Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Er elbilen fremtiden?

Startet av Muffinman, tirsdag 20. mai 2014, klokken 23:47

« forrige - neste »

BMW850

Sitat fra: sven erik på mandag 09. juni 2014, klokken 04:30
alle panser får skade om en trykker ned på annet sted en på  steder der det er forsterkninger  det billigste er å legge pansret nesten ned å slippe det  om noe går da så er det låsen det slipper man å lakere +++ men tesla skulle tåle det   jeg har jobbet med biler å har sett mye rart  får jeg en tesla aå aldri om jeg legger hendene på pansret for å få det lukket  skade panser lakk +++ og bli møkkete  nei takk  en må enten fikse låsen eller  noe

Tydelig at du ikke har Tesla... å slippe det kan du bare glemme. Altfor liten vekt på panseret i tillegg til at du har to kraftige støtdempere. Jeg bruker så langt metoden som Tesla anbefaler, to hender ca 10 cm fra midten. Ikke for langt ut, ikke på midten og ikke for langt frem. Men enig i at det burde vært motorisert som trunk-luka.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

sven erik

da m de finne på noe annet  hva med en enkel sak at man bruker samme tng som man åpner til å lukke  for press på et panser ødelegger det  men kjekt å vite for da kommer ikke jeg til å bruke det forran  bare ha ting  der som kan ligge som varsel trekant ++ så en ikke behøver å åpne   dette burde hvert mer gjennomtenkt

Thor2014

Jeg har alltid lukket panseret slik og jeg er eneste bruker av bilen. Jeg har fått bulk.

PetterX

Jeg ser også bulk på min nå, etter bare 5 dager. Har åpnet og lukket frunken max 5 ganger, hver gang  eksakt som beskrevet av min DS. Er dette noe vi bare må leve med, eller finnes det noe håp om at dette blir fixet en gang i fremtiden?

RaBalder

Bruker frunken lite, da det er såpass knotete å åpne/lukke i forhold til trunk.

Men når jeg lukker, så legger jeg underarmen flatt nedpå rett over midten på langs av bilen. Der låsebøylen sitter på undersiden og man har forsterkningen til låsebøylen. Så presser jeg forsiktig til det låser.

Har ingen bulk, men panseret må jo være rimelig rent  ???

bakskj

Bulken min skal utbedres hos Drammen karosseri til høsten, kunne gjøre det nå men velger å vente så jeg får med meg åpningen av SC i Sarpsborg denne uken. Utbedringen dekkes selvsagt av Tesla.

Fernando Mahaluf som er Service Advisor på Skøyen sa at Tesla har instruert feil ved lukking av panseret, riktig metode nå er å trykke ned på hver side av panseret helt ute ved lyktene. Virker forøvrig logisk å fordele vekten ut på sidene. Håper på en softclose/permanent bedre løsning etterhvert.
TM3 LR AWD

Asarin

Sitat fra: bakskj på mandag 30. juni 2014, klokken 10:26
Fernando Mahaluf som er Service Advisor på Skøyen sa at Tesla har instruert feil ved lukking av panseret, riktig metode nå er å trykke ned på hver side av panseret helt ute ved lyktene. Virker forøvrig logisk å fordele vekten ut på sidene. Håper på en softclose/permanent bedre løsning etterhvert.

Da trenger de å spre den informasjonen kjapt, på lørdag ble jeg forklart at jeg skulle trykke ned på begge sider av Tesla-logoen. Dette var på Alnabru.
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

bakskj

Har sendt mail til han om at de fremdeles utgir feil informasjon så får vi se hva de sier, håper på en bedre løsning i fremtiden.. Instruksjonsvideoen gir også fremdeles ut feil informasjon (ca 02:05) http://www.teslamotors.com/models/walkthrough
TM3 LR AWD

Muffinman

Jeg er litt irritert over at jeg har fått knekken selv om jeg har fulgt instruksjonene til punkt og prikke. Kjenner jo også at det gir etter under håndflatene når jeg lukker panseret, så dette kan umulig være bra. Det at jeg i tillegg har observert dette på en rekke biler som ikke er utlevert tyder jo også på at dette handler mer om konstruksjonsfeil enn brukerfeil.

Men Tesla er nok ikke så veldig keen på å fikse dette. Jeg viste fram min knekk, og de tvilte på at jeg fikk gjort noe med det. Det var dog var registrert på arbeidsordren - fullstendig feil til tross for at de hadde sett det med egne øyne først. "Customer states" osv - her stod det at det var skade på panseret et helt annet sted. Og svaret var jo selvfølgelig "could not see" osv. Antagelig for å få avsluttet saken i systemene.

Når det er sagt, jeg anser ikke dette som en veldig stor sak men det er litt dumt at man ikke kan få klar tale. Jeg har akseptert mye småtteri som jeg tviler på vil bli ordnet, men synes at det ville vært greit å bli møtt med full åpenhet rundt slike ting.

Muffinman

Sitat fra: P85TMS på mandag 30. juni 2014, klokken 12:05
Jeg er overbevist om at knekken kommer av at folk trekker ned panseret fra helt åpen stilling (hvor demperne er på sitt sterkeste) med fingrene over panserkanten.
Stemmer ikke for mitt tilfelle ihvertfall.

bakskj

Jeg har utelukkende trukket ned panseret ved hjelp av bøylen.
TM3 LR AWD

Teslanewbie

Sitat fra: Muffinman på mandag 30. juni 2014, klokken 11:17
Jeg er litt irritert over at jeg har fått knekken selv om jeg har fulgt instruksjonene til punkt og prikke. Kjenner jo også at det gir etter under håndflatene når jeg lukker panseret, så dette kan umulig være bra. Det at jeg i tillegg har observert dette på en rekke biler som ikke er utlevert tyder jo også på at dette handler mer om konstruksjonsfeil enn brukerfeil.

Men Tesla er nok ikke så veldig keen på å fikse dette. Jeg viste fram min knekk, og de tvilte på at jeg fikk gjort noe med det. Det var dog var registrert på arbeidsordren - fullstendig feil til tross for at de hadde sett det med egne øyne først. "Customer states" osv - her stod det at det var skade på panseret et helt annet sted. Og svaret var jo selvfølgelig "could not see" osv. Antagelig for å få avsluttet saken i systemene.

Når det er sagt, jeg anser ikke dette som en veldig stor sak men det er litt dumt at man ikke kan få klar tale. Jeg har akseptert mye småtteri som jeg tviler på vil bli ordnet, men synes at det ville vært greit å bli møtt med full åpenhet rundt slike ting.

svært enkelt å bevise dette , bruk en lommelykt som du tejper slik at det blir horisontale spalter , lys siden på panseret der knekken/bulken er da ser du hvordan de strake linjene brytes i knekken.. gå siden over til andre biler i monteringssalen og vis at det også er andre biler som har dette!
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Muffinman

Det kommer jeg ikke til å gjøre. Årsaken er at kostnaden med å utbedre dette ikke står i forhold til synligheten av knekken, og jeg finner det litt urimelig at jeg skal sette hardt mot hardt selv om det kanskje kan være berettighet i regelverket.  Jeg kjøpte bilen i full visshet om at det ville bli mange slike saker, og dermed foretrekker jeg at Tesla bruker kapasiteten til å rette viktigere ting.

Men som sagt, det ville vært fint om man kunne hatt en åpnere dialog i det minste med den delen av oss kunder som kan kalle oss tålmodige. Når man i diskusjon om feil med bilen får høre at "dette er verre på andre biler" eller at "det er feil på andre biler også" blir ihvertfall jeg målløs når min referanse for å ta opp ting, om ikke annet som en tilbakemelding, er 25 års erfaring med nettopp andre biler.

Sjøhyene

Er nå ganske overbevist om at det på min bil ikke er jeg som har forårsaket den lille knekken nederst på panseret. Grunnen til det er at jeg alltid plasserer min håndflate enten ved eller marginalt over der bøyen begynner. Så enten har panseret mitt alltid vært sånn eller så har den oppstått før jeg overtok bilen.

Skal sies at jeg aldri i verden hadde sett knekken hvis det ikke var for denne tråden.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

mj

Jeg har ikke knekk men en liten bulk litt på utsiden og nedenfor der jeg plasserer håndflatene når jeg presser ned. Så det tredje dagen jeg hadde bilen. Er 99,99 % sikker på at jeg ikke har lagd den. Har forøvrig ikke meldt i fra til Tesla om dette men vil nevne det når den skal inn til dem om 2 uker.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA