Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Oslo - Gol t/r. Er det mulig?

Startet av smaug01, torsdag 22. mai 2014, klokken 06:14

« forrige - neste »

Thomas Parsli

Sitat fra: Svorsk på tirsdag 20. mai 2014, klokken 08:03
osv. för 239k så är den en bra deal, eller inte egentligen "norsk" bil?

finn.no ser det ut til at disse annonseres for 229.000,- (fra forhandler) så jeg synes ikke det var en god pris.
Spesielt ikke om den mangler vinterdekk, som koster deg rett under 10.000,- på felg.

Vinterpakke inkluderer varme i seter og ratt, så det er egentlig bare snakk om en Tekna med vinterpakke.

"Norsk bil", eller "Nordisk bil" betyr så vidt jeg har forstått vinterpakke og en rask Techtyl-behandling ved ankomst.

Med så mange "norske/nordiske" biler på finn, tipper jeg du får prutet de ned rundt 10.000,-
En forhandler kan f.eks inkludere service for denne verdien, men sjekk reelle servicepriser før du lar deg lure.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Svorsk

Sitat fra: Thomas Parsli på tirsdag 20. mai 2014, klokken 09:38
Sitat fra: Svorsk på tirsdag 20. mai 2014, klokken 08:03
osv. för 239k så är den en bra deal, eller inte egentligen "norsk" bil?

finn.no ser det ut til at disse annonseres for 229.000,- (fra forhandler) så jeg synes ikke det var en god pris.
Spesielt ikke om den mangler vinterdekk, som koster deg rett under 10.000,- på felg.

Vinterpakke inkluderer varme i seter og ratt, så det er egentlig bare snakk om en Tekna med vinterpakke.

"Norsk bil", eller "Nordisk bil" betyr så vidt jeg har forstått vinterpakke og en rask Techtyl-behandling ved ankomst.

Med så mange "norske/nordiske" biler på finn, tipper jeg du får prutet de ned rundt 10.000,-
En forhandler kan f.eks inkludere service for denne verdien, men sjekk reelle servicepriser før du lar deg lure.

Thomas

Ok. tack för svar. Vinterdäck ingår. Så vitt jag kan se är det inte många "nya" Tekna som går för under 239. Acenta därimot verkar ligga på runt ca 220. Ser också i många finna annonser att dom påstår det är tekna, men sedan ser man foton från intriören och de har inte skinnklädsel.
Svart Leaf tekna 2014.

Thomas Parsli

Jeg finner 13 Tekna på finn.no som koster under 230.000,-
De fleste ser ut til å ha skinnseter og flere har vinterdekk (man må lese annonseteksten).

Jeg mener fortsatt at en Tekna med skinnseter, vinterpakke og vinterdekk bør koste under 220.000,- for å være et godt kjøp :)

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

smaug01

En norsk bil har lyktespylere, det er det eneste jeg vet om som skiller en "tilpasset" euro Leaf mot en Norsk Leaf. I prinsippet aner jeg ikke om det har noe som helst å si men jeg syntes at prisforskjellen mellom en helt klin ny Tekna Leaf og en "finn.no Leaf" var for liten. Grunnprisen ut Mai er 238K for en ny Tekna fra forhandler. Så kommer det vinterhjul på felg, lakkbeskyttelse(anbfales på det varmeste, min er Meguiars behandlet), kanskje service, litt dilldall(min har kromringer rundt kjørelysene og sort foliering på tak og "grill") evt perlemor lakk for de som liker sånt osv.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA