Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Møllerlading ?

Startet av Sense, tirsdag 20. mai 2014, klokken 22:35

« forrige - neste »

svingen

husker ikke hvor jeg leste det men var en i åmot som lovet og komme med hurtiglader i løp av året (2014) mener det var ordføreren.
var en avis men spørs hvor jeg leste det,så kommer nok noe i åmot spørs hva det blir :)
enn så lenge får dere svinge nedom dalen og spise god mat og lade der :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Sense


[/quote]
Fikk svar at E134 var svært høyt prioritert. :-)

sigurdi
[/quote]

Ja, E134, utenom Nord-Norge da, er omtrent ubrukelig uten Superladere.
Skal du til Bergen kan man jo kjøre E16 med Superlader på Gol.
Men til Haugesund blir det kronglete å bruke en ektra time på å kjøre nedenom Dalen, og lade et par timer der. Da svir man fort av en halv dag på lading og ekstra omvei.
Da blir det nok heller fossilen til Haugesund, før SC kommer.

Prinsevenn

Sitat fra: sigurdi på tirsdag 13. mai 2014, klokken 10:20


Beklager skrev før morgenkaffen hadde gjort underverker, mente RV9 og krysset ved Haukeligrend.
Som er mitt tips og ikke Haukeli som jeg skrev før morgenkaffen hadde gjort sin virkning.

Er vel lavest ods på Åmot siden det nå er samme eiere her som Cinderella (som allerede har superlader), er mye større parkeringsplass, mat mulighet osv i Åmot.

Eneste som er stor fordel for Haukeligrend er trafikk sør/vest og hyttetrafikk vest--> Hovden

E134 er hovedpriortet for meg, siden jeg kjører denn strekningen 6-10 ganger i året, så var tidlig ute med å spørre her: https://teslafactory.wufoo.com/forms/european-supercharging/

Fikk svar at E134 var svært høyt prioritert. :-)

sigurdi

For oss som køyrer Oslo-Stavanger i sommarhalvåret vil SC på Høydalsmo subs. Åmot vera å føretrekkja.

sigurdi

Sitat fra: Prinsevenn på tirsdag 13. mai 2014, klokken 11:26

For oss som køyrer Oslo-Stavanger i sommarhalvåret vil SC på Høydalsmo subs. Åmot vera å føretrekkja.

For dere som kjører Oslo - Stavanger har dere allerede en SC rute som kan kjøres i dag.
(Lading i Drammen (på gang), Cinderella og Lyngdal.

Etter min mening bør da ikke prioriteres i byggetrinn 1, med tanke på utbygging av den mest trafikkerte vegstrekningen Øst/vest.

Men det som ser ut som har stor betydning er tilgang på servering og her stiller Åmot svært mye bedre opp en Haukeligrend, med sin lille kafeteria og Kiwi butikk.

Største fordelen med Haukeligrend er svært kort avstand til kraftresurs, (Haukeli kraftstasjon, ca 500m) og tilknytning til store hytte felt innen kort avstand. (Hovden, Vågslid....) for de som kommer fra Vest og skal til hytta og hjem.

For egen del betyr det ikke noe hvor den kommer bare det kommer en SC på fjellovergangen E134 Haugeli, trenger bare 10-20min stopp hver veg for å fylle nok til å komme meg frem uten å være redd for kolonne kjøring osv.

Samtidig så passerer jeg begge plasser før jeg kommer til bedrifts hyttene jeg har tilgang til. :-)

Men må ennå vente et års tid på bilen, og når den tid kommer er det ikke mer spekulasjoner siden SC er ferdig bygd. :-)

sigurdi
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA