Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av MLe, onsdag 21. mai 2014, klokken 20:05

« forrige - neste »

MLe

Har jeg oppfattet korrekt - når jeg har forstått det slik at Golf'en har 8 år (160') garanti på batteri - mot Leaf på "bare" 5 år (100').  I såfall, dette må da ha vesentlig påvirkning på annenhåndsverdi om 4-5 års tid..?  Synspunkt her?

Er i tenkeboksen for valg av elbil, men vurderer stadig sterkere å legge de nødvendige ekstra kronene i en "helnorsk" Golf fremfor en god utstyrt Leaf som gjerne er importert, til tross for europeiske spec.

Konstruktive innspill mottas med stor takk! :-D

- Morgan -

Rio

e-Golf har 8 år på batteripakken, men 5 år på resten.

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Råde

#2
Du poster på et golf forum, så svaret er kanskje gitt. Men, selv har jeg også vurdert leaf men bestilt golf. Sammenligner du nypris leaf og nypris golf er det ikke store forskjellen, heller ikke i utstyr egentlig. Vurderer du importert leaf mot ny golf blir sammenligningen som å sammenligne epler og bananer. Importert leaf mangler jo bl.a. norsk kjøpslov (som har gitt 5 års garanti).

Lykke til med valg av ny bil!
e-Golf | X75D

pberg

Hvis du kjøper importbilen fra en norsk importør, så er de de som har 5års reklamasjonsansvar på bilen. Selv om de påstår noe annet.
BMW i3
BMW 530e
BMW M3 3.0

Thomas Parsli

Sitat fra: MLe på mandag 05. mai 2014, klokken 09:54
Har jeg oppfattet korrekt - når jeg har forstått det slik at Golf'en har 8 år (160') garanti på batteri - mot Leaf på "bare" 5 år (100').  I såfall, dette må da ha vesentlig påvirkning på annenhåndsverdi om 4-5 års tid..?  Synspunkt her?

Som andre påpeker er det bare batteriet VW har 8år/160.000km på, ellers er den 5år/100.000km på begge bilene.

Om fem år tror jeg bruktprisen er så lav på disse bilene (~75-100.000,-) at noen år ekstra battergaranti betyr mindre enn bilens generelle tilstand.
Sjekk Leaf-prisene på finn.no, jeg mener å huske at prisforskjellen på biler med 3års EU-garanti og 5års Norsk garanti er i området 10%.

Hvis du prøvekjører begge bilene tipper jeg du finner andre forskjeller som betyr mer i det daglige.
For noen vil f.eks 6,6kW lader på Leaf være meget viktig, mens andre sverger til VW.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Sense

Kvalitetsmessig har både Golf og Leaf gode meritter.
Hvis kjøreegenskapene betydde mye, ville jeg satset på Golf. Den har langt bedre kjøreegenskaper enn Leaf. Styrerespons, hjuloppheng, ergonomi, interiørkvalitet, er en liten generasjon foran Leaf. "Årets bil 2013 i Europa", ikke uten grunn.
E-Golf blir neppe dårligere enn generasjon 7, når man får plassert batteriene i bånn.

Det må jo være derfor så mange har bestilt E-Golf. Kundene er trygge på at de får kvalitet. Enda den ennå ikke er kommet på markedet.



Thomas Parsli

Sitat fra: Sense på torsdag 08. mai 2014, klokken 23:50
E-Golf blir neppe dårligere enn generasjon 7, når man får plassert batteriene i bånn.

Det må jo være derfor så mange har bestilt E-Golf. Kundene er trygge på at de får kvalitet. Enda den ennå ikke er kommet på markedet.

Jøss...

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA