Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Skjønner ikke et knepp av dette med ladeeffekt!

Startet av pilt, tirsdag 13. mai 2014, klokken 22:21

« forrige - neste »

klatrechris

Fått tilbud fra motorforum Romerike.

Intens easycharge. Skvettlapper, vinterdekk på alufelg, schukolader 10a, armlene. Metallic lakk KNR.
241 678kr null prutningsmonn da dette var en helt ny bil.

Ønsket man noe annet enn lagerbil eller å ha 17" orginalfelger måtte man vente til oktober/november.

Klarer ikke helt å bestemme meg på denne eller Ford ford focus...

Vanskelig å veie ladeproblem mot bagasjeplass. Men forden føles mer som en ordentlig bil
Kia soul ev 2016 titanium silver 29000km
Mercedes 250e 2017 (konebil) 2500km
Nissan leaf 2013 solgt 22000km
Nissan leaf 2011 Solgt 26000km
IMiev 2011 Solgt 14000km
Renault zoe r240 avbestilt...

dagandrek

Har bestilt fra Motorforum i Stavanger

Intens easy charge, sort metallic, schulolader, skvettlapper, innstigslist og 15" vinterdekk på stålfelg med hjulkapsler.
Totalpris 240.538,-

Ingen rom for pruting. Prøvde å få med armlene og setetrekk for samme pris, men det var helt uaktuelt.

Har kjørt endelig forskjellige elbiler som vi har som poolbiler på jobb, fra de gamle til de nye. Renault Zoe er veldig fin å kjøre og passer oss som er en familie på fem med hund. Vi skal jo ikke alltid kjøre alle mann alle i bilen hele tiden, men når vi skal på besøk til familie og passerer bom som vanligvis koster 300,- så er det fint at der er sitteplass til alle.

abc

Zoe intens, engangsavgift, supercharge, metallic lakk og 15" vinterdekk på alu: 247 000,-.

Tillegget for supercharge er 10 000,- i tilbudet mitt. Vinterdekkene er priset til 14 000,-. Regner med at det er gull sentreringsringer for den prisen...

Alt frister, men vinterdekkene er for drøye. Da benytter jeg heller muligheten til å handle noe annet enn det vanlige dersom det er en kurant dekkdimensjon.

Jeg bor i IT-land så schuko er ikke et must for meg. Her blir det å kjøre fra hurtiglader til hurtiglader om jeg først må ut på langtur. Bilen skal primært gå ca 10 mil max pr dag.

Dere har fått tilbud på en del småting jeg ikke har tenkt på. Gjør det ikke billigere  :-\

Flips

Hvor lang er ventetiden hvis de ikke har den bilen man vil ha på lager?

tinker

Jeg bestilte min rett etter påske og får den 23-24 juni, så jeg ventet gode to måneder.

Zoe Intens, metallic, ingen vinterhjul - 225000,-

Jeg hadde opprinnelig bestilt superladeren, men i og med at jeg deler en 40A med naboen ville ikke elektrikeren sette den inn. Litt surt når anlegget er 400V TN, men sånn er det nå... Jeg måtte også ut med 2300,- + mva for 5 meter installasjonskabel til elektrikeren, det er bare 15m inkludert og de måtte ha 20 hos meg. Stive priser :S
2017 TMS 75D
2014 Sort Renault Zoe INTENS

Flips

Uff, det var lenge :/ Får håpe de har modellen jeg har lyst på inne da (Intens, supercharge, svart metallic)

Vi har 50A hovedsikring, er det nok til superladeren? En fyr på Renault Roadshow sa at det gikk fint, men er litt usikker. Huset har 230V IT.

emil

Sitat fra: Flips på lørdag 14. juni 2014, klokken 23:24
Uff, det var lenge :/ Får håpe de har modellen jeg har lyst på inne da (Intens, supercharge, svart metallic)

Vi har 50A hovedsikring, er det nok til superladeren? En fyr på Renault Roadshow sa at det gikk fint, men er litt usikker. Huset har 230V IT.

Har du 230V IT vil du være låst til 16A 1fase lader (3.6kW, 9t for fullading). Har du 3fase IT kan du eventuellt selv gå til anskaffelse av en transformator til 400V TN hvis nettselskap er i godt humør. Ellers synes jeg det er veldig feil å bruke samme navn på en 11kW hjemmelader til Zoe som Tesla bruker på sine 100kW DC ladere.

ZerOE

Sitat fra: Flips på lørdag 14. juni 2014, klokken 22:08
Hvor lang er ventetiden hvis de ikke har den bilen man vil ha på lager?

Oktober/November står det vel litt lenger opp i tråden her.

abc

I følge brosjyre leverer Renault trafo der det er behov - uten tillegg i pris. I følge selger er det kurant å supercharge gitt at man har tre faser, IT-nett og nok strøm inn.

Interessant sak om definisjonen av en supercharger. I mine øyne er det det samme som å lade med høyere hastighet - både i mengde strøm og tidsforbruk. Der er også Zoe verdig en plass. Men jeg skjønner hva du mener, selv om jeg er usikker på at Tesla skal få monopol på det begrepet.

breitling

Ser ut som ALLE elbil forhandlere bestemmer priser på forskjellige modeller utifra hva tilsvarende bil koster hos konkurrenter, ikke hva er innkjøpspris pluss fortjeneste. Derfor store svingninger og "prisras" hos enkelte bilmodeller i siste par år. Renault har priset Zoe midt imellom trillinger/e-Up og Leaf, dvs. rundt 220k.
I Frankrike koster Intens modellen ca. 16000 euro (pris fra Renault butikk i mars 2014) hvor det er trukket fra 4000 euro i støtte fra staten og lagt til 20% fransk mva. Eksportpris bør ikke være mer enn 120-140 tusen kroner.
Antar at slike regnstykk finnes for både Leaf, trillinger, e-Up, e-Golf, i3, osv. Norske forhandlere tjener fett på norsk elbil boom.
Oslo
2017 MB B250e Edition "Eldina2"
1975 MB 280S

Rav4_EV

Regnestykket ditt mangler noe vesentlig. I Norge er det "batteries included".
I resten av Europa må du leie dem.
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

breitling

Sitat fra: Rav4_EV på tirsdag 17. juni 2014, klokken 14:02
Regnestykket ditt mangler noe vesentlig. I Norge er det "batteries included".
I resten av Europa må du leie dem.

Riktignok. Men ikke mer enn 10-20k. fortsatt gooooood margin for importør.
Oslo
2017 MB B250e Edition "Eldina2"
1975 MB 280S

elektrolux

Twizy batteri koster 82000 kr. Det mer enn dobbelt så store Zoe batteriet er utvilsomt dyrere. Og så risikerer en store utgifter for å avslutte leieforholdet og bytte batteriet.

Lurer på hvordan Acar ordner dette?
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Gordon Retriever

Sitat fra: breitling på tirsdag 17. juni 2014, klokken 18:54
ikke mer enn 10-20k. fortsatt gooooood margin for importør.

Nissan i Tyskland tar 5.900 euro (ca 48.000 kroner) i tillegg hvis man vil eie i stedet for å leie batterier.

dagandrek

Nå står bilen vår klar hos forhandler. Blir hentet på mandag. Var innom på parkeringsplassen til Motorforum og ser at det står tre andre Zoe'er der, så da er vi fire stykket i Stavanger/Sandnes området som har kjøpt så langt. Blir interessant å se på tallene til OFV for juni..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA