Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: ladespørsmål

Startet av Car-El, tirsdag 20. mai 2014, klokken 20:50

« forrige - neste »

Stig-Arne

Noen som vet om flere planlagte ladere på innlandet (bardufoss - buktamo) ?
Bor i Harstad, og vil trenge lading på en evt. Kia Soul i Buktamo området for å komme oss til Tromsø.
Litt rart ikke Statoil har på Buktamo igrunn. De har jo på Statoil Evenes

Storelva

Sitat fra: Stig-Arne på mandag 04. april 2016, klokken 21:44
Noen som vet om flere planlagte ladere på innlandet (bardufoss - buktamo) ?
Bor i Harstad, og vil trenge lading på en evt. Kia Soul i Buktamo området for å komme oss til Tromsø.
Litt rart ikke Statoil har på Buktamo igrunn. De har jo på Statoil Evenes
Savner også hurtiglading på Vollan og Buktamoen. Statoil kunne nok fått noen kunder på å tilby Chademo og CSS på disse to stedene.

For alle elbil eiere i Tromsø/Balsfjord/Malangen, så ville det bety at vi kom oss både til Kilpis, Finnsnes, Senja og Harstad :)
Mitsubishi Outlander PHEV 2019
Bestilt Tesla Model Y Dual Motor Long Range

stiberger

Setermoen er planlagt utbygd til sommeren (eller i løpet av året er vel forpliktelsen). Fortum setter visstnok opp to multistandard ladere i forbindelse med Tesla sine utenfor veksthuset.
http://www.elbil.no/nyheter/ladestasjoner/3726-hurtigladelopet-i-nord-norge-har-startet
http://nye-troms.no/index.php?page=vis_nyhet&NyhetID=4481

Buktamoen hadde vært kjekt, men har ikke hørt noe konkret. Har vel vært nevnt som et konkret forslag her: http://www.elbil.no/nyheter/ladestasjoner/3717-hurtiglading-helt-til-tromso
Søknadsfrist var vel 18. mars, så vi burde vel få høre noe snart.

Nordkjosbotn har vært på blokka tidligere, men har ikke blitt utbygd. Unskyldningen har væt at prislappen for utbygging her er for høy. (inngrep i elektrisk infrastruktur er visstnok nødvendig og har vært for nært Tromsø for å få full støtte osv.)
Sitat fra: "Ole Henrik Hannisdahl (Daglig leder Grønn Kontakt)" på onsdag 15. april 2015, klokken 10:22
Nordkjosbotn:
Her ble prislappen for utbygging ekstremt høy. I mangel av noen som vil være med på spleiselaget, kommer vi dessverre ikke til å benytte oss av dette tilsagnet.
Mulig noe har endret seg i denne utlysningsrunden. Hadde vært kjekt å få vite hvem som har søkt.
Rød Leaf (EL 16xxx) solgt
Grå 85D i Tromsøområdet (EL 43xxx)

Storelva

Sitat fra: stiberger på tirsdag 05. april 2016, klokken 10:59
Mulig noe har endret seg i denne utlysningsrunden. Hadde vært kjekt å få vite hvem som har søkt.

I en epost skrev Grønn Kontakt til meg at "vi avventer og ser om vi får tilslaget på strekningen Trondheim - Tromsø". Og der skriver de også at Vollan og Buktamoen er steder de har sett seg ut - dersom de får tilslag.

Så da høres det ut til at det iaf er en tilbyder  :)
Mitsubishi Outlander PHEV 2019
Bestilt Tesla Model Y Dual Motor Long Range

Stig-Arne

For vår del, så blir nok Setermoen akkurat på grensen for at vi blir å tørre å legge ut til Tromsø med en Kia Soul. Til Setermoen er det 124 km, og derifra til Tromsø er det 160 km. Skal jo selvfølgelig gå, men er jo en del kneiker på tur nordover.

Buktamo som er en ganske sentral plass, er jo virkelig en plass det bør satses på. Samme i Bjerkvik.
Nordkjosbotn vil jo ta unna de som skal videre nordover mot Alta, så der er det jo strengt tatt nødvendig.

Spennende er det uansett, og vi gleder oss til å få El-Bil:)

Solarbroom

Jobber hos Grønn Kontakt.

Soulranger

Flott at ladestasjonene er kommet på Vollan og Bjerkvik! Her er forøvrig svar jeg fikk fra grønn kontakt for ikke så lenge siden ved spørsmål om ladestasjoner :

"Hei,

Circle K Nordkjosbotn og Bjerkvik Hotell idriftsettes sannsynligvis før jul.

I tillegg til dette kommer Buktamoen, Setermoen og Lapphaugen på nyåret."

Så det er bare å glede seg.

Simen1

Jeg vurderer å kjøpe meg en Nissan Leaf som nr 2 bil og da vil jeg helst kjøpe den sørpå og kjøre den nordover selv. Prisene i Troms er så mye høyere at det vil lønne seg kraftig med flybillett + noen dager fri fra jobben. Det jeg lurer på er hvor sammenhengende ladenettet er og hvor lang tid jeg må regne på selve ladingen for eksempel fra Oslo?

Nr 1 bilen er en Tesla Model S og den krevde jo overraskende lite tid til lading på turen fra sørlandet til Tromsø. Den ladet totalt ca 5 timer fra Kristiansand til Tromsø.
Tesla model S P85 2013 i Tromsø

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA