Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Konkurrentene sover ikke

Startet av okd, fredag 23. mai 2014, klokken 11:25

« forrige - neste »

FrodeK

Bare nok en bekreftelse på at det ikke bare er vi med Leaf som føler oss dårlig behandlet av Nissan-systemet (les BNH).

Daeedor

 :) Da får jeg komme med et annet syn på saken : jeg føler meg veldig GODT behandlet av min nissan forhandler.  Jeg har også mange andre bilmerker å sammenligne med , og jeg har eid mange bilmerker - både nye og brukte.
Det er viktig med litt balanse , synes jeg - selv om noen sikkert er misfornøyd med både det ene og det andre - til og med med rette !   Man bør huske at det alltid finnes en menneskelig faktor - både hos kunde og leverandør - og skogen er fortsatt full av trær man kan løpe inn i !  :P

okd

Hadde ikke forhandlerne i tankene når jeg delte lenken,  men Nissans manglende vilje til å forklare hva som gjør servise prisene på Leaf så høye.
Euroleaf, Tekna registrert 4/10-13

Thomas Parsli

Når 2. års service koster 3200,- (det jeg betalte hos Automobil-Kompaniet) synes jeg ikke Nissan har et forklaringsproblem lenger.

Hvis enkelte forhandlere tar vesentlig mer har de et forklaringsproblem.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

BE

3200,- for 2. års service er langt i fra det som er normalen, så Nissanforhandlerne har fortsatt et forklaringsproblem.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

TorC

3200,- er jo ikke spesielt dyrt for årlig service sammenliknet med andre biler...

Det som imidlertid er problematisk er at Nissan har solgt inn denne bilen som "billig service" fordi det er så få bevegelige deler og man ikke trenger å skifte motorolje & filter. Når forhandlere da har en servicesjekkliste som gjør at servicen blir dyrere enn tilsvarende biler så har faktisk Nissan Nordic/BNH et forklaringsproblem.


Jeg synes det er mildt sagt uærlig når service har færre "roger-punkter" i Nederland for Leaf, men den billigste koster 3200,- NOK i Norge.

Jeg har hatt et par Nissaner oppigjennom årene, men det er betegnende at jeg med min første elbil har bestemt meg for at jeg aldri mer skal ha Nissan. Og det er på tross av at Leafen er den beste bilen jeg har hatt.

Nissan Nordic og BNH ødelegger merkevaren Nissan, men det er ytterligere merkelig at Nissan selv ikke tar grep.

Jeg har USA import, så jeg har lite å kreve på Norsk garanti. Men, jeg kunne ha lagt igjen noen kroner i Nissan systemet gjennom servicer. Imidlertid er de så latterlig priset at jeg ikke gidder å betale de tusenlappene. En annen sak er at Nissan har valgt å ugylldiggjøre min garanti fordi jeg har tatt bilen ut av USA, så jeg har ingenting å vinne på å ta servicene. Selv om det sikkert er standard for mange produkter vitner det om at Nissan ikke bryr seg om kundene. De burde i det minste gitt en fabrikkgaranti "world wide" som kun garanterte reparasjon i kjøpslandet, og så må man selv dekke mellomlegget. 


2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

BE

Sitat fra: BE på onsdag 07. mai 2014, klokken 15:00
3200,- for 2. års service er langt i fra det som er normalen, så Nissanforhandlerne har fortsatt et forklaringsproblem.
For å presisere hva jeg mener:
3200,- er langt fra normalprisen på 2. års service på Nissan Leaf, de fleste Nissanforhandlerne forlanger en pris mellom 5-6000,- for denne servicen, hvilket er helt hårreisende pris
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

Rio

Uansett hva man måtte mene, så er det viktig å forstå/huske at det er forskjell på Nissan og på de individuelle forhandlerene. Noe av tingene det klages på er Nissans skyld (forhandlerne kan ikke gjøre noe med en manglende softwareoppdatering for bremsene, for eksempel), mens andre "issues" er det forhandleren som må ta på sine kapper.



Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

jorgen.s

Nissan kan ikke annet enn å "eie" konsekvensene av at forhandlersystemet behandler kundene som søppel.

Kjenner meg absolutt igjen i dette

Hver eneste gang jeg har befatning med BNH, blir jeg spurt/konfrontert med at min bil ikke er kjøpt der med spm. som f.eks. "Er dette en importert Leaf dette eller?". Bilen er kjøpt av en Nissanforhandler i Bodø. Ingen gode svar å få når jeg spør om de har mandat fra Nissan til å behandle andre forhandleres kunder dårligere.

Hadde f.eks. en varsellampe i dashbordet etter lading, som viste seg å skyldes styresignalet i 3.partslader. Siden min bil ikke var kjøpt hos BNH måtte jeg betale en snau tusenlapp for at tekniker koblet til diagnoseverktøyet og trykket en knapp.

Ingen graverende dårlig behandling, men man føler seg ikke særlig verdsatt for å velge Nissan.
Fotgjenger
01.11.2012 - 15.09.2015 : 2012 Leaf
S85D VIN 98*** i transitt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA