Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Er elbilen fremtiden?

Startet av Muffinman, tirsdag 20. mai 2014, klokken 23:47

« forrige - neste »

erot


AttackOfTheMac

Har også sett en liten bulk på høyre side for midten. La først merke til det ved en spesiell vinkel.

Daniel.B

Sitat fra: RuneW på mandag 07. juli 2014, klokken 13:59
Sitat fra: Daniel.B på søndag 06. juli 2014, klokken 23:23
På en annen side så gjør ikke den bulken noe spesielt, bilens fordeler veier veldig opp.  :)
Må også tenke på at dette er Tesla sin første egenproduserte bil.

Om alle hadde hatt en like tilgivende/forståelsesfull innstilling som deg, så hadde det vær langt færre konflikter her i verden :)
(og antageligvis en del dårligere biler)

Haha. Er en del andre ting jeg synes Tesla burde bruke tiden sin på først. ;)

Men hva tror dere Tesla vil gjøre? Oppretting av bulker vil bare være en midlertidig fiks. Ett nytt panser med mer forsterkning i front må designes og produseres.

BMW850

#108
Titanpanzer  8)


Fra spøk til alvor (kanskje ikke). Jeg har ikke granska panseret mitt med lupe ennå. Jeg ønsker ikke å belaste Tesla- organisasjonen med mer enn nødvendig akkurat nå, men heller vente på at de kommer med en varig løsning på diverse små-utfordringer. Det virker jo som de tar dette på alvor. Jeg ser ikke noen grunn til å kreve nye baklykter f.eks. dersom de ikke har noen varig løsning på dette ENNÅ. Jeg er veldig fornøyd med bilen og er trygg på at den bare vil bli bedre. Og jeg tror virkelig på Elon Musk når han sier de ønsker å lage verdens beste bil. Det er sant at de har noe å strekke seg etter. Bedre seter, litt for dårlig kvalitet på taktrekk og matter etc. Rust på bremsetromler som jeg forstår de behandler nå. Og sikkert noen andre ting. Dette er som jeg sa bare min personlige mening. De som kanskje har vært så uheldige og fått en mandagsbil og opplevd flere og større problemer, ja det er egentlig en annen sak og de har min fulle sympati.

Jeg har inntrykk av at de fleste er ganske så fornøyd med bilen som er den første bilen Tesla har produsert fra grunnen av. Jeg synes ihvertfall det er ganske imponerende det de har fått til og synes det er vel verdt pengene  ;)

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

haakonl

Snakked med en Tesla-ansatt i dag, og han sa at det ikke vil bli gjort noe med dette problemet. Tesla skylder stadig på brukerfeil. Jeg påpekte at selv i videoen de viser på sin egen hjemmeside ser man at det må brukes temmelig mye kraft for å lukke panseret, og at med tynn aluminium er det bortimot 100 % sikkert at det blir en liten bøy. Snakket for døve ører. :)
Leaf Tekna '14
Bestilt TMS 85, levering oktober -14

Muffinman

De kan skylde på brukerfeil alt de vil. Fakta er at jeg ved en anledning sjekket 9 ikke utleverte biler for dette, og fant antydninger på 4. Jeg er ikke en av dem som kommer til å kjøre veldig hardt på dette, men de kjøper ikke min velvilje ved å skylde på brukerfeil. En bekjent fikk kommentarer som gikk på "latterlig" og "idiotisk patent" når han gjorde anskrik for å hindre sin far i å lukke panseret uten instuksjon på forhånd.

Fakta:

1. Lukker man panseret uten instruksjon på forhånd skader man panseret.
2. Mange som har lukket panseret etter anvisninger har fått skade likevel.
3. Noen biler har antydninger til dette i varierende grad før de er registrerte og utlevert kunde.
4. Man justerer frunken opp i et forsøk på å få frunken tett, og dermed må det brukes enda mer krefter for å lukke panseret, og risiko for skade blir enda større.

Jeg skjønner at Tesla må ha astronomiske garantikostnader på disse første bilene og at man må begrense omfanget så godt man kan, men å ensidig årsaksforklare dette med brukerfeil er ikke troverdig.


janmb

Fikk faktisk en uttalelse, dog personlig og høyst uoffisiell, som bekrefter at de ser slike bulker på en hel del av bilene som pakkes ut av containeren fra USA ja.

Når dette problemet forekommer hos så mange som det faktisk gjør handler det ikke om brukerfeil hos samtlige.

Det som derimot er synd er at det er mange som sprer vranglære basert på skjør fysikkunnskap, og dermed potensielt øker andres sjanse for å pådra seg slik skader.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Muffinman

Enig. Er på ferietur og ser dette på veldig mange biler ved superladere og ellers. Er overbevist om at mange har det uten å ha lagt merke til det.

For øvrig er det stor forskjell på hvor mye krefter som trengs - ser enkelte som lukker fjærlett mens min må presses ganske hardt før det låser. Litt lettere nå i sommervarmen, sikkert pga mykere pakninger.

Bonefish

Jeg tror også at mange har det uten å ha sett det. Jeg la først merke til det etter det ble en sak på forumet. Kanskje det var der når jeg fikk bilen...
Bergen:

P85 Svart  #2922 Vin: 18479
Levert Bergen 2/12/13

FrederikC@Teslafied.eu

Jeg bemærkede det idag da jeg vaskede den (altid i hånden).
Har skrevet til tesla Danmark.


TeslaSvein63

Jeg har nå fundert litt på hvorfor disse gassfjærene er så stramme. Blir mye press pga bredden på panseret mellom lås og innfestningene til gassfjærene. Skvetter jo opp med ett knall når man åpner.  :o

janmb

Ettersom det sikkert tar årevis før Tesla gidder lage en skikkelig fiks på dette problemet håper jeg det kommer tredjeparts panser i carbon snart - neste verdt investeringen når de originale er så bløte at frunken ikke kan brukes.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Brede

Arrrrrg....  >:(

Nå har det kommet en knekk her også.. Var så fornøyd med at vi hadde et strøkent panser og har derfor fulgt veldig nøye med dette.

Og det utroligste er at frunken ikke har vært åpnet, lukket eller på noen måte berørt siden forrige vask og da sjekket jeg som vanlig nøye om det var skade her. Altså har skaden oppstått av seg selv!  ???

Muffinman

Sitat fra: TeslaSvein63 på lørdag 19. juli 2014, klokken 23:07
Jeg har nå fundert litt på hvorfor disse gassfjærene er så stramme. Blir mye press pga bredden på panseret mellom lås og innfestningene til gassfjærene. Skvetter jo opp med ett knall når man åpner.  :o
Det er nok ikke gassfjærene som gjør at panseret spretter opp når det åpnes, heller selve mekanismen pluss gummipakningene som står i press.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA