Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Batterikapasitet, 1 prikk mindre...

Startet av medic.66, mandag 19. mai 2014, klokken 19:36

« forrige - neste »

medic.66

Har en Tekna som er reg 31. mars i år. I dag virket ikke rattvarmeren. Sjekket sikringen, den var ok. Lyset i bryteren lyser men rattet blir ikke varmt. Noen som har vært ute for det samme?
Evje

Hvit Leaf Tekna, levert 31. mars 2014.

Hvit Volvo V90 CC 18 modell til langtursbil og trekking av tilhenger.

lxm

Opplever at rattvarmen slår seg litt av og på avhengig av temperaturen i kupeen. Når kupeen allerede er varm, slås ikke varmen på selv om knappen er aktivert. Tror det skal være sånn.
Kjører White Pearl/black Tekna 2018
Melhus, Sør-Trøndelag

RuneW

Rattvarmeren lever litt sitt eget liv - dessverre. Jeg hadde foretrukket en av, low, high-knapp framfor denne mer eller mindre fungerende automatikken.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

medic.66

Sitat fra: lxm på fredag 02. mai 2014, klokken 12:24
Opplever at rattvarmen slår seg litt av og på avhengig av temperaturen i kupeen. Når kupeen allerede er varm, slås ikke varmen på selv om knappen er aktivert. Tror det skal være sånn.

Var nok på denne måten ja. Neste dag virket rattvarmeren igjen.
Evje

Hvit Leaf Tekna, levert 31. mars 2014.

Hvit Volvo V90 CC 18 modell til langtursbil og trekking av tilhenger.

medic.66

Sitat fra: RuneW på fredag 02. mai 2014, klokken 12:29
Rattvarmeren lever litt sitt eget liv - dessverre. Jeg hadde foretrukket en av, low, high-knapp framfor denne mer eller mindre fungerende automatikken.

Enig med deg i dette. Hadde vært mye bedre dette. Er vel kanskje automatisk for å spare strøm på 12V batteriet?
Evje

Hvit Leaf Tekna, levert 31. mars 2014.

Hvit Volvo V90 CC 18 modell til langtursbil og trekking av tilhenger.

Leif Leaf

Jeg mener å ha lest et sted at rattvarmeren ikke kan bli slått på når det er varmere enn 10 grader ute...?
Kjører Tekna i kaldt klima - Pasvik.

RuneW

Sitat fra: Leif Leaf på mandag 05. mai 2014, klokken 08:10
Jeg mener å ha lest et sted at rattvarmeren ikke kan bli slått på når det er varmere enn 10 grader ute...?

Min erfaring er at den ikke blir stående på når det er 0 grader ute heller. Noen ganger står den på max til jeg nesten må bruke hansker for å klare å holde godt i rattet - andre ganger slår den seg av etter et par minutter selv om det er kaldt. Jeg finner ikke noe fornutfig system i oppførselen. Når den slår seg av tror jeg det hjelper å skru den av og på for å få liv i den igjen (men om det er jeg eller automatikken som er årsaken til at den skrur seg på igjen vet jeg ikke).
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Leif Leaf

I følge denne videoen er rattvarmeren aktivert kun når rattets overflate er under 20 grader Celsius (68 F).



Kjører Tekna i kaldt klima - Pasvik.

medic.66

Sitat fra: Leif Leaf på mandag 05. mai 2014, klokken 13:40
I følge denne videoen er rattvarmeren aktivert kun når rattets overflate er under 20 grader Celsius (68 F).



Da fikk jeg svar på hvorfor den avogtil ikke virker. Hadde nå etter min mening vært bedre å kunne kontrollert dette selv.
Evje

Hvit Leaf Tekna, levert 31. mars 2014.

Hvit Volvo V90 CC 18 modell til langtursbil og trekking av tilhenger.

RuneW

Sitat fra: Leif Leaf på mandag 05. mai 2014, klokken 13:40
I følge denne videoen er rattvarmeren aktivert kun når rattets overflate er under 20 grader Celsius (68 F).

Hehe - Mulig dette er intensjonen, men det virker ikke som det alltid fungerer helt etter planen - i alle fall ikke på min bil. Når det er sagt: Det fungerer stort sett bra.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA