Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Elbileiere er nesten millionærer

Startet av smukken, søndag 18. mai 2014, klokken 11:44

« forrige - neste »

LMOR

Sitat fra: Thomas81 på fredag 15. august 2014, klokken 21:25
Hadde mine vært svarte hadde det nok gått fint, men min har Loft interiør og da er de hvite, var stilig akkurat da jeg kjørte ut fra butikken i går.
Det forstår jeg, jeg hadde det samme og måtte kjøpe svarte. Men kjøpte de originale velour. Måtte gjøre det samme på forrige BMW.
Men jeg bruker de lyse om sommeren på begge bilene. De er normalt lette å rengjøre/rense/støvsuge.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Bgk

Når jeg bestilte i mars sa selger at jeg ikke kunne velge svarte matter med lodge interiør, men når jeg hentet bilen lå det svarte matter i

esselt

Når jeg hentet min fikk jeg beskjed om at det ikke var mulig å få tak i sorte matter (har lodge levert i mars) da de ikke leverte utenom bilene ennå. Jeg fant heller ikke velurmatter i tilbehørskonfiguratoren til BMW på den tiden, noe jeg gjør nå.

Så det jeg egentlig lurer på er om det er noen som vet prisen på et sett orginalmatter i sort?
BMW i3 Solar Orange/Lodge (Mars 2014)

Melhus, Sør-Trøndelag

LMOR

Sitat fra: esselt på lørdag 16. august 2014, klokken 12:50
Når jeg hentet min fikk jeg beskjed om at det ikke var mulig å få tak i sorte matter (har lodge levert i mars) da de ikke leverte utenom bilene ennå. Jeg fant heller ikke velurmatter i tilbehørskonfiguratoren til BMW på den tiden, noe jeg gjør nå.

Så det jeg egentlig lurer på er om det er noen som vet prisen på et sett orginalmatter i sort?
Jeg kjøpte mine i mars sammen med bilen, uten noe problem. Fant artikkelnummeret på nettet, og bestilte uken før bilen kom. Tror jeg betalte en plass mellom 1500,- og 1700,-
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Gondron

Kjøpte matter på.Europris. passer perfekt bak og førerside. Måtte kutte litt til med gasspedalen på min side, men for 200 kr. Knall god midlertidig løysning.

Thomas81

Sitat fra: Gondron på lørdag 16. august 2014, klokken 16:16
Kjøpte matter på.Europris. passer perfekt bak og førerside. Måtte kutte litt til med gasspedalen på min side, men for 200 kr. Knall god midlertidig løysning.
Godt å høre det var midlertidig.
BMW i3 Capparis white
BMW 116d M-sport alpine white

LMOR

Her er mattene:

http://www.etk.cc/bmw/EN/search/selectCar/I01/MCV/BMW+i3/ECE/51/51_9207/

Svart er ANTHRAZIT.

Tror det er left hand som er riktig ved høyrekjøring :-)
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Olemann

Kjøpte også med originalt velour mattesett, ca kr. 1500.-  ser ut til å være bra kvalitet, men bare en matte foran - og en bak.  Fint å se på, men lit upraktisk når en skal riste en matte for rusk, da må begge sider opp og brettes pent sammen om en ikke vil dusje hele bilen med matte-rusket.

Men, man skal jo lide litt for estetikken -  var lettere å plassere Biltema dingser i min Reva enn det er i i3'en :)

Ole

EinarV

Sitat fra: LMOR på søndag 17. august 2014, klokken 12:58
Tror det er left hand som er riktig ved høyrekjøring :-)

Stemmer det. Huskeregel:

Napoleon var venstrehendt og ville ri på høyre side av veien for å kunne ha sverdet i venstre hånd.

Sikkert bare en skrøne, men funker som huskeregel for meg :)
Styreleder
Rogaland Elbilforening

2017 BMW i3 94Ah
2014 BMW i3 60Ah - solgt

Vind

En enda bedre løsning - som passer rett i koppholderen, og hvor man kan legge ladekabelen fra USB porten mellom setene er denne:  http://fuzdesigns.com/pages/EverDockGo

Har bestilt den fra kickstarter - og de sender i løpet av de neste 2 ukene.  Da mister man en koppholder, men mobilen er rett ved iDrive enheten, og kan om nødvendig brukes, samt at den kan vinkles for fører eller pasasjer.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

jaxry

Jeg stusset over at det ikke var HUD i i3. Dette er jo velkjent teknologi, og noe jeg vhertfall setter pris på.
Dette kan være et alternativ: https://www.navdy.com/
BMW 120da (x), BMW 523iat (x), BMW 318dt (x), BMW 525xi, BMW i3, S85

jaxry

BMW solgardiner. Syns festeklipsene var litt dårlig. Ellers har bakre sidegardin meget dårlig passform, alt for liten. De andre passer perfekt.

jaxry

Weathertech matter på plass. Fantastisk passform!

ganton

Sitat fra: Olemann på søndag 17. august 2014, klokken 19:56

Kjøpte også med originalt velour mattesett, ca kr. 1500.-  ser ut til å være bra kvalitet, men bare en matte foran - og en bak.  Fint å se på, men lit upraktisk når en skal riste en matte for rusk, da må begge sider opp og brettes pent sammen om en ikke vil dusje hele bilen med matte-rusket.

Men, man skal jo lide litt for estetikken -  var lettere å plassere Biltema dingser i min Reva enn det er i i3'en :)

Ole

Jeg kjøpte også originale matter til i3, de var av type gummi, ser ut som stoff/trykk, men er gummi tvers igjennom, ok minimalistisk BMW design med blå kant rundt.
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA