Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ting jeg lurer på.

Startet av Skipp, lørdag 17. mai 2014, klokken 00:31

« forrige - neste »

Skipp

Min i3 har 20' felger og jeg la plutselig merke til at det er forskjell på dekkmønster på høyre og venstreside dekk.
Begge dekk høyre side har dekkmønster som ut mot dekksiden peker fremover, og begge dekk venstre side har dekkmønster som ut mot dekksiden peker bakover.

Jeg var innom Jæger i Åsane (Bergen) hvor også utstillingsbilen hadde det samme "problemet". Spurte selger hvorfor det var slik, men han kunne ikke kunne svare på det, men han skulle undersøke og komme tilbake. Har ikke hørt noe fra ham...... noen som vet?

Opplever også ganske kraftig hjulstøy rundt 80 km/t - kan dette være årsaken?

Klykken

http://www.hashslush.com/wp-content/uploads/2013/07/ag_la12_bmwi3cpe.jpg
Kan se ut som det dypeste sporet er på innsiden her iallefall. Men det står ikke noe om rulleretning noe steder som jeg kan se, så da kan man tolke det slik at det ikke spiller noen rolle...
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Skipp

De langsgående (dype) sporene er riktig på alle 4, det er de sporene som går mot ytterkant og bikker over mot dekksiden det er forskjell på..... skulle tatt noen bilder :-)

bromm

Sitat fra: Skipp på onsdag 30. april 2014, klokken 15:48
De langsgående (dype) sporene er riktig på alle 4, det er de sporene som går mot ytterkant og bikker over mot dekksiden det er forskjell på..... skulle tatt noen bilder :-)
Nå har ikke jeg sett 20"-dekkene, men de er tydeligvis av eksakt samme type som 19"ene, og da er det ikke rulleretning på de, bare outside/inside som er viktig. For å si det på en annen måte: dekkene eksisterer bare i en støpning, og de er laget for å rulle begge veier :)

Skipp

Sitat fra: bromm på torsdag 01. mai 2014, klokken 10:44
Sitat fra: Skipp på onsdag 30. april 2014, klokken 15:48
Nå har ikke jeg sett 20"-dekkene, men de er tydeligvis av eksakt samme type som 19"ene, og da er det ikke rulleretning på de, bare outside/inside som er viktig. For å si det på en annen måte: dekkene eksisterer bare i en støpning, og de er laget for å rulle begge veier :)

Det har du sikkert rett i - men undret meg litt da rulleretning vanligvis er et viktig poeng  8)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA