Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bjørns videoer

Startet av MindViruz, mandag 19. mai 2014, klokken 18:10

« forrige - neste »

MindViruz

Innimellom har jeg behov i forbildelse med arbeid å stoppe ett sted hvor jeg kan lade men jeg jobber i bileen. Det kunne vert greit å ha varme i bilen samtidig som jeg er koblet til med 16A ladekabel. Hvordan starter jeg varmen uten appen?

Hvordan starter jeg varmen når jeg hurtiglader?

Brødbilsjåfør

Skru på tenning uten foten på bremsen. Trykk 2 ganger på startknapp eller du kan bruke app til å starte varmen.
HELL:)
har kjøpt Elbil:)
Ækte bila går på Bænsin:)

MindViruz

Prøvde å trykke to ganger, slik at bilen er i ON. Da kom det bare kald luft.

kjbu

Sitat fra: MindViruz på fredag 02. mai 2014, klokken 16:39
Prøvde å trykke to ganger, slik at bilen er i ON. Da kom det bare kald luft.

Defekt elektisk varme-element?
Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

Sverre_E

Sitat fra: kjbu på mandag 05. mai 2014, klokken 09:13
Sitat fra: MindViruz på fredag 02. mai 2014, klokken 16:39
Prøvde å trykke to ganger, slik at bilen er i ON. Da kom det bare kald luft.

Defekt elektisk varme-element?

AC må stå på for å få i gang varmen. (ja, det er ulogisk)
Blå Leaf. April 2012. Vår første elbil! Og eneste bil...

MindViruz


Sitat fra: Sverre_E på mandag 05. mai 2014, klokken 11:19
Sitat fra: kjbu på mandag 05. mai 2014, klokken 09:13
Sitat fra: MindViruz på fredag 02. mai 2014, klokken 16:39
Prøvde å trykke to ganger, slik at bilen er i ON. Da kom det bare kald luft.

Defekt elektisk varme-element?

AC må stå på for å få i gang varmen. (ja, det er ulogisk)

Skal prøve dette. 2014 acenta.

kjbu

Sitat fra: MindViruz på mandag 05. mai 2014, klokken 11:21

Sitat fra: Sverre_E på mandag 05. mai 2014, klokken 11:19
Sitat fra: kjbu på mandag 05. mai 2014, klokken 09:13
Sitat fra: MindViruz på fredag 02. mai 2014, klokken 16:39
Prøvde å trykke to ganger, slik at bilen er i ON. Da kom det bare kald luft.

Defekt elektisk varme-element?

AC må stå på for å få i gang varmen. (ja, det er ulogisk)

Skal prøve dette. 2014 acenta.

AC trenger ikke stå på i min 2013 Tekna
Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

Brødbilsjåfør

Trenger ikke d på min 2013 heller. Men hender jeg må trykke en gang på Heat,at den ikke er på.
HELL:)
har kjøpt Elbil:)
Ækte bila går på Bænsin:)

MindViruz

Neh. Funker ikke her.

Trykker jeg inn bremsen og setter bilen i READY, så kommer varmen øyeblikkelig.

Dette er når jeg ikke er tilkoblet lader. Når jeg er tilkoblet lading har jeg ikke prøvd hva som skjer.

Arha

Sitat fra: Sverre_E på mandag 05. mai 2014, klokken 11:19
Sitat fra: kjbu på mandag 05. mai 2014, klokken 09:13
Sitat fra: MindViruz på fredag 02. mai 2014, klokken 16:39
Prøvde å trykke to ganger, slik at bilen er i ON. Da kom det bare kald luft.

Defekt elektisk varme-element?

AC må stå på for å få i gang varmen. (ja, det er ulogisk)
AC må være på for å få varme under lading på min 2012 også.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 59000 km juni 2020.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA