Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Konkurrentene sover ikke

Startet av Stiania79, fredag 16. mai 2014, klokken 18:46

« forrige - neste »

Stiania79

Da har jeg testet. Funker iallefall utmerket på 10A i garasjen denne VW ladekabelen...

:-)
S85 | mørk grå | sort skinn | matt abachi |  panotak | tech | luft | lyd | lys | vinter | park | 9Jx20 Vossen VVSCV5 Silver Polished 245/40-20 Vredestein Ultrac Sessanta (sommer) | 8Jx19 TSW Rivage Silver 245/45-19 Nokian Hakka R2 (vinter) | VIN 28595 - levert 03.03.14 + VW E-Up, Tungsten, Pano, tech, dab+ levert 14.03.14 - 100% EL :-)

- Dekk & Felger Levert av www.beckmeister.no -

Hyperstress

VW kabelen funker på Teslaen, men ikke motsatt.. :(
Tenkte å bruke den for å lade e-Upen med 16A, men gikk ikke. Det pulserer grønt i ladeluka, men det kommer feilmeld i instrumentpanelet og ingen lading.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Tesladigger

Sitat fra: Hyperstress på tirsdag 06. mai 2014, klokken 21:42
VW kabelen funker på Teslaen, men ikke motsatt.. :(
Tenkte å bruke den for å lade e-Upen med 16A, men gikk ikke. Det pulserer grønt i ladeluka, men det kommer feilmeld i instrumentpanelet og ingen lading.

Hvilken adapter benyttet du når du prøvde, Schuko, blå eller rød.
Kanskje det kan påvirke.
Lykkelig eier av Tesla Model S 85 siden nov 2013
Tesla Model ≡ reservert

Hyperstress

Blått. Mulig det går med Schuko, men da er det ikke så interessant lengre.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

rene

Det blå adapteret er lasket, så det ville jeg ikke brukt på annet enn Tesla.

Prøv med det røde og en overgang fra rød plugg til schuko. Da får du nok 16A hvis bilen kan ta imot det.

Car-El

@rene
NEI! Schuko gir 13A uansett ka som e før den.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

jkirkebo

Sitat fra: Car-El på onsdag 07. mai 2014, klokken 17:35
@rene
NEI! Schuko gir 13A uansett ka som e før den.

Det er feil. Schuko gir 13A med Teslas sorte schuko-adapter. Men om man bruker en adapterkabel fra schuko til Teslas røde adapter får man 16A.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Car-El

Mener dere: Schuko-CEE 400V og CEE 400V plugg i UMC?
Så skriv det slik at man leser det den veien strømmen går.

Sitat fra: rene på onsdag 07. mai 2014, klokken 16:20
rød plugg til schuko.
Blir slik jeg leser det CEE 400V til Schuko. Og ut Schuko kan UMC bare trekke 13A.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Car-El

Og vær no så snill og ikke påpek at strømmen går begge veier i vekselstrøm!
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

rene

Det har jo blitt nevnt i innlegg etter mitt, men siden jeg skrev "prøv det røde", og da mener røde adapteret istedenfor det blå, så blir det nødvendigvis å bruke en kabel videre etter/foran det røde adapteret som faktisk passer inn. Da trenger du en rød plugg som går i rødt adapter (hunn, pluggen altså) og over til schuko (hann).
Jeg er enig i at jeg kunne skrevet det lettere forståelig, men akkurat retning har jeg aldri brydd meg om (fra bilen vs til bilen).

Dette er forøvrig slik jeg lader til vanlig på schuko, siden schuko-adapteret til UMC er helt ubrukelig når du skal prøve å få det til å passe i et støpsel/stikkontakt (den som er på veggen). I tillegg er det begrenset til 13A, og jeg ønsker å lade på 14-15A fra tid til annen. Jeg har selvfølgelig verifisert at det selv etter mange timers lading ikke er antydning til uvanlig varmeutvikling i noen av koblingene på veien, og alt er kablet med 2,5mm^2.

Tesladigger

Fikk testet Tesla UMC med Schuko adapter på e-up i dag, den lader ikke og en får feilmelding. Prøvde også å snu kontakten med tanke på tilsvarende lade problemer tidligere for Model S 'en.

Hadde også en Salto ladekladd tilgjengelig og den ladet fint på E-up'en med 13A som var maksbegrensingen på den. Så hvis en har en tilsvarende ladekladd som gir 16A, så kan man sikkert benytte den.

M.a.o så ser det ut for at Tesla UMC'en er litt spesiell når det kommer til å bruke denn på andre elbiler.
Lykkelig eier av Tesla Model S 85 siden nov 2013
Tesla Model ≡ reservert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA