Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Er elbilen fremtiden?

Startet av Muffinman, tirsdag 20. mai 2014, klokken 23:47

« forrige - neste »

janmb

Ser heldigvis ut som det ordner seg for min del, selv om en mer langsiktig fiks ikke foreligger.

Langt viktigere enn alt annet er at Tesla tar ansvar for sine feil.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Teslanewbie

Sitat fra: Milzit på torsdag 03. juli 2014, klokken 23:14
Jeg fikk også beskjed av Fernando på Skøyen og bruke fingrene og trykke på sidene. Men det er helt håpløst å låst den nå etter at de justere på panseret, til slutt ende jeg med å trykke på midten. Kona har startet med å sette rompa nedpå for å lukke den, vet ikke helt om jeg er fornøyd med det.. :o

Det er avhengig av hvor bred rompe hun har :-) :-)
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

janmb

P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Milzit

Sitat fra: Teslanewbie på fredag 04. juli 2014, klokken 11:31
Jeg fikk også beskjed av Fernando på Skøyen og bruke fingrene og trykke på sidene. Men det er helt håpløst å låst den nå etter at de justere på panseret, til slutt ende jeg med å trykke på midten. Kona har startet med å sette rompa nedpå for å lukke den, vet ikke helt om jeg er fornøyd med det.. :o

Det er ikke så veldig bred heldigvis :) Men akkurat her hadde nok vært en fordel ja.. :)

Teslanewbie

Sitat fra: Milzit på fredag 04. juli 2014, klokken 13:11
Sitat fra: Teslanewbie på fredag 04. juli 2014, klokken 11:31

Det er ikke så veldig bred heldigvis :) Men akkurat her hadde nok vært en fordel ja.. :)

Ser at andre bilmerken også har problem med å lukke panseret og har løst dette med rompelukking, ser at Mercedes strever med hard lukkemekanisme og trenger litt større vekt. Mercedes har jo og den forbaskete stjernen som gjør at vekten ved lukking må plasseres litt lengere bak på panseret ..  :o

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Rasmus.B

Jeg har dette på min bil. En eller annen form for ekspanderende skum som tyter ut av åpninger på undersiden av panseret. Noen andre som har opplevd dette?
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Milzit

Sitat fra: Rasmus.B på lørdag 05. juli 2014, klokken 19:51
Jeg har dette på min bil. En eller annen form for ekspanderende skum som tyter ut av åpninger på undersiden av panseret. Noen andre som har opplevd dette?
En kollega av meg hadde det, det ble fikset hos Drammen Karroseri. Det er en kjent feature på nyere biler for tiden med oransje skum som kommer ut... :)

Rasmus.B

Men hva er det egentlig å fikse da?
Jeg plukket av det som var kommet ut av panseret. Skummet var blitt hardt, så det var bare å ta det av. Ser fremdeles spor etter skummet i hullene på undersiden. Innbiller meg at dette skummet er for å gjøre panseret litt hardere.
Lørenskog

Thor2014

Byggskum har vel vært brukt av del "bakgårdsverksteder" i årevis til reperasjon av biler.

Rasmus.B

Sitat fra: Thor2014 på lørdag 05. juli 2014, klokken 21:00
Byggskum har vel vært brukt av del "bakgårdsverksteder" i årevis til reperasjon av biler.
Det kan sikkert stemme. Jeg har ikke peiling. Tror du altså at det er foretatt en reprasjon med byggeskum på en nybil før den ble levert ut til kunde?
Jeg tror at alle bilene har dette orange skummet i panseret, men at noen har fått litt for mye, og når solen skinnner på panseret blir det varmt og ekspanderer ytterligere.
Lørenskog

Thor2014

Tviler på at det er byggskum, men kan godt tenkes det er noe lignende.
Spiller vel liten rolle såfremt det ikke trekker eller holder på vann.

Car-El

Ekspanderende skum er noe som bilprodusentene har begynt med for å få tynnere metalprofilers hulrom til å bli stivere. I helt tette hulrom legges en pakke som "eksploderer" etter at profilen er sveist sammen, som regel ved hjelp av varme.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Daniel.B

Nå har jaggu vi også fått en liten bulk helt ytterst på panseret. Hva gjør dere? Vi har lukket panseret pent og pyntelig hver gang som demonstrert.

Ser jo at det er en design feil, og at det ikke hjelper å rette det opp og lakkere. Nytt panser må eventuelt designes, produseres og monteres. Men det skal litt til.

På en annen side så gjør ikke den bulken noe spesielt, bilens fordeler veier veldig opp.  :)
Må også tenke på at dette er Tesla sin første egenproduserte bil.

RuneW

Sitat fra: Daniel.B på søndag 06. juli 2014, klokken 23:23
På en annen side så gjør ikke den bulken noe spesielt, bilens fordeler veier veldig opp.  :)

Om alle hadde hatt en like tilgivende/forståelsesfull innstilling som deg, så hadde det vær langt færre konflikter her i verden :)
(og antageligvis en del dårligere biler)
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

LED

Sitat fra: RuneW på mandag 07. juli 2014, klokken 13:59
Sitat fra: Daniel.B på søndag 06. juli 2014, klokken 23:23

Om alle hadde hatt en like tilgivende/forståelsesfull innstilling som deg, så hadde det vær langt færre konflikter her i verden :)
(og antageligvis en del dårligere biler)

Dagens ;D

Har forøvrig fått meg en liten "rose" fremme på panseret jeg også. Sees kun i en spesiell vinkel med lavt lys på solskinnsdag. Det som er merkelig er at jeg har vært observant på dette siden jeg fikk bilen. Har ikke åpnet panseret mer enn 5-10 ganger totalt. Dette synes jeg er litt for dårlig og kommer til å gi tilbakemelding til Tesla om.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA