Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Til KBH i morgen

Startet av schweitzeren, tirsdag 29. april 2014, klokken 12:30

« forrige - neste »

Lanber

Herlig herlig lesning :-) Velkommen hjem

VigdisA

Vi har nettopp kommet hjem også - kjørte ned til Uddevalla og innover i landet derfra - og der var det skikkelig dårlig med lading.. En av laderne vi hadde belaget oss på underveis feilet, men heldigvis fikk vi berget oss med en reserveløsning fra energiselskapet. Hadde 29 igjen da vi kom hjem så vi hadde litt bedre margin enn dere, men ikke så mye mer..
Samme erfaring som deg med de i baksetet, de er ikke like forståelsesfulle ift nødvendige ladepauser :-)
Model S P85+ (2013 Signature)
Model X Plaid (2022)
Styreleder/President i Tesla Owners Club Norway
Styremedlem i Oslo og Akershus, Elbilforeningen

jazzwheel

Vet vi om Uddevalla i bra stand nå?

Har ikke kjørt ut av landet før, men skal en runde fra oslo via gøteborg, (båt) fredrikshavn, hirtshals, (båt) larvik og så oslo igjen straks. Kan jeg stole på at Uddevalla og Hjørring virker?

Øyvind.h

Sitat fra: jazzwheel på fredag 23. januar 2015, klokken 12:42

Har ikke kjørt ut av landet før, men skal en runde fra oslo via gøteborg, (båt) fredrikshavn, hirtshals, (båt) larvik og så oslo igjen straks. Kan jeg stole på at Uddevalla og Hjørring virker?
Tror ikke Vigdis tenkte på SC i Uddevalla, men en annen lader ett eller annet sted i innlandet innenfor Uddevalla.
For øvrig var posten hennes fra mai i fjor, og jeg ville aldri tatt utgangspunkt i annet enn at SC alltid er oppe.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

fredag

Sitat fra: jazzwheel på fredag 23. januar 2015, klokken 12:42

Det er sjelden problemer med superladerne, men det kan jo skje.

Planlagt stenging av superladerstasjoner varsles på websidene til Tesla, og dukker vel opp på skjermen i bilen også.

Andre problemer med superladerne kan jo også oppstå. En gang jeg var på Brokelandsheia var det kun 2 av 6 stolper som virket, og da jeg ringte Tesla kjente de ikke til problemet fra før.

Hvis du er usikker: Ring Teslas veihjelp-tlfnr og spør om alle superladestasjonene på din rute er operative.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA