Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bakdekk slitt ut etter 50 dager, 4000 km.

Startet av ganton, torsdag 15. mai 2014, klokken 16:13

« forrige - neste »

moonbuggy

#45
Sitat fra: ganton på mandag 13. oktober 2014, klokken 08:29

Der snakkes flere steder om "Cooling loop in the high-voltage battery unit" og "...electric heating in the high-voltage battery unit".

Det oppklarer saken (nesten)..

ganton

#46
Diskusjonen om varmepumpe brukes til oppvarming av batteri eller ei er på kantet ift.  tråd-emnet ;) , men legger ved hele pdf'en.

Ser av de tre mode'ene som er beskrevet (kjøling, oppvarming og mikset) at kjøling av batteriene kan brukes til å varme opp kupéen. Men ganske sikker på at varmepumpe ikke brukes til å varme batteriene. Tipper batterioppvarming kun skjer under preconditioning, ved kjøring vil batteriutladingsprosessen generere varme inne i cellene. Tror det er slik at jo kaldere utetemperatur, jo høyere indre motstand i cellene og mer varme genereres.
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA