Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bremselengde på TMS

Startet av Flips, torsdag 22. mai 2014, klokken 10:43

« forrige - neste »

Anew

#30
Sitat fra: Flips på mandag 05. mai 2014, klokken 21:04
Sitat fra: Teslafanboy på mandag 05. mai 2014, klokken 20:48
Vilken tesla og utstyr hadde du tenkt på?
Her er konfigurasjonen jeg har tenkt på:

60 kWh batteri
[...]
Dobbeltlader
Superlading
[...]
Mange er opptatt av å si at du må gå for ribbet 85 fremfor godt utstyrt 60, men jeg har ikke angret ett sekund på at jeg gikk for 60kWh uten dobbeltlader eller SC. Behovet avhenger totalt av kjøremønsteret ditt (og om det er forutsigbart over tid).

Mitt kjøremønster gjør at jeg praktisk talt aldri kjører mer enn 200 km på en dag. Normalt kjører jeg bare i overkant av 20 km på en dag, og batteriets SoC går da vinterstid fra 80 til rett under 70 i løpet av dagen. Det betyr at slitasjen på batteriet over tid etter alt å dømme blir veldig liten. De erfaringene man så langt har gjort med batteriene i Leaf og Roadster tyder på at li-ion-batteriene holder mye bedre enn worst case scenariene. Lade gjør jeg hjemme/på reisemålet.

Edit: SC kan forøvrig aktiveres i etterkant dersom det viser seg å være nødvendig. Da går man riktignok på mva.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA