Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Slakke i transmisjonen - skal det være slik eller er det noe galt?

Startet av MindViruz, mandag 19. mai 2014, klokken 18:08

« forrige - neste »

MindViruz

Hei.

Har kjøpt med Ratio justerbar ladelekabel med kladd til Leafen.

Når du plugger denne i bilen har du 30 sek å velge strømstyrke, ellers velger den 6A. Hvis bilen blir ferdig ladet og så velger du å starte forvarmig, husker kladden da instillingen på 16A eller går den tilbake til 6A når bilen er ferdig ladet?

Trig8

Jeg har den samme kabelen og den husker innstillingen til du kobler fra igjen, så du får forvarming med 16A når du startet lading med det.
Skulle gjerne hatt en skyvebryter på den, så hadde en sluppet å trykke seg opp til 16A hver gang. Synes den har litt trangere pasning i kontakten på bilen også. Ellers veldig fornøyd :)
2013 Nissan Leaf Acenta
2018 Nissan Leaf bestilt
Stjørdal

MindViruz


Sitat fra: Trig8 på fredag 02. mai 2014, klokken 16:49
Jeg har den samme kabelen og den husker innstillingen til du kobler fra igjen, så du får forvarming med 16A når du startet lading med det.
Skulle gjerne hatt en skyvebryter på den, så hadde en sluppet å trykke seg opp til 16A hver gang. Synes den har litt trangere pasning i kontakten på bilen også. Ellers veldig fornøyd :)

Min sluttet å lade i dag. Fikk tilsendt en ny i det øyeblikket jeg sendte mail til selger, så det ordner seg nok.

Ladet på forskjellige steder, sannsynligvis TN nett på kjøpesenteret der kladden sluttet å lade. Skal prøve igjen med den nye og se om det samme skjer. Samtidig har jeg installasjonstester baki bilen så jeg kan måle berøringsspenning i stikkontakten på kjøpesenteret neste gang jeg er der. Nissan kladden har ikke oppført seg sånn før.

Det rare var at jeg fikk e-post om at bilen sluttet å lade, og kladden lyste kun på ready. Ingen lys i bilen blinket. En time senere fikk jeg på ny e-post om at bilen sluttet å lade, og da var den jammen ladet til 80% allikevel. Noe rart var det med kladden, og bilen skjønte ikke helt hva som foregikk. Hjemme fungerer kladden tilsynelatende fint igjen.

MindViruz


Sitat fra: Trig8 på fredag 02. mai 2014, klokken 16:49
Jeg har den samme kabelen og den husker innstillingen til du kobler fra igjen, så du får forvarming med 16A når du startet lading med det.
Skulle gjerne hatt en skyvebryter på den, så hadde en sluppet å trykke seg opp til 16A hver gang. Synes den har litt trangere pasning i kontakten på bilen også. Ellers veldig fornøyd :)

Litt av poenget er vel at om kursen skulle slå ut pga overbelastning vil bilen kun trekke 6A når sikringen blir slått på igjen. Sånn sett en grei funksjon.

bjorn_2390

Noe mer info om denne kabelen?
Link til bilde / leverandør eller noe?
Blå Euro-Leaf (2012)

svingen

peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Trig8

Sitat fra: bjorn_2390 på fredag 02. mai 2014, klokken 22:27
Noe mer info om denne kabelen?
Link til bilde / leverandør eller noe?
Jeg synes det er veldig praktisk å kunne lade med 16A når jeg kommer hjem fra jobb med 15-25% gjenstående på batteriet. Uten at jeg har gjort nøyaktige målinger eller beregninger virker det som at jeg får ca 10% på batteriet pr time lading med 10A og nesten 20% med 16A. Det blir stor forskjell på rekkevidden til kveldskjøringen uten å være avhengig av hurtiglading eller lading der jeg skal.
2013 Nissan Leaf Acenta
2018 Nissan Leaf bestilt
Stjørdal

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA