Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Service i Sverige?

Startet av frekri, onsdag 14. mai 2014, klokken 12:58

« forrige - neste »

frekri

I dag har jeg hatt to merkelige feil. Først etter jeg hadde stoppet bilen for å ta en telefon så åpnet plutselig ladeluka seg. Senere på kvelden vasket jeg bilen, da åpent frunken seg hver gang jeg satt meg inn i bilen. Det virket som om setesensoren var koblet til frunken. Jeg lukket frunken 3 ganger. Så prøvde jeg å reboote bilen, men det skjedde igjen. Jeg tok så å rygget ut fra vaskehallen og lukket igjen på utsiden. Da forble den lukket.

Min hovedteori var skjult kamera... ;)
Model S85 - grå, luft, pano, lydstudio, tech
Bestilte 10. sep
Bekreftet 11. sep
VIN 6. des.
Building 10. jan
In transit 15. jan
Levert 25. feb 2014

OW

Kan det tenkes at du har hatt nøkkelen i lommen, og den har ligget sånn at du har trykket på knappene når du har satt deg inn i bilen? Typisk forklaring på sånne "merkeligheter".
Model S P85 perlehvit, 19", sort og CF interiør, CF spoiler, panorama, tech-pakke, parkeringssensor, lydstudio, sikkerhetspakke, lyspakke og pakkehylle.

MyTess

Sense

Du kan vel ikke åpne frunken med appen?

Hadde det ganske morsomt med min kone som lånte Teslaen en dag for å slippe kø.
Hun var ikke kjendt med at appen kunne operere diverse funksjoner som horn, lys, låsing, takluke etc.
Så når hun nærmet seg bilen, trykket jeg på hornet. Når hun låste opp bilen, låste jeg igjen. Når hun skulle til å kjøre, blinket jeg med lysene og åpnet tak-ventilen.

Til slutt kom hun inn fra garasjen og sa: Jeg tar min egen bil, jeg !

frekri

Ga beskjed til Tesla, men de fant ingen feil.
Model S85 - grå, luft, pano, lydstudio, tech
Bestilte 10. sep
Bekreftet 11. sep
VIN 6. des.
Building 10. jan
In transit 15. jan
Levert 25. feb 2014

Sense

Sporadiske feil er som tortur for forbrukeren. Du kan banne på at feilen ikke oppstår når bilen kommer på verksted.

Rawen76

Siden ladeportåpneren sluttet å fungere på ladekabelen min så kjøpte jeg en frittstående åpner.
Parkerte på aker brygge i helgen og åpnet ladeporten med denne. Da åpnet ladeporten på teslaen på siden av meg også... Virker som om det er lang rekkevidde på disse og at det kan være noe tilsvarende som har skjedd med trådstarter.
P85 Grå | Tech | Luft | Pano | Park | Lyd | Dobbeltlader | Lys | Vinter | Sort skinn/carbon | 19" |
Finalized 07.10.2013 | Vin nr. 08.10.13 | under produksjon 14.01.2014 | Produksjon fullført 21.01.2014 | Levering 17.03.14 |

2000 Honda VFR800, rød med 33000km, selges.

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

turfsurf

Sitat fra: Rawen76 på tirsdag 29. april 2014, klokken 23:37
Siden ladeportåpneren sluttet å fungere på ladekabelen min så kjøpte jeg en frittstående åpner.
Parkerte på aker brygge i helgen og åpnet ladeporten med denne. Da åpnet ladeporten på teslaen på siden av meg også... Virker som om det er lang rekkevidde på disse og at det kan være noe tilsvarende som har skjedd med trådstarter.
Ladeporten skal ikke åpne hvis bilen er låst. Da må bilen ved siden av ha vært ulåst.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Brede

Sitat fra: turfsurf på onsdag 30. april 2014, klokken 11:03
Ladeporten skal ikke åpne hvis bilen er låst. Da må bilen ved siden av ha vært ulåst.

Neinei.  ;)
Ladeluken kan fint åpnes av UMC selv om bilen er låst, ladekontakt kan derimot ikke løses fra bilen så lenge denne er låst.
Da jeg prøvde UMC hos Tesla ved utlevering åpnet ladeluken seg på to andre biler også når jeg trykket på UMC.
Var også ute i garasjen og prøvde på vår låste bil nå. :)

Teslanewbie

Sitat fra: Brede på onsdag 30. april 2014, klokken 12:50
Sitat fra: turfsurf på onsdag 30. april 2014, klokken 11:03

Neinei.  ;)
Ladeluken kan fint åpnes av UMC selv om bilen er låst, ladekontakt kan derimot ikke løses fra bilen så lenge denne er låst.
Da jeg prøvde UMC hos Tesla ved utlevering åpnet ladeluken seg på to andre biler også når jeg trykket på UMC.

Ikke noe bra dette, ikke greit å kjøre med åpen ladeport .
Synes dette er en dårlig patent ..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Brede

Tja.. Nå er det vel ikke så ofte dette problemet oppstår.

Må vel eventuelt være når en skal lade på offentlig ladeplass med andre Teslaer i nærheten, og da står vel disse stort sett med luken åpen likevel dersom de lader. Og dersom de ikke lader, så burde de kanskje stått et annet sted?  :-X

Dessuten får en jo et varsel om at luken er åpen når en starter bilen, så da har en jo alltids mulighet til å lukke den før en kjører.

Gusse

Neinei.  ;)
[/quote]

hmmm...skal den det??
Har ikke lykktes med dette, prøvt flere ganger, men har endt opp med å først låse opp bilen før ladeluken reagerer.

Brede

Helt klart best om den ikke åpner seg med låst bil, men her gjør den det..  :-\

Kanskje noen flere kan teste?

dundun

Jeg parkerer i parkeringshuset på IT Fornebu hver dag, og der er det til enhver tid tjukt av Teslaer. Kan bekrefte at ladeluken flere ganger har stått åpen når jeg har kommet ned etter jobb - den eneste forklaringen jeg kan komme på er at den har reagert når andre har åpnet sine.
Har: Model S S85D, rød med alt.
Har: i3 med alt
Solgt: Model S P85, brun med alt.
Solgt: Mercedes B-klasse elektrisk m/alt.
Er åpenbart enkel å ha med å gjøre på ekstrautstyret.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA