Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Er elbilen fremtiden?

Startet av Muffinman, tirsdag 20. mai 2014, klokken 23:47

« forrige - neste »

BMW850

På TMC forumet sies det at panserene er blitt forsterket. Når vet jeg ikke helt.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Muffinman

#46
Sitat fra: Cirion på mandag 19. mai 2014, klokken 09:52
Jeg nekter alle å lukke trunken for meg, siden jeg vet at det kan skades om det slenges igjen. Jeg har bare lagt det nedpå og brukt 2 hender til å presse ned til det klikker på plass.
Jeg har vært svært påpasselig med å følge anvisningene fra Tesla på dette, og har heller ikke brukt frunken noe særlig. Likevel har dette oppstått. Hvis forskjellen på skade/ikke skade er om man plasserer håndflatene 2 cm feil kan det vel neppe kalles brukerfeil heller.  Har sett dette på svært mange biler i det siste etter at jeg ble oppmerksom på det. Har også sett en svak antydning på nybiler som ikke er leverte enda.

Tviler på at Tesla i utgangspunktet tar på seg noe ansvar og jeg har heller ikke tenkt å gjøre noe stor sak ut av det, men det er jo unektelig et skår i nybilgleden.

Leif1

Har luftet saken for serviceansvarlig i Trondheim. De er klar over det sa han, og det jobbes med en fiks. De sa også at det er viktig at de som har problemer kommer og lufter de for dem.
Konvertitt fra S til X

Foleson

Sitat fra: Leif1 på mandag 19. mai 2014, klokken 19:51
Har luftet saken for serviceansvarlig i Trondheim. De er klar over det sa han, og det jobbes med en fiks. De sa også at det er viktig at de som har problemer kommer og lufter de for dem.

Vel.. hvis det jobbes med en fiks så tar det tid. Jeg luftet dette for Tesla Bergen i September. Fikk beskjed om at dette hadde de ikke sett før og at her var eneste skikkelige fiksen for å få det perfekt igjen å rette opp, sparkle og lakke panseret. Det er jo veldig lite synlig, men fiksen min blei å selge og å kjøpe ny bil  ;) (Jeg gjorde kjøper oppmerksom på den vesle skjønnhetsfeilen forøvrig...) De prøvde forøvrig å justere litt for å gjøre panseret lettere å lukke igjen, uten noen merkbar suksess.
Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

orjan

Ser ut som jeg også har denne saken med mitt panser. Så det ikke før jeg fikk foliert bilen fra hvit til blå, da ble det med ett mye lettere å se. Jeg har vært veeeldig forsiktig med lukking av panseret, og forsikret meg også om at de som la folien var klar over hvor viktig det var å lukke panseret på denne måten.
Molde
2014 Model S P85 - Solgt
2016 Model S 90D
2019 Model ≡ LR AWD

Leif1

Sitat fra: Foleson på mandag 19. mai 2014, klokken 22:26
Sitat fra: Leif1 på mandag 19. mai 2014, klokken 19:51
Har luftet saken for serviceansvarlig i Trondheim. De er klar over det sa han, og det jobbes med en fiks. De sa også at det er viktig at de som har problemer kommer og lufter de for dem.

Vel.. hvis det jobbes med en fiks så tar det tid. Jeg luftet dette for Tesla Bergen i September. Fikk beskjed om at dette hadde de ikke sett før og at her var eneste skikkelige fiksen for å få det perfekt igjen å rette opp, sparkle og lakke panseret. Det er jo veldig lite synlig, men fiksen min blei å selge og å kjøpe ny bil  ;) (Jeg gjorde kjøper oppmerksom på den vesle skjønnhetsfeilen forøvrig...) De prøvde forøvrig å justere litt for å gjøre panseret lettere å lukke igjen, uten noen merkbar suksess.

Å sparkle det vil vel gjøre katastrofen komplett. Tenk hvor vakkert det blir om en klemmer til og får sprekker i sparkelet i tillegg til bulk.
Ugh...
Konvertitt fra S til X

Muffinman

Side forrige innlegg har jeg sett dette på flere biler inkludert noen ikke - leverte. En klar svakhet som jeg ikke er helt sikker på at det kommer noen løsning på for den som allerede har det. Ikke noen stor sak for min del siden det føyer seg inn i en lang rekke med ting som ikke er helt slik det burde være, men jeg håper at de retter dette i produksjonen før neste bil skal handles inn.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro om at det jobbes med en fiks. Det er svaret på mange forskjellige ting for tiden.

tjomswrx

#52
Her er løsningen, 20-30mm?. Pass fingrene ved lukking - hehe ;)
http://www.dinside.no/928688/magnetene-du-ikke-klarer-deg-uten
S85

Car-El

Tenkte det samme. (Så samt at jeg kan tenke, selv.)  ;)
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

tjomswrx

Sitat fra: Sven-Erik på onsdag 28. mai 2014, klokken 09:57
Magneter virker dårlig på aluminium.

Ja, det er vel kjent for de fleste. Måtte evt ha festet en magnet i panseret med brakett etc og den andre ifm lukkemekansimen i frunken..... Magnetisk "soft(?)" close. Uansett, var ment som en liten morgenspøk ;).
S85

Muffinman

#55
Klipp fra brukerhåndboken rev 2014. Skurrer dog litt når jeg stort sett alltid finner antydninger til knekk/kant på panseret på en andel av nye biler som ikke er levert enda, bare man ser godt etter.

teslaman

Sitat fra: Cirion på mandag 19. mai 2014, klokken 09:52
Har nå sjekket min som har gått 21 000km og jeg bruker trunken mye.
Kan ikke se antydning til merke.

Jeg nekter alle å lukke trunken for meg, siden jeg vet at det kan skades om det slenges igjen. Jeg har bare lagt det nedpå og brukt 2 hender til å presse ned til det klikker på plass.

Gjør akkurat det samme og heller ikke noe antydninger til skade!
Teslaeier siden 13. sept.2013. Blandt de første i Norge! Gleder meg hver dag til ny kjøretur!

sven erik

alle panser får skade om en trykker ned på annet sted en på  steder der det er forsterkninger  det billigste er å legge pansret nesten ned å slippe det  om noe går da så er det låsen det slipper man å lakere +++ men tesla skulle tåle det   jeg har jobbet med biler å har sett mye rart  får jeg en tesla aå aldri om jeg legger hendene på pansret for å få det lukket  skade panser lakk +++ og bli møkkete  nei takk  en må enten fikse låsen eller  noe

fonberg

Sitat fra: sven erik på mandag 09. juni 2014, klokken 04:30
alle panser får skade om en trykker ned på annet sted en på  steder der det er forsterkninger  det billigste er å legge pansret nesten ned å slippe det  om noe går da så er det låsen det slipper man å lakere +++ men tesla skulle tåle det   jeg har jobbet med biler å har sett mye rart  får jeg en tesla aå aldri om jeg legger hendene på pansret for å få det lukket  skade panser lakk +++ og bli møkkete  nei takk  en må enten fikse låsen eller  noe

På min bil tror jeg man må bruke rimelig stor kraft for å "slenge igjen" panseret slik at det låses helt.  Det har jeg ikke turt å prøve, pga. "lukke-kurset" ved overlevering, samt det faktum at jeg må bruke så stor kraft for å trykke panseret igjen.

Er det noen her inne som har prøvd (eller til og med har som vanlig praksis) å slenge igjen panseret på sin Tesla?
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Gressvikingen

Panseret er for lett i forhold til trykket mot pakningene! Det er litt måte på hvor brutal en skal være  :)
P85D"+"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA