Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: TMS Android/ios App

Startet av smukken, torsdag 15. mai 2014, klokken 13:56

« forrige - neste »

smukken

Når man ser disse prisene, så bekrefter det at avgjørelsen om å kjøpe el-bil var riktig, også økonomisk  :D :D
Kanskje dette er en motivator til at det kommer enda flere "konvertitter".
http://e24.no/bil/naa-har-vi-tidenes-hoeyeste-bensinpris/22939520
BMW i3

cstromme

Bensinen blir vel neppe billigere med årene.
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

KaiRK

Jeg delte den linken der på FB i går, med et saftig glis sefølgelig. Ingen likes, pussig
Larkollen
2012 Leaf Sølv
2014 TMS 85 Brun
2015 Cannondale Tramount 1

Klykken

Man skal bør ikke hovere over at man kjører el. Det er bensin på bålet for de som "hater"...
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

smukken

Nei, hovering kler ikke en el-bilist!
Jeg mente innlegget som bekreftelse på at de som har satset mye peæng på investeringen, nok har truffet et riktig valg.
Det er kan hende noen som kanskje er i tvil på om det var riktig å kjøpe "så dyr" el-bil, som blir i litt bedre humør  :D ;D ;D ;)
BMW i3

Mippen

Det er ikke tvil om at vi som kjører elbil syns det er kjekt når prisene på drivstoff stiger siden vi ikke må fylle. Problemet er at mange kjører fossil ved siden av el og må fylle noen ganger.   :P  Har heldisgvis en fossilbil som ikke er så tørst. :)
Fremtiden er elektrisk.

elektrolux

#6
I forhold til nytteverdien syntes jeg ikke drivstoffprisene er høye.

Husk man kan kjøre Stavanger-Oslo 5 personer i en dieselbil og bruke 30 liter diesel. Det blir 90 kr/ mann.

At folk sløser vekk drivstoff på småkjøring som gir høyt drivstofforbruk er grunnen til at drivstoffprisene kan oppfattes som høye. Da koster det fort noen hundrelapper i uka bare for å kjøre noen km til og fra jobb. Med Elbil kunne dette vært gratis.

Forøvrig akkurat hjemme fra Houston TX med drivstoffpriser på 1/3 av våre. Der brukes helst V8  og 3-5 tonn stål i form av monster pickuper for å frakte enkeltindivider til og fra jobb. Der klages det også over drivstoffprisene.

Med tanke på hvordan fossilt drivstoff sløses vekk er det tydelig at prisen langt fra er høy nok!
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

timingbeltkiller

De nåværende småpuslete økningene i prisene på fossilt drivstoff fører ikke til mindre bilbruk.
De er tidvis litt over og tidvis litt under den generelle prisstigningen.

Dieselprisen mandag formiddag med jojoen på bunn har i Osloområdet øket fra 8 til 12 tallet (50%) på 4-5 år uten noen som helst kjøredempende virkning.

Noe helt annet ville det ha vært med en sjokkøkning som monnet.
Eksempelvis 50 eller 100 kroner literen fra og med i morgen.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Warlock

Bensinpris på 50-100kr literen i noen uker hadde vært utrolig morsomt :D
(Den skal nok opp dit på sikt, men blir vel ikke økning på over 5-10% pr år selv med kraftige politiske vedtak)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA