobil og FOB er ikke gode venner ;)
Å ha mobil og FOB i samme lomme, er som å be om trøbbel :)

Det er jo helt uakseptabelt uansett - av helt andre årsaker :D

Mobilen bør alene, i dedikert lomme - alltid, ingen unntak. Så enkelt er det.

Så har jeg hatt 100% ripefrie mobiler ved utskiftning hittil også.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Øyvind.h

Sitat fra: janmb på torsdag 08. mai 2014, klokken 12:07
Sitat fra: Gusse på torsdag 08. mai 2014, klokken 11:33
Sier ikke at dette gjelder denne saken, men likevel et tips:
Mobil og FOB er ikke gode venner ;)
Å ha mobil og FOB i samme lomme, er som å be om trøbbel :)

Det er jo helt uakseptabelt uansett - av helt andre årsaker :D

Mobilen bør alene, i dedikert lomme - alltid, ingen unntak. Så enkelt er det.

Så har jeg hatt 100% ripefrie mobiler ved utskiftning hittil også.
Jeg sliter litt, for som folk flest har jeg nå bare mobil og kortholder. Mobil i den ene lomma og kortholder i den andre. Evt kortholder og nøkler. Foben misliker mobilen, men den misliker kortholderen mer :D Så fra september-mai går bilnøkkelen i jakkelomma. Men til sommeren må den ligge ved siden av mobilen, for da bruker jeg ikke jakke :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

stianrod

"Leather case" til mobilen med plass til kort er løsningen. Fås billig på ebay med gratis frakt fra Hong Kong ;)
P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

OleT

Mobil, kortholder og uåpnete sigarettpakker kan være veldig effektive "fob-blokkere". Det med sigarettpakken var en overraskelse! Så lenge pakken er uåpnet vil aluminiumet på folien danne en lukket "faraday cage" og oppføre seg som en blokk aluminium. Trekk ut "pull tab", så er kretsen er brutt og det er bare et stykke papp. :)
Rød Model S, 85kWh, "Red Dwarf"
Blå e-UP, "Blue Giant"

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA