Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Oslo - Gol t/r. Er det mulig?

Startet av smaug01, torsdag 22. mai 2014, klokken 06:14

« forrige - neste »

Trig8

Sitat fra: smaug01 på mandag 05. mai 2014, klokken 18:22
Nissan.no oppgir at en Leaf Tekna koster fra 273K, får man forhandlet prisen så mye ned da nå for tiden?
Jeg vil tro det. De hadde akkurat kampanje som senket prisen ned til paralellimportørnivå - dvs de viste prisen uten service og krompakke for å få sammenlignbare priser.  De får nok inn bilene til samme pris nå som da.
Jeg endte opp hos Nissanforhandler da jeg kjøpte i august i fjor da paralellimportørene ikke kunne gi noe bedre pris enn jeg fikk hos forhandleren.
Be om tilbud og prut, ikke ta for god fisk hva som står på nettet....
2013 Nissan Leaf Acenta
2018 Nissan Leaf bestilt
Stjørdal

2mash

273 er isåfall inkl Norgespakken (leiebil og servicer)....Nissan Norge er ikke flink å oppdatere mtp kampanjer.

239.000 er vel mer rett...http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=47070901

Så tilkommer det alltids litt, som en 6k for met, og en 2k for understellsbehandling.
(husker ikke detaljer, men kan finne ut).

Greti, så kan du kanskje spare opp mot 10k på å kjøpe en import, men jeg mener (helt subjektiv) at det er for lite å spare mht garanti osv.
Leaf Tekna 2014-02 6,6kW
e-NV200 7-seter 2016-08 6,6kW

smaug01

Jøss da skal jeg ta en telefon i morgen og evt høre med prøvekjøring. Takk for tipsene så langt.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

Trig8

Nissan kjører visst kampanjen sin ut mai også:
http://nissan-kampanjer.no/no/offers;group/all/X12E/1285/index.html

Prisene på Leaf-nettsidene er da de 'veiledende' uten kampanjerabatt.
2013 Nissan Leaf Acenta
2018 Nissan Leaf bestilt
Stjørdal

smaug01

Skjønner jo kritikken Nissan har fått på kundebarometeret nå. Avtalte på tirsdag prøvekjøring i dag mellom halv ti og to. Med utkalling til jobben kl tre på natta for å stå opp med fire timer søvn på øyet for å prøve bil er det kjipt å komme til forhandleren å høre at bilen er lånt ut til noen andre hele dagen!
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

Thomas Parsli

Jeg synes du var heldig som fant ut at forhandleren var useriøs før du kjøpte bilen...

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

smaug01

Hehe, et godt poeng. Kanskje jeg er ekstra heldig som da faktisk fant en seriøs forhandler til slutt i Solum Auto? Forhandleren i Larvik var veeeeelig mye bedre, ja det var faktisk trivelig å snakke bil med selgeren.

En ting stusset jeg litt på dog. Har ikke norske Leafer dekktrykksensor? Selgeren sa de ikke hadde det og han forhørte seg med verkstedmester som bekreftet at de ikke hadde det. Dette var på en spell ny Tekna. Grunnen til at jeg spurte var for å være sikker på at vinterhjulene som jeg kjøpte med faktisk var klar til montering med riktig hjul merket for riktig plass.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

jkirkebo

Sitat fra: smaug01 på fredag 09. mai 2014, klokken 17:36
Hehe, et godt poeng. Kanskje jeg er ekstra heldig som da faktisk fant en seriøs forhandler til slutt i Solum Auto? Forhandleren i Larvik var veeeeelig mye bedre, ja det var faktisk trivelig å snakke bil med selgeren.

En ting stusset jeg litt på dog. Har ikke norske Leafer dekktrykksensor? Selgeren sa de ikke hadde det og han forhørte seg med verkstedmester som bekreftet at de ikke hadde det. Dette var på en spell ny Tekna. Grunnen til at jeg spurte var for å være sikker på at vinterhjulene som jeg kjøpte med faktisk var klar til montering med riktig hjul merket for riktig plass.

Nei, de har det ikke ennå, men de må vel begynne å levere det i løpet av året.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

smaug01

Det er bare US modellene som har det da pga hysteriske amerikanere?
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

emil

Sitat fra: smaug01 på fredag 09. mai 2014, klokken 21:00
Det er bare US modellene som har det da pga hysteriske amerikanere?

Noe sånt. Var vel noe med noen store biler som rullet rundt og gikk i oppløsning fordi de mista luft i et hjul og for å sikre seg mot flere søksmål så ble det vel påbudt på alle biler.

Ellers "kalibreres" hjulene når de sitter på bilen. Har valgt for det i LeafSpyPro. Hvert hjul settes til et gitt dekktrykk og god forskjell mellom dekkene (ca 5psi eller noe sånt) og så trykker du på knappen og kjører en liten tur. Da registrerer bilen trykket i sensoren og kobler sensorer til riktig hjul. Så er det bare å justere opp til riktig dekktrykk igjen.

Har vel vært snakk om at det kommer som eu-krav også etterhvert?

Gordon Retriever

Det har vært krav til dekktrykksensorer på nye bilkonstruksjoner en stund, mens eksisterende modeller, som Leaf, må leveres med dette senest fra november i år, hvis jeg ikke husker helt feil.

JBS

TEKNA Nov. 2012, købt som Demo bil Aug. 2013, 2000Km.
Mini-El 1986, ombygget til model City Cabriolet i 2012.
Mini-El 1988, under ombygning til model City Tanga.

smaug01

Noen som har fått med seg om TPMS kan ettermonteres i norske Leafer akkurat slik US Leaf har eller mangler det hardware som tar seg av sånt på norske/euro Leafer?
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

DeadLock

Hei.

Bak hanskerommet på min Leaf er det både brakett + ledning med kontakt for TPMS-modulen.

Mvh,
Thomas
Sitering av DeadLock sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten skriftlig samtykke

Svorsk

Så om jag har funnit en tekna, skinn, 360 kamera,
- Vinterpakke tilpasset Norske forhold
- Varme i forseter og bakseter
- Oppvarmbart ratt
- Spoiler med solcellepanel
som gått 50km, 2014 modell.

osv. för 239k så är den en bra deal, eller inte egentligen "norsk" bil?

Förvirrad :)
Svart Leaf tekna 2014.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA