Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Har jeg økonomi til Tesla?

Startet av Håkon T, torsdag 15. mai 2014, klokken 08:34

« forrige - neste »

pberg

Testet akkurat nå, 26 grader utetemp,  40(!) grader på lufta fra senterdysene med max AC i comfort og 16 grader innstilt...

Så her funker det ikke....

>:(
BMW i3
BMW 530e
BMW M3 3.0

Thomas81

Glad jeg huket av for takluke på min bestilling.
BMW i3 Capparis white
BMW 116d M-sport alpine white

LMOR

Sitat fra: Thomas81 på søndag 18. mai 2014, klokken 19:43
Glad jeg huket av for takluke på min bestilling.
Der et ikke noe i veien med AC anlegget, men det er feil på noen biler, som tydeligvis lett lar seg fixe.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

AndesiteSilver_i3

Vet du noe om hva slags feil det er snakk om?
Er det samme feilen som går igjen for alle som har AC-funksjonsfeil?
BMW i3 kontrakt 11.01.2014, prod. 12.05.2014, registrert 20.06.2014

Klykken

Det ble skrevet tidligere at det kunne være en transportsikring som ikke var fjernet.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

pberg

Det var ett tilfelle jeg fant i Tyskland, vet ikke om det gjelder alle.

Men nå skal jeg ha min inn på mandag, så får vi høre hva de sier var årsaken da.
BMW i3
BMW 530e
BMW M3 3.0

Sirka

Måtte teste min AC i dag, siden sommervarmen har slått til her vest. 8) Bilen hadde stått i skyggen inne i et garasjeanlegg, så det ble ikke sånn sett noen realistisk test av kjøleevne - og ikke hadde jeg termometeret tilgjengelig heller. Men da jeg skrudde ACen på fullt blåste det polarvind i orkan styrke inn i bilen, og det kjentes ubehagelig iskaldt å holde hånden rett foran dysene, sånn type nesten frostskader ... Så jeg konkluderte kjapt at her var alt i orden og satte den over i Auto igjen.

Har for øvrig ikke rørt klimaanlegget i det hele tatt omtrent siden jeg kjøpte bilen - det fungerer utrolig bra sånn helt på egenhånd! Skjenker det aldri en tanke, og bilen er jevnt og godt temperert og fullstendig fri for eksoslukt til tross for at halvparten av de daglige jobbturene går gjennom lange tunneler ... Veldig fornøyd med det! :)
Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen - i3 fra 05.03.14 - venter på Polestar 2-levering i juli. :)

ali_ben

Sitat fra: Sirka på mandag 19. mai 2014, klokken 21:30
......Men da jeg skrudde ACen på fullt blåste det polarvind i orkan styrke inn i bilen, og det kjentes ubehagelig iskaldt å holde hånden rett foran dysene, sånn type nesten frostskader ... Så jeg konkluderte kjapt at her var alt i orden og satte den over i Auto igjen....

Kan hilse og si at at AC fungerer ja. Varierte mellom 23 og 26 grader på utetempmåleren på i3'en i dag. Satte AC på 20 grader og i Comfort ble bilen ubehagelig kald. Kunne jo skrudd opp temperaturen, men valgte ECO PRO i stedet og fikk behagelig temperatur i kupeen på den måten.
BMW i3 levert 2. mai 2014

esselt

Kan melde om at AC ikke virker hos meg heller.

Snakket med verkstedet og de hadde hatt inn en bil med feil på AC tidligere, hvor det var en ventil som tydeligvis hadde skylden mente de. Del er bestillt fra Tyskland så får vi se når vi må kjøre rundt med lånebil mens de løser problemet.

Skal komme tilbake med hva som faktisk var feil etter rep.
BMW i3 Solar Orange/Lodge (Mars 2014)

Melhus, Sør-Trøndelag

ali_ben

Sitat fra: esselt på tirsdag 20. mai 2014, klokken 07:23
Kan melde om at AC ikke virker hos meg heller.

Snakket med verkstedet og de hadde hatt inn en bil med feil på AC tidligere, hvor det var en ventil som tydeligvis hadde skylden mente de. Del er bestillt fra Tyskland så får vi se når vi må kjøre rundt med lånebil mens de løser problemet.

Skal komme tilbake med hva som faktisk var feil etter rep.

Får håpe at dere som har problemer får fikset bilen kjapt og greit. For når AC virker så er den veldig effektiv.
BMW i3 levert 2. mai 2014

Rismyr

Sitat fra: Klykken på mandag 19. mai 2014, klokken 10:08
Det ble skrevet tidligere at det kunne være en transportsikring som ikke var fjernet.

Jeg har også problemer med klimaanlegget, det kjøler ikke.
Kjølingen har virket tidligere, derfor må det være annen forklaring enn transportsikring på min bil. Time mandag, så får vi se hvordan dette løses.

Hs

wesnym

Som meldt tidligere så virker ikke A/C på vår bil :-(
Vi har fått time 5. Juni hos Bavaria her i Oslo. Litt lang ventetid, men ja ja...

Håper jo på en quickfix. Har lite lyst på lånebil for å få tilsendt noe fra Tyskland.
BMW i3, Oslo

Riddick

Samme feil hos meg blir ikke kaldt I bilen selv ved valg av 16 grader.
Verksted time neste uke så får vi se hva de finner ut.

Jorgensen

AC fungerer ikke hos meg, så jeg ringte verkstedet på Hønefoss i går og fikk time i dag :-) De har byttet kjølemedium på en i3 tidligere og det tar vist et par timers tid, så da får jeg vente å se hvordan den fungerer.
-------------------------------------------------------
Hyndai KONA Electric - aug 2018
Solar Orange BMW i3 - mars 2014

Viking1

Sporadiske problemer med AC her også, kjøler ikke på varme dager osv. (har aldri vært imponert over kjøleeffekten, men på varme dager er den helt fraværende.)

Bavaria har en bil inne til "test" med samme feil i Stavanger. Får svar når de har feilsøkt denne om hva som skal skje med min bil.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA