Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Leaf i verdensrekordkortesje

Startet av Hassan, tirsdag 20. mai 2014, klokken 10:25

« forrige - neste »

Hassan

ja er spent paa svaret,men er det flere som har samme bagasjeluke som min ?
Tesla model S 85 Eier siden mars 2014

Teslanewbie

Sitat fra: Hassan på mandag 05. mai 2014, klokken 18:03
ja er spent paa svaret,men er det flere som har samme bagasjeluke som min ?

Er vel baren ta bort dekselet å se hvis du er nysgjerrig . Det er ikke høyttalere der hvis du ikke har lydpakken men det kan være kabler og da er spørsmålet er de koblet til forsterker ?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

jazzwheel

Betyr dette at det er feste for 8" i dørene foran selv om man ikke har lydpakke, slik at man kan bytte ut 6" som står der i normalversjon?

Hassan

Det virker ikke saa enkelt aa ta av dekslet :{
Tesla model S 85 Eier siden mars 2014

BMW850

Ja, en skal være forsiktig med å røske og rive hvis men ikke vet eksakt hvordan det er festet. Lett å knekke noe  ;)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Longice

Sitat fra: Teslanewbie på mandag 05. mai 2014, klokken 18:30
Sitat fra: Hassan på mandag 05. mai 2014, klokken 18:03
ja er spent paa svaret,men er det flere som har samme bagasjeluke som min ?

Er vel baren ta bort dekselet å se hvis du er nysgjerrig . Det er ikke høyttalere der hvis du ikke har lydpakken men det kan være kabler og da er spørsmålet er de koblet til forsterker ?

De er neppe tilkoblet forsterker hvis det ikke er høyttalere der. Vil også tro det sitter en annen og bedre/større forsterker hos de som har lydpakke i forhold til de som ikke har.

LPC

Hei!

Jeg har ikke lydpakken, men bak dekselet i bakluken er det to små høyttalere. Det kommer ikke lyd der selv om jeg panorerer helt bak på "settings"...


Hassan

Mener du selve lukedøren sånn som jeg har ? Har du noe bilder å legge frem :)
Tesla model S 85 Eier siden mars 2014

petersv

Sitat fra: LPC på mandag 05. mai 2014, klokken 21:41
Hei!

Jeg har ikke lydpakken, men bak dekselet i bakluken er det to små høyttalere. Det kommer ikke lyd der selv om jeg panorerer helt bak på "settings"...

Interessant. Er det kabler koblet til de? Burde jo gå ann i koble de på en av de andre kanalene. Er veldig labert med lyd bak i Teslaene uten pakke (forsåvidt ganske labert på de med og.)

OddB

To 3" høyttalere der bak er nok kun til glede for de som sitter i bagasjerommet....  Er ihvertfall ganske tynt det som kommer derfra når jeg panner lyden helt bak.
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Teslanewbie

Ja ikke særlig bra lyd fra de i bak men nå er jo lydpakken tunet til kupeen og den er forskjellig tunet for de med panotak og de uten..

Jeg er fornøyd med lyden , bra trøkk i bassen og lydbildet er ok men synes at total lyden er bedre i BMWn med største lydpakken.
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

jazzwheel

Av bildet på forrig side kommer det tydelig frem at disse to 3" (liftgate) kun tilhører de med lydpakke. Mente du at det kom lyd fra de også, eller har du lydpakke? I så fall veldig interessant å høre fra noen som ikke har lydpakke om det ligger kabler som er utilkoblet der. Så vidt jeg har skjønt har lydpakke bare en ekstra subforsterker.

Teslanewbie

Sitat fra: jazzwheel på tirsdag 06. mai 2014, klokken 11:51
Av bildet på forrig side kommer det tydelig frem at disse to 3" (liftgate) kun tilhører de med lydpakke. Mente du at det kom lyd fra de også, eller har du lydpakke? I så fall veldig interessant å høre fra noen som ikke har lydpakke om det ligger kabler som er utilkoblet der. Så vidt jeg har skjønt har lydpakke bare en ekstra subforsterker.

Lydpakke har Dab og større høyttalere i tillegg har den annen forsterker og Dolby surround ...
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

jazzwheel

Dårlig formulert fra min side. Det jeg forsøkte å påpeke var at forskjellen på med/uten lydpakke når det kommer til forsterkeren var at det var den samme, men lydpakke hadde en subforsterker i tillegg. Derfor kan det tenkes at de to 3" høyttalerne bak faktisk kan kobles til på den eksisterende forstereken for de som ikke har lydpakke.

Seff har lydpakka større og flere høyttalere pluss DAB & surround :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA