Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bosch-lader hjemme

Startet av cstromme, torsdag 22. mai 2014, klokken 12:54

« forrige - neste »

cra

Sitat fra: knnygar på torsdag 08. mai 2014, klokken 17:32
6 mil er no betre enn ingenting....

Ja, "ha det, ha inkje" som vi seier. Dei få mila kan gjere forskjellen på om du klarer det eller ikkje, akkurat som at den luka i køa du smatt inn i sjølv om den eigentleg var litt lita kan gjere forskjellen på om du rekk ferga eller ikkje. :)

Men det er helit klart ikkje bra nok med så få lademoglegheiter i Ålesund, spesielt for langvegsfarande som til dømes jkirkebo. Som andre har påpeika bør det definitivt komme Type-2 ladar i byen.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Philip Marlowe

6 mil hjelper ikke så mye hvis man skal tilbake til superladeren på Dombås.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

cra

Sitat fra: Philip Marlowe på torsdag 08. mai 2014, klokken 21:27
6 mil hjelper ikke så mye hvis man skal tilbake til superladeren på Dombås.

Sei ikkje det. Det kan vere akkurat dei seks mila du manglar i kapasitet for å rekke fram. ;)  Men dersom batteriet er tomt vert det for kort, ja.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Philip Marlowe

Blir nok ganske tomt ja, neste gang jeg skal til Ålesund og må basere meg på offentlige ladere.
Blir nok fly til Vigra isteden.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

kjellan

Var i Ålesund i helga. Fekk ladestrøm frå ein heilt ny boks med 2 nye ladepunkt 13 A ved siden av dei 2 Postfaste

Det er altså 4 ladepunkt i garasjen no,  der 2 er "reservert" raude postbilar..... :o :o

Det blir 22 kW hurtiglading på Moa som ein del av El 39 prosjektet.
Tesla Model S P85 Mars 2014 (Solgt)

Tesla Model S P85D  Mars 2015

cstromme

Ah. Flott at de har fått opp 2 til! Stod det 2 postbiler der nå og?
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

kjellan

Tesla Model S P85 Mars 2014 (Solgt)

Tesla Model S P85D  Mars 2015

Mippen

Fremtiden er elektrisk.

Vikingo

I kjellaren der Burger king er på Moa var der to laddekontakter
inntill ÅRIM okuperte fast eine plassen med sin Prius.
Då er det kun ein igjen til oss andre. Rett nokk
er der ei "ordinær" kontakt rundt hjørnet der og ein
400V raud kontakt på veggen der som
kanhende ein kan bruke i nød.
Og det er for få plassar i og rundt Ålesund.
Ps. Intill vidare er snøggladdaren (ChaDeMo)
til Vestlanske Auto gratis å bruke. :-)

Sunnmøre elbil interessegruppe.  Facebook.
Laurdag 29.9.12 vart Leifen min..... ;-)
No,  25.10.13 snart 3 Bjart eller ca. 22600km tilbakelagt med smil.. og meir vert det!

Muffinman

Sitat fra: Mippen på onsdag 07. mai 2014, klokken 22:37
Sitat fra: cra på onsdag 07. mai 2014, klokken 22:27
Sitat fra: jkirkebo på onsdag 07. mai 2014, klokken 16:16
3t på dagtid da eller? Jeg har nemlig benyttet meg av disse plassene når vi har vært i Ålesund, og kommer sikkert til å gjøre det igjen. Men da må jeg nesten lade bilen fra rundt 18.00 til 10.00 eller deromkring neste morgen. 16A går ikke akkurat unna...

Ja, det var der jeg prøvesatt en Tesla for aller første gang - din! :)

Underskiltet sier ikke noe om når det gjelder. Det står bare:

Ladbar motorvogn
       som lader 
Parkering max 3 timer

På den annen side er det så vidt jeg vet bare betalingsparkering i Ålesund mellom 9/10 og 17, så jeg vil tro at det er ok å stå der over natta hvis man først får plassen etter "stengetid"?

Når det står maks 3 timer så gjelder det hele døgnet så lenge ikke annet er vist med skilt. Om det håndheves etter parkeringstiden går ut er en annen sak.
Vurderer ei kosehelg med samboeren i Ålesund igjen (sist turte vi ikke pga. usikre lademuligheter og valgte Lillehammer istedet). Kunne blant annet tenkt oss en tur i Atlanterhavsparken + diverse shopping. Men vi skal jo helst hjem igjen også... tør vi denne gangen?

cstromme

Sitat fra: Muffinman på lørdag 14. juni 2014, klokken 20:32
Vurderer ei kosehelg med samboeren i Ålesund igjen (sist turte vi ikke pga. usikre lademuligheter og valgte Lillehammer istedet). Kunne blant annet tenkt oss en tur i Atlanterhavsparken + diverse shopping. Men vi skal jo helst hjem igjen også... tør vi denne gangen?

Nå er det ladeplasser på Moa og om dere skal shoppe, og om det skulle vise seg å være opptatt overalt så er dere hjertelig velkommen til å sette bilen hos meg og lade på 16A/220V over natten. Bor midt imellom sentrum og Moa, og kan svippe dere der dere skal etter at dere har satt fra dere bilen, og hente dere neste dag. Ikke noe stress.
Tesla Model X 75

Muffinman

Ordnet seg dette, Best Western Baronen lot oss reservere uttak og bilen står nå og putrer seg på 13A. Er et trefase 32A uttak som kunne fått oss opp på 90% igjen i god tid før leggetid, men ingen vits i å la den stå oppladet gjennom hele natta. Nå blir den ferdig en time før vi skal kjøre :)

Men takk for tilbudet. Gi et hint hvis du blir strømløs på Averøy :)

cstromme

Tesla Model X 75

Warlock

Nå har det kommet en hurtiglader i Rauma også, så da er et ikke fult så skummelt med turen Dombås <-> Ålesund :)

knnygar

Ørsta, senter i Sunnmørsalpane.
Ny Euro Leaf sidan 1. juni 2013 :-)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA