Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hvordan demontere bakseter ?

Startet av Jorgensen, søndag 18. mai 2014, klokken 23:19

« forrige - neste »

Jorgensen

Nå er det 1 mai og jeg kjører barn som skal spille i korps. Etter første konsert så skal vi kjøre videre til neste og bilen vil ikke i gir..
Jeg slår av og på bilen flere ganger, men fortsatt ikke noe reaksjon når jeg prøver å sette den i D eller R.
Noen tips?
-------------------------------------------------------
Hyndai KONA Electric - aug 2018
Solar Orange BMW i3 - mars 2014

LMOR

La bilen stå låst og helt av minst en halvtime.

Det er kanskje nok...
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

smukken

Sitat fra: Jorgensen på torsdag 01. mai 2014, klokken 13:11
Nå er det 1 mai og jeg kjører barn som skal spille i korps. Etter første konsert så skal vi kjøre videre til neste og bilen vil ikke i gir..
Jeg slår av og på bilen flere ganger, men fortsatt ikke noe reaksjon når jeg prøver å sette den i D eller R.
Noen tips?
Jeg hadde akkurat det samme problemet når jeg var på påskeferie.
Jeg snakket med selgeren, han sa at dette hadde skjedd med en annen bil også, og at det da hadde ordnet seg av seg selv til neste dag, da virket bilen.
Det samme skjedde med meg, neste dag var bilen ok.
Bilen forstod jeg trenger å resette seg, la bilen stå 15-20 minutter uten å prøve, så prøver du på ny.
Ellers får du vente til i morgen, tipper det da ordner seg, men veldig kjedelig dette.
Jeg skulle ombord i en ferge etter dette hendte, jeg må si jeg gruet meg til vi skulle kjøre på land.
La oss få vite hvordan det går, dette gjelder oss alle!! :( :(
Som Lmor sier: vent en halvtime... :)
BMW i3

Jorgensen

Takk for tips! Jeg har prøvd å la bilen stå et kvarter og det funket ikke, men jeg skal la bilen stå ca en halvtime nå og prøve igjen.

Jorgensen

Ventet i 40 min, ikke noe liv. Har fått noen til å kjøre meg hjem, så får vi ta en kveldstur å prøve på nytt.

LMOR

Hvis det ikke går, så må du bare ringe til BMW veihjelp.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

smukken

>:( Dette er så kjipt, man kan jo ikke vite om eller når det skjer igjen, det blir som et lotteri med 1000 lodd med 5 "vinnere".
Rart at dette ikke er ordnet, i og med det er en kjent feil og helt sikkert (tror jeg) sw problem.
Hvem er nestemann, og hvor? man kan ikke vite.... :(
BMW i3

Jorgensen

Da har jeg kjørt min trofaste 14 år gamle Mazda for å sjekke tilstanden på min i3. Fortsatt ikke sjans å sette den i D eller R etter 2,5 time. Har nå ringt BMW veiservice på tlf 80032062, og de sender en Viking redningsbil nå :-(
Jeg har kjørt 2800 km siden midten av mars og er veldig fornøyd til nå. Håper dette bare er en Software-feil som kan oppdateres raskt ..

pberg

Går det an å resette bilen helt uten å ta av en batteripol på 12V-batteriet?
BMW i3
BMW 530e
BMW M3 3.0

Jorgensen

Sitat fra: pberg på torsdag 01. mai 2014, klokken 17:00
Går det an å resette bilen helt uten å ta av en batteripol på 12V-batteriet?
Det er mulig det er en bra løsning, men Viking hadde ikke noe prosedyre på dette for i3, så han fikk beskjed av BMW på telefon at han bare skulle frakte bilen til verksted, så da får jeg nok vite litt mer i morgen...

smukken

Håper de får orden på det i morgen, og at du får vite hvorfor det skjer/hva som gjør det.
Du må dele det med oss andre her.
BMW i3

Jorgensen

Bilen ble testet i dag tidlig og fortsatt samme feil, ikke mulig å sette bilen i D, N eller R  :'(
Verkstedsmannen som har opplæring på i3, hadde selvfølgelig fri på jobb i dag, så de får ikke sett på bilen før på mandag. Jeg fikk leiebil, så da får vi se hva som skjer til uken....

smukken

Flott at du har blitt innrullert iallfall, veldig kjedelig det du opplever.
Nå er det jo sannsynlig at det blir reparert, det er jo positivt ;)
BMW i3

Jorgensen

BMW i Hønefoss kunne ikke finne ut hvorfor bilen ikke ville gå i "gir",  så de har nå kontakt med serviceavdelingen i Sverige, da det er de som tar seg av spesielle problemer i Norden.
Det virker ut som det er en softwarefeil, og det får jeg vel svar på innen kort tid :-)

smukken

Sitat fra: Jorgensen på mandag 05. mai 2014, klokken 16:07
BMW i Hønefoss kunne ikke finne ut hvorfor bilen ikke ville gå i "gir",  så de har nå kontakt med serviceavdelingen i Sverige
Når jeg ikke fikk start på den jeg hadde på lån, sendte jeg bilens data til fabrikken/service vha onboard systemet (vet ikke hva det heter).
Så de har iallfall status på en bil med dette problemet fra før.
Får håpe de fikser det kjapt.
Takk for oppdateringen  :D :D
BMW i3

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA