Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Har jeg økonomi til Tesla?

Startet av Håkon T, torsdag 15. mai 2014, klokken 08:34

« forrige - neste »

esselt

Når jeg leverte min inne til rep i dag snakket jeg litt med verksmester som sa det var fire ventiler på disse bilene, og det var ikke gitt hvilken av de fire som faktisk sluttet å fungere.
BMW i3 Solar Orange/Lodge (Mars 2014)

Melhus, Sør-Trøndelag

Kenny

Stemmer det, på vår bil var det ventilen med det flotte navnet "ventil 1" som er problemet. Skal fikses nå på torsdag, så krysser fingrene.
BMW i3 - Trondheim

Pendleren

Nok en bekreftelse på at alt er bedre i Bergen ;-) Hos Bavaria i oslo (økernveien) fikk jeg besekjd om at jeg kun fikk lånebil om jeg hadde motorstans - ikke pga et defekt Aircon-anlegg... (Ser ikke helt logikken deres der. Bilen må jo inn på verksted uansett...)


Sitat fra: Kin2k3 på tirsdag 03. juni 2014, klokken 09:20
Min bil var inne på verkstedet forrige Fredag pga. samme feilen som alle andre opplever her.
AC sendte bare inn uteluft. Var litt upraktisk når det var 20+ i luften.

De hadde feilemelding på en ventil, oppdaterte software og Bob's your uncle.
AC fungerte brillefint.

i 48 timer.

Nå er det tilbake til bare uteluft.

Får vel ringe verkstedet og bestille ny time.

Er forresten veldig fornøyd med kundebehandlingen hos Jæger Kokstad.
Lånebil står klar når jeg kommer etc.

- Paul

haggen

Hentet bilen min fra analyse nå, de fant ikke noen feilkode, men i samråd med BMW Sverige så bestemte dem seg for å tømme og fylle kjølemedie på nytt, samt installere ny programvare. Fikk lånebil som faktisk var en i3  :D
Brages her i Ålesund er kjent for god service og dette var så langt en possitiv opplevelse som bekrefter dette.

Øybil

Hei

Har fått samme beskjed i molde at lånebil fikk jeg kun ved motorstans. Kunne leie bil for 400,- pr dag og de regnet med en dag for å fikse feil.

Synest egentlig at det er litt dårlig når feilene er pga dårlig software eller annen feil fra fabrikk. Hadde det vært sjøl forskyld hadde det vært anderledes..  Set blant annet ålesund og Bergen ser det på en annet vis

Øybil


Sitat fra: Pendleren på tirsdag 03. juni 2014, klokken 15:14
Nok en bekreftelse på at alt er bedre i Bergen ;-) Hos Bavaria i oslo (økernveien) fikk jeg besekjd om at jeg kun fikk lånebil om jeg hadde motorstans - ikke pga et defekt Aircon-anlegg... (Ser ikke helt logikken deres der. Bilen må jo inn på verksted uansett...)


Sitat fra: Kin2k3 på tirsdag 03. juni 2014, klokken 09:20
Min bil var inne på verkstedet forrige Fredag pga. samme feilen som alle andre opplever her.
AC sendte bare inn uteluft. Var litt upraktisk når det var 20+ i luften.

De hadde feilemelding på en ventil, oppdaterte software og Bob's your uncle.
AC fungerte brillefint.

i 48 timer.

Nå er det tilbake til bare uteluft.

Får vel ringe verkstedet og bestille ny time.

Er forresten veldig fornøyd med kundebehandlingen hos Jæger Kokstad.
Lånebil står klar når jeg kommer etc.

- Paul

jaxry

Det. Synd det er ulik praksis på dette. Hvertfall når dette er en såpass tydelig feil på mange biler. BMW burde gi retningslinjer til alle forhandlere. At noen forhandlere velger å gi lånebil, selv om det sannsynligvis ikke dekkes av BMW tyder på god service. Og for de som ikke gjør det, dårlig service.
BMW 120da (x), BMW 523iat (x), BMW 318dt (x), BMW 525xi, BMW i3, S85

esselt

Har også fått igjen bilen etter et skifte av en ventil, nå fungerer klima fint. Klarte greit å kjøle ned bilen til en komfortabel temp i ECO PRO når det var 28 ( :o ) grader ute, som jeg føler er kurrant.

Fikk låne en BMW 316 F30 og skiftet om til sommerdekk (uten dekkhotell) uten ekstra kostnad, så verksted i Trondheim vil jeg absolutt yter god service.
BMW i3 Solar Orange/Lodge (Mars 2014)

Melhus, Sør-Trøndelag

Tinhlevan

Noen som har opplevd ulelyd når viften står på fullt eller nesten fult?
Hadde airconditionfeil, men da det ble fixet så kom ulelyden. Viften endrer hastighet etter farten på bilen. Synes det er merkelig oppførsel.

wesnym

Ja hva skal jeg si ? Hadde bilen inne i går hos Bavaria Økern for å få fikset AC.
Har ventet 2 uker fordi de ikke hadde time før....
Samboeren hentet bilen. De har da oppgradert software og nå funker AC... sier de.......
Jeg kjører på jobb i dag, og det er godt og varmt når jeg skal hjem...
Funker AC?
NEI!!!! Samme fønvind som tidligere!
Forbannet? JA
hva skal man si om slik?

Vi informerte på forhånd om at mange har problemer med AC, og at mange fikk byttet en ventil. Svaret deres da var at de ikke kunne bestille ventiler på forhånd, fordi de måtte sjekke hva som var feil først....

Vi fikk heller ikke noe tilbud om lånebil når vi leverte den. Nå blir det en ny runde......
BMW i3, Oslo

esselt

Sitat fra: wesnym på fredag 06. juni 2014, klokken 21:00
Ja hva skal jeg si ? Hadde bilen inne i går hos Bavaria Økern for å få fikset AC.
Har ventet 2 uker fordi de ikke hadde time før....
Samboeren hentet bilen. De har da oppgradert software og nå funker AC... sier de.......
Jeg kjører på jobb i dag, og det er godt og varmt når jeg skal hjem...
Funker AC?
NEI!!!! Samme fønvind som tidligere!
Forbannet? JA
hva skal man si om slik?

Vi informerte på forhånd om at mange har problemer med AC, og at mange fikk byttet en ventil. Svaret deres da var at de ikke kunne bestille ventiler på forhånd, fordi de måtte sjekke hva som var feil først....

Vi fikk heller ikke noe tilbud om lånebil når vi leverte den. Nå blir det en ny runde......

Høres ut som om det er ganske stor forskjell på praksisen til de forskjellige forhandlerne. Jeg var innom i kanskje 5 minutter å fortalte at AC ikke virket på min, de bestilte da ny ventil samme dag og bilen var inne på verksted ganske nøyaktig to uker etter jeg gav beskjed.

De på verkstedet var tydelig ikke fornøyd med kvaliteten på disse ventilene, og mente BMW burde klart å løst dette før bilene kom ut til kundene.
BMW i3 Solar Orange/Lodge (Mars 2014)

Melhus, Sør-Trøndelag

1970SurfDude

Byttes det da til samme dårlige ventil som holder i 400 mil, eller har det kommet en ny versjon av denne?

LMOR

Sitat fra: 1970SurfDude på lørdag 07. juni 2014, klokken 12:31
Byttes det da til samme dårlige ventil som holder i 400 mil, eller har det kommet en ny versjon av denne?
Får håpe de har kontroll på det. Det koster penger for BMW å ta den inn flere ganger også.
Det er visstnok 4 ventiler, og jeg må bytte 2...
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Viking1

Oppdatering av software = full aircondition igjen!
Altså ingen ventiler skiftet i mitt tilfelle.

LMOR

Sitat fra: Viking1 på lørdag 07. juni 2014, klokken 21:21
Oppdatering av software = full aircondition igjen!
Altså ingen ventiler skiftet i mitt tilfelle.
Gled deg så lenge det varer, men du kan selvfølgelig ha vært heldig og ikke fått noen defekt ventil.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Viking1

Krysser fingrene for det :)

Sitat fra: LMOR på lørdag 07. juni 2014, klokken 21:24
Sitat fra: Viking1 på lørdag 07. juni 2014, klokken 21:21
Oppdatering av software = full aircondition igjen!
Altså ingen ventiler skiftet i mitt tilfelle.
Gled deg så lenge det varer, men du kan selvfølgelig ha vært heldig og ikke fått noen defekt ventil.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA