Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av Beachboy, onsdag 21. mai 2014, klokken 20:38

« forrige - neste »

Beachboy

Hei,

Jeg venter på min Tesla som skal komme rundt September. Jeg har bestilt med 21" grå og ønsker å beskytte disse mot ujevnheter i veien.

Jeg kom over "GoBadges" http://www.teslarati.com/tesla-model-s-wheel-protector-curb-rash/

Disse er et alternativt mot de vanlige Alloygators.
Godbadges virker mye enklere å montere kontra Alloygators. Også koster disse ikke særlig mye heller (60 USD).

Hvilke bør jeg gå for?

Takk for innspill  8)
Bestilt sort 60 kwh med 21 " Grå turbin.
Bekreftet 02.04
Levering Juli

Vurderer P85D :P

Teslanewbie

Gobadges gir 20% rabatt i mai! jeg har bestilt noen i sort , vi får se hvordan de fungerer .
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Cirion

Er litt skeptisk til hvor god beskyttelsen er i forhold til Alloygators, men som dere sier mye enklere montering. Sikkert greie til å dekke kantskader og enkel beskyttelse.

Alloygators, tåler noe helt sykt mye... Disse sitter ikke limt utenpå, men ca 70% ligger skult i klem mellom felg og dekk. Sklir ikke av om man skraper godt i en kant. Jeg har kantkjørt mine Alloygators flere ganger, og er like overrasket hver gang over hvor godt det gikk.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

tommborge

Alloygators monteres på drøye to timer inkludert av/på med hjulene (lettest når hjulene ligger på bakken tror jeg).
P85 og P85D

krister461

Sitat fra: tommborge på tirsdag 06. mai 2014, klokken 10:02
Alloygators monteres på drøye to timer inkludert av/på med hjulene (lettest når hjulene ligger på bakken tror jeg).
Jeg synes det gikk greit å montere på originalfelger fremme der jeg kan snurre hjule. Bak hadde det kanskje vært verdt å ta av dekkene for montering.

Har forøvrig også testet å montere 2 stk alloygators på runflat-dekk. Det krevde mye mer hamring (jeg knakk en gummihammer i forsøket). Skal montere på fire stk runflat dekk om ikke så lenge.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA