Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Priser på service - en sak for konkurransetilsynet

Startet av Tesla-man, torsdag 22. mai 2014, klokken 11:59

« forrige - neste »

Tesla-man

Elon, why don't you start making Teslas in Norway?
Clean hydroelectric power and skilled workforce.
Nåværende:
P85
P85D
Kommer:
2 x Model E
Porsche Mission E

dotten

Sitat fra: Tesla-man på mandag 05. mai 2014, klokken 20:47
Elon, why don't you start making Teslas in Norway?
Clean hydroelectric power and skilled workforce.

Fordi nordmenns lønnsnivå er for høyt, og teknologien ville kostet en formue her...

Jeg vil ikke ha de til norge. dyrere biler er ikke noe jeg vil ha
S85

P85D fra mars 2015

Amoss

Sitat fra: dotten på mandag 05. mai 2014, klokken 21:15
Sitat fra: Tesla-man på mandag 05. mai 2014, klokken 20:47
Elon, why don't you start making Teslas in Norway?
Clean hydroelectric power and skilled workforce.

Fordi nordmenns lønnsnivå er for høyt, og teknologien ville kostet en formue her...

Jeg vil ikke ha de til norge. dyrere biler er ikke noe jeg vil ha

Vel så viktig er nok at vi er utenfor EU... 
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

VigdisA

Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

AndersinOslo

Tja, sett av 12 år til konsekvensutredning og påfølgende planarbeid. Modell L, 2026 årsmodellen kan jo bygges her.
Renault Kangoo electrique 2002-06
Tesla model s 2013-

janmb

Noe slikt. Og da blir der en 3 meter lang bil som koster 1.2 millioner.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Lokführer

Og bilen produseres kun fra mandag til lønsjtider på torsdagen. Da må produksjonen avsluttes slik at man kan ta helg. Fredagen er selvsagt avspasert.
Så blir det jo halv produksjon på mandagen, for de fleste har tatt egenmelding.
Så skal det i tillegg streikes for å presse Tesla til å gi verdens dyreste arbeidstakere enda bedre goder og høyere lønn.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

dundun

Audieierforumet er den veien ->
Har: Model S S85D, rød med alt.
Har: i3 med alt
Solgt: Model S P85, brun med alt.
Solgt: Mercedes B-klasse elektrisk m/alt.
Er åpenbart enkel å ha med å gjøre på ekstrautstyret.

Philip Marlowe

#8
Det var da fælt til klaging på norske arbeidstagere. Mitt inntrykk er at nordmenn flest har høy arbeidsmoral, viser initiativ og har høy kvalitet på det de produserer.

Min erfaring er fra offshore og verftsindustrien.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

SK901

Sitat fra: dotten på mandag 05. mai 2014, klokken 21:15
Sitat fra: Tesla-man på mandag 05. mai 2014, klokken 20:47
Elon, why don't you start making Teslas in Norway?
Clean hydroelectric power and skilled workforce.

Fordi nordmenns lønnsnivå er for høyt, og teknologien ville kostet en formue her...

Jeg vil ikke ha de til norge. dyrere biler er ikke noe jeg vil ha

Selvfølgelig ikke,

å betale for kvalitet er strengt forbudt her i Norge. Sett  mest mulig av produksjonen til Kina, hvor de allerede har det elendig og kan sørge for at jeg faktisk har råd til en ekstra sixpack på fredag.

Jeg er FOR å flytte produksjonen til Norge, men tviler sterkt at det vil skje.

kjellan

Hei

Har fått bekrefta av konsernsjef S.R Brandzæg i Hydro at all aluminium til Tesla er levert av Sapa. Sapa er 50 % eigd av Hydro.

Vi kjører altså rundt med "Hydro" bil  :) :)
Tesla Model S P85 Mars 2014 (Solgt)

Tesla Model S P85D  Mars 2015

OddB

#11
Sitat fra: kjellan på tirsdag 06. mai 2014, klokken 23:05
Hei

Har fått bekrefta av konsernsjef S.R Brandzæg i Hydro at all aluminium til Tesla er levert av Sapa. Sapa er 50 % eigd av Hydro.

Vi kjører altså rundt med "Hydro" bil  :) :)
http://www.aftenposten.no/okonomi/Norsk-bedrift-tror-pa-kraftig-Tesla-effekt-7319283.html#.U2lgnfl_vwk

Hovedkvarter i Oslo og flagger en miljøvennlig profil...
http://www.sapagroup.com/en/sustainability/environment/
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

dotten

Sitat fra: SK901 på tirsdag 06. mai 2014, klokken 18:52
Sitat fra: dotten på mandag 05. mai 2014, klokken 21:15
Sitat fra: Tesla-man på mandag 05. mai 2014, klokken 20:47
Elon, why don't you start making Teslas in Norway?
Clean hydroelectric power and skilled workforce.

Fordi nordmenns lønnsnivå er for høyt, og teknologien ville kostet en formue her...

Jeg vil ikke ha de til norge. dyrere biler er ikke noe jeg vil ha

Selvfølgelig ikke,

å betale for kvalitet er strengt forbudt her i Norge. Sett  mest mulig av produksjonen til Kina, hvor de allerede har det elendig og kan sørge for at jeg faktisk har råd til en ekstra sixpack på fredag.

Jeg er FOR å flytte produksjonen til Norge, men tviler sterkt at det vil skje.

Typisk norsk å være god.. Ingen andrel and som har lavere produksjonskostnad, og BEDRE kvalitet enn oss.. haahaha.. You go girl :P
S85

P85D fra mars 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA