Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Har jeg økonomi til Tesla?

Startet av Håkon T, torsdag 15. mai 2014, klokken 08:34

« forrige - neste »

LMOR

Sitat fra: ganton på fredag 20. juni 2014, klokken 09:58
My best guess: Det kanskje har noe med autokalibrering/reset av styringen av temperatur/pådrag å gjøre.
+1
Siden det er en feil som kommer etter hvert hos noen, og den må inn til verksted for å resette, så høres det ikke feil ut at det er kalibrering som utfordring, og at dette faktisk kan fungere.
Neste som får problemer bør teste dette.
Min sluttet å virke etter en god del bruk av MAX kjøling, og jeg har ikke brukt oppvarming ...
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Roman

Jeg har innbilt meg at folk for problemet når dem "lader" bilen enten via kabel eller kraftig regen bremsing når AC kobler ut. Så min uerfaren gjetting ville ha vært på at det er en eller annen type sikkring som blir utløst og resetes av verkstedet for hver gang. Muligens den er lettere å utløse på noen biler?

pberg

Regndansen over virker ikke for meg i hvert fall.
BMW i3
BMW 530e
BMW M3 3.0

wesnym

Sitat fra: kristian.kristoffersen.14 på onsdag 18. juni 2014, klokken 17:02
Noen som har fått bekrfftelse på om dette kan skade batteriene eller ikke? Min A/C streiket igjen etter en uke.

Vi har fått skriftlig tilbakemelding fra Bavaria Økern (Oslo) på at denne feilen ikke påvirker kjølingen av batteriet. Mailen kom fra leder på Kundeservice.
Så vi har nå skriftlig at bilen kan kjøres helt normalt til tross for feil på AC.

Vår AC virket i en dag etter reset, så nå gidder vi ikke å gjøre noe mer med dette. Vi kjører bilen helt normalt videre helt frem til ny software foreligger i juli/august.
BMW i3, Oslo

Maestro

Jeg hadde bilen på Bilia Skøyen på fredag, og software fikk en reset. Det holdt til jeg kom hjem til Vestfold, så sluttet AC å virke igjen. Fikk fossil-lånebil fra selger mens bilen var inne. God service :)

Snakket med verkstedet igjen i dag, og fikk inntrykk av at de kommer til å øke bemanning på i3 rundt software-oppgraderingen i juli/august. Nåværende plan er at selgerne tar kontakt for å kalle inn aktuelle biler. Da er det bare å svette i varmen og vente ;)
BMW i3 andesite silver

kristian.kristoffersen.14

Til info så har bmw Arendal tibakestilt softwaren i min i3. Det har fungert i 1 dag så krysser fingrene for at det holder til oppgraderingen er på plass.

Roman

Sitat fra: kristian.kristoffersen.14 på fredag 27. juni 2014, klokken 13:25
Til info så har bmw Arendal tibakestilt softwaren i min i3. Det har fungert i 1 dag så krysser fingrene for at det holder til oppgraderingen er på plass.

Er dem blitt godkjent til å drive reparasjoner på i3? Er det vilkårlig om man møter opp hos dem eller i kr.sand?

Klykken

Litt usikker på om det er ACen som skrantrer hos meg også, men når man justerer tempen til minimum på 16C° tar det lang tid før det blir kjølig luft eller? Kom kjøligere luft, men tror det var samme temp som ute...

Synes det tar lang tid før det blir merkbart kaldere i kupeen. Har jeg et AC-problem også?
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Sirka

Hos meg kommer i hvert fall kaldluften så og si momentant når AC slår inn.
Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen - i3 fra 05.03.14 - venter på Polestar 2-levering i juli. :)

Klykken

Jepp, samme temp som utelufta. AC funker altså ikke.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Roman

Limer inn kommetaren min fra sticky tråden da det også er relevant her:

Sitat fra: Roman på torsdag 03. juli 2014, klokken 19:19
Nå har jeg vært innom Bavaria i Arendal med bilen. Dem har resat systemet mitt og tydeligvis koblet den opp på en link (husker ikke hva mekanikkeren kalte den) mot ingeniører i Sverige. Dem lastet vist opp ny software for styringsenheten på bilen. Det er da ikke den beryktende Juli/August oppdateringen, og er ikke sikker på hva godt det kommer til å gjøre. AC fungerer ihvertfall utmerket nå, men ConnectedDrive er ennå ikke fikset. Fikk beskjed fra mekanikkeren at det er BMW sine servere som må sorteres ut, så er ikke en feil med bilen direkte.

Klykken

Hadde kontakt med servicefolk jeg også, og AC fungerer en stund hvis de sletter feilkoden. Men så dukker den opp igjen og da stoppes ACen på nytt. De sa det var liten vits å gjøre noe før augustoppdateringen kom
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

ali_ben

Sitat fra: Klykken på torsdag 03. juli 2014, klokken 20:41
Hadde kontakt med servicefolk jeg også, og AC fungerer en stund hvis de sletter feilkoden. Men så dukker den opp igjen og da stoppes ACen på nytt. De sa det var liten vits å gjøre noe før augustoppdateringen kom

Samme beskjed som jeg fikk i dag når AC'en min røk.
BMW i3 levert 2. mai 2014

Roman

LMOR påstod at ACen hans har holdt seg fint i 4-5 uker nå etter den Svenske oppdateringen, så jeg blir en smule håpful ihvertfall

skritt

Sitat fra: ali_ben på torsdag 03. juli 2014, klokken 21:13
Sitat fra: Klykken på torsdag 03. juli 2014, klokken 20:41
Hadde kontakt med servicefolk jeg også, og AC fungerer en stund hvis de sletter feilkoden. Men så dukker den opp igjen og da stoppes ACen på nytt. De sa det var liten vits å gjøre noe før augustoppdateringen kom

Samme beskjed som jeg fikk i dag når AC'en min røk.
Da er det intet mindre enn fantastisk at de sa det stikk motsatte til meg, at det avhengte av hvilken ventil som hadde gått heden og at oppdateringen i august ikke ville være nødvendig. Bra det er servicemannen jeg forholder meg til i det daglige, ikke han som sitter i mottaket.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA