Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Leaf i verdensrekordkortesje

Startet av Mippen, fredag 23. mai 2014, klokken 13:13

« forrige - neste »

Mippen

Lurte på å ta turen en dag i sommer til folgefonna. Vet jeg kommer meg til Norheimsund men vet ikke om jeg kommer meg til Folgefonna og tilbake til Norheimsund uten å lade. Noen som vet?
Fremtiden er elektrisk.

Knotten

Sitat fra: Mippen på tirsdag 06. mai 2014, klokken 20:35
Lurte på å ta turen en dag i sommer til folgefonna. Vet jeg kommer meg til Norheimsund men vet ikke om jeg kommer meg til Folgefonna og tilbake til Norheimsund uten å lade. Noen som vet?

Hva mener du med 'Folgefonna'? Den er jo ganske stor..

En måte å 'besøke' Folgefonna på er jo Jondal sommerskisenter, da er det bare 11-12 km hver vei via Tørrvikbygd og ferge.
Det går visstnok en vei fra Jondal til Jordalen. Vet ikke om den er åpen for fri ferdsel. Da er strekningen ca 30km hver vei ifølge gule siders kart..
Nissan Japan Leaf, blå, siden juli 2013, foreløpig 88000 km - dette er moro!!
UM-EVSE ladekabel uten kladd-forskjellen på 10A og 16A føles større enn ventet!

El gresstrimmer
El tannbørste..

Knotten

En annen fin vei er å kjøre til Sunndal ( 40 km, samme ferge og Jondalstunnellen) og gå inn til Bondhusbreen. Det har jeg gjort for noen år siden, flott tur.. :D
Nissan Japan Leaf, blå, siden juli 2013, foreløpig 88000 km - dette er moro!!
UM-EVSE ladekabel uten kladd-forskjellen på 10A og 16A føles større enn ventet!

El gresstrimmer
El tannbørste..

Mippen

Burde kanskje spesifiser litt mer. For meg er Folgefonna det samme som sommerskisenter. Så det er der jeg vil og har tenkt å kjøre fra Bergen via Norheimsund siden det er greieste veien med tanke på lading, eller?
Fremtiden er elektrisk.

Knotten

Helt klart, kjørte nylig Bergen-Nordheimsund-Eidfjord-Vøringsfossen med min kjære Leaf full av amerikanske venner, det gikk helt greit til Norheimsund om det var det du lurte på.
Resten av veien, via Tørvikbygd er jo så kort at du kan kjøre fram og tilbake til du blir lei.. :P
Nissan Japan Leaf, blå, siden juli 2013, foreløpig 88000 km - dette er moro!!
UM-EVSE ladekabel uten kladd-forskjellen på 10A og 16A føles større enn ventet!

El gresstrimmer
El tannbørste..

Mippen

Sitat fra: Knotten på onsdag 28. mai 2014, klokken 11:39
Helt klart, kjørte nylig Bergen-Nordheimsund-Eidfjord-Vøringsfossen med min kjære Leaf full av amerikanske venner, det gikk helt greit til Norheimsund om det var det du lurte på.
Resten av veien, via Tørvikbygd er jo så kort at du kan kjøre fram og tilbake til du blir lei.. :P

Det vet jeg går til Vøringsfossen for tok en lignende tur for litt siden. Kjørte Askøy - Voss - Eidfjord - Hardangervidden - Eidfjord igjen - Granvin - Norheimsund - Askøy

Ok, viste ikke hvor mye strøm jeg brukte fra Norheimsund til skianlegget. På jurrasic test var det litt knapt.
Fremtiden er elektrisk.

Knotten

Skjønner ikke det, sender den deg kanskje via Granvin, Hardangerfjordbroen og Odda?

Fra Norheimsund til Tørrvikbygd og over fjorden med ferge er det jo bare 11-12km??
Nissan Japan Leaf, blå, siden juli 2013, foreløpig 88000 km - dette er moro!!
UM-EVSE ladekabel uten kladd-forskjellen på 10A og 16A føles større enn ventet!

El gresstrimmer
El tannbørste..

Mippen

Får ikke opp jurrasic test her men dette er ruten den viste.

Fremtiden er elektrisk.

Knotten

Følg denne linken:  http://www.folgefonn.no/reisen-hit
Der sier de at det er 19 km fra Jondal til skisenteret. Da blir det ca 30 km fra Norheimsund.
God tur.. 8)
Nissan Japan Leaf, blå, siden juli 2013, foreløpig 88000 km - dette er moro!!
UM-EVSE ladekabel uten kladd-forskjellen på 10A og 16A føles større enn ventet!

El gresstrimmer
El tannbørste..

Mippen

Fremtiden er elektrisk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA