Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Deaktivering av setebeltevarsler i baksetet.

Startet av Mippen, lørdag 24. mai 2014, klokken 22:08

« forrige - neste »

emil

Opp mot 40.000kr for et byggesett uten garantier og der bilens garanti i hvertfall ryker hvis noe går galt er jeg ikke helt klar for enda.

Får man derimot en trygg og godt testet sak (kan godt gjøre noe av monteringen selv) for under 20.000, gjerne med Type2 kontakt så man kan koble seg på en 22kW Type2 stolpe, hadde jeg vært fristet til å sjoppe.

Ser ellers at fossilet for stå for langturene denne sommeren, men håper at jeg kan komme meg mer rundt med Leafen neste sommer.

Smiling when sailing

Jep, men jeg har ikke fossilbil lengre :-). Vi kastet den etter 1,5 år med leafen siste høst. Jeg skal aldri kjøpe en slik igjen. Derimot leier vi fossilbil når vi måtte trenge det til korte (kort når det gjelder tidsbruk mens det er flere tusen kilometer) turer til sør-Finnland. Når det gjelder sommerferie tar vi Leafen og da kan jeg gjerne investere 40000,- til en Chademo lader som forkorter turen med 1 overnatting og gjør meg uavhengig av ladestrukuren. 3 fas 32 amp er ganske vanlig i Finnland. Dessuten er denne prisen ferdig montert bortsett fra strømtilførselen som man kan bruke en type 2 kontakt til om man ønsker, noe je ikke trenger. Det krever ett par tusen kroner ekstra til en kontakt om man allerede har passende kabel. Denne pakken veier litt over 20 kg og er ikke altfor stor heller. Den enesten "portable" chademo-laderen som jeg kjenner til ellers koster mer enn 100000,- og veier mer en 60 kg og er så stor at hele baggasjerommet er full. Men som jeg skrev vil jeg ikke kjøpe den før det er noen som har testet den skikkelig ut og den viser at den virker under hverdagsbruk. Jeg trenger den uansett bare på langtur om sommeren. Jeg håper jo også på at det blir etter hvert flere kommersielle tilbud på slikt ladeutstyr.
Blå Leaf, Tromsø

svingen

til chadmo kan du jo kjøpe den her http://www.mynissanleaf.com/viewtopic.php?f=44&t=13349&start=640
http://emotorwerks.com/products/online-store/product/show/75-new-emotorwerks-quickcharge-25000-a-25kw-pfc-charger
sammen med en slik her http://www.elbilhjelpen.no/htm/evse.html#Adaptor Mode_3_til_mode_1_3_fase_med_400V_32A_Cee

da vil du få 400v på 32a som betyr du vil få ca 12KW som betyr full ladet på 2 timer,det er ikke så ille og reise på lang tur med :) hvis du finner en type 2 22KW.

prisen på den mener jeg er ca 15 tusen,så lenge du klarer og finne en 400v så er du jo rimlig sikker da :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA