Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Har jeg økonomi til Tesla?

Startet av Håkon T, torsdag 15. mai 2014, klokken 08:34

« forrige - neste »

jaxry

Står man fritt til å velge (godkjent BMW) verksted for utbedring av feil under garanti, f.eks. nevnte AC-problemer?
BMW 120da (x), BMW 523iat (x), BMW 318dt (x), BMW 525xi, BMW i3, S85

Jorgensen

Sitat fra: jaxry på søndag 15. juni 2014, klokken 23:38
Står man fritt til å velge (godkjent BMW) verksted for utbedring av feil under garanti, f.eks. nevnte AC-problemer?

Ja jeg tror det. Jeg kjøpte bilen hos Bavaria Økern og annen bekjent fra Hønefoss kjøpte bil hos Bilia Skøyen, men vi har begge benyttet Bilia Hønefoss , da de er et godkjent i3 verksted, men de selger foreløbig ikke i3 selv.
-------------------------------------------------------
Hyndai KONA Electric - aug 2018
Solar Orange BMW i3 - mars 2014

Viking1

AC på varme dager fungerte en periode etter software update.
Igår etter jobb tok AC kvelden igjen....

Ringte Bavaria, de sier det ikke finnes en løsning på dette problemet nå, de hadde ikke noe system for varsling av når det kommer en løsning. Så jeg må ringe verkstedet med ujevne mellomrom for å sjekke om dette er på plass......

For meg er det ikke holdbart å komme gjennomsvettet i kundemøter på varme dager, hvilke rettigheter har man i slike tilfeller? Kreve el-bil som leiebil til bilen er reparert?

jaxry

Hvilket Bavaria-verksted?
Det må finnes rettigheter, da du ikke har fått en vare som fungerer slik den skal. Jeg tror man som regel kan forvente en lånevare til bilen er fikset, men neppe elbil. Hvis man er NAF-medlem kan det være en god idé å konferere med dem.
BMW 120da (x), BMW 523iat (x), BMW 318dt (x), BMW 525xi, BMW i3, S85

Viking1

Orker ikke henge ut verksted denne gangen, så sted kan tas på PM om det var noe spesielt.

Ordner seg med klima, jeg har fått en ny reset, tok 20 min. Har ikke tid å få dette gjort hver 14 dag, så håper det holder en stund. Ny software er på vei som jeg ser andre har nevnt tidligere. I slutten av juli skulle denne være på plass.

Fikk beskjed om at det kunne være lurt å ha temp på fast 19c uten å justere opp å ned da dette kunne trigge  feilen i software. Da får vi se hva som skjer-..-

kristian.kristoffersen.14

Noen som har fått bekrfftelse på om dette kan skade batteriene eller ikke? Min A/C streiket igjen etter en uke.

Sirka

Så det var en som fikk bekreftet at dette ikke kunne skade batteriet. Kan det tenkes at problemet mange opplever handler om å få transportert kaldluften til dysene i kupéen ...? Altså, at det blir produsert kaldluft, men at den pga. feil i ventiler/software ikke finner veien inn i bilen? ???
Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen - i3 fra 05.03.14 - venter på Polestar 2-levering i juli. :)

np

Noen som har sett denne "fiksen"? Funket for en kollega, kommer fra Bilia.

1. Start bilen og sett den i Drive, sett foten på bremsen.
2. Sett den i 20 sekunder på MAX varme
3. Sett den så i 20 sekunder på MIN varme (max kulde)
4. Skru av bil
5. Lås bil, lås opp
6. Problem skal være løst, hvis ikke må bilen inn.
NP

VW e-Golf (2016)
Tesla Model 3 (Avbestilt)
Tesla Model X 100D (2018)

ganton

:) :)

Denne er kandidat til å spre seg til humorblogger hvis det "lekker ut" utenfor i3 -kretser...

BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

Klykken

Ikke for å hakke på noen her, men det der ser for dumt ut. Hva skal denne prosedyren utføre da?
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

pberg

Sitat2. Sett den i 20 sekunder på MAX varme
3. Sett den så i 20 sekunder på MIN varme (max kulde)

Mener du maks temperatur?
BMW i3
BMW 530e
BMW M3 3.0

np

Japp. Vet det høres latterlig ut, men som sagt, funket for kollega.
NP

VW e-Golf (2016)
Tesla Model 3 (Avbestilt)
Tesla Model X 100D (2018)

Klykken

hehe, ja..
Bare lurte på hva slags teknisk ting dette satte igang. En eller annen form for reset, liksom? Normalt sett kan man utføre nullstillinger og slikt i kjørecomputeren, eller i menyene på litt mer høyteknologiske biler.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Helelektrisk bilpark <3

ganton

My best guess: Det kanskje har noe med autokalibrering/reset av styringen av temperatur/pådrag å gjøre.
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

Klykken

Får man en indikasjon på at man har satt igang noe? Informasjon i display f.eks?
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA