Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Skjønner ikke et knepp av dette med ladeeffekt!

Startet av pilt, tirsdag 13. mai 2014, klokken 22:21

« forrige - neste »

trulsh

Var hos MotorForum for å prøvekjøre i-MiEV i dag, og fikk øye på denne på vei ut.

Virker jo som dette er et bedre kjøp for meg og min samboer da det er lengre rekkevidde, bedre plass og nyere bil. Så lenge man kan kladdlade batteriet er ikke hjemmelading noe problematisk for oss, så får man heller planlegge litt om man skal på lengre tur ift. ladestasjoner.

Noen som har noen tanker rundt driftsikkerhet på disse bilene kontra trillingene? Mange roser de for at de er billige å holde i drift, og det er jo absolutt et pluss i en bil av denne typen.

Jeg ble rett og slett litt betatt av Zoe, synd å se at det er problematisk lading og mangel på setevarmer, men lurer litt på om dette er så store svakheter vårt bruksmønster tatt i betraktning. 

breitling

Sitat fra: trulsh på onsdag 30. april 2014, klokken 22:48
Noen som har noen tanker rundt driftsikkerhet på disse bilene kontra trillingene? Mange roser de for at de er billige å holde i drift, og det er jo absolutt et pluss i en bil av denne typen.

Renault Zoe fikk 5 stjerner i NCAP test. http://www.euroncap.com/results/renault/zoe/511.aspx
Oslo
2017 MB B250e Edition "Eldina2"
1975 MB 280S

kringon

Sitat fra: trulsh på onsdag 30. april 2014, klokken 22:48
Så lenge man kan kladdlade batteriet er ikke hjemmelading noe problematisk for oss, så får man heller planlegge litt om man skal på lengre tur ift. ladestasjoner.

Denne bilen får du jo ladet hjemme. Renault installerer en omformer dersom du har IT-nett slik at du kan lade bilen uten problemer (dette gjør de på alle modellene).

Den mest aktuelle modellen er intense-modellen, og den koster 219 000,- eksl. vinterhjul.

Min kone kjøpte nettopp en C-Zero, og den betalte vi 163 000,- for inkl vinterhjul.

Er på utkikk etter en elektrisk bil til meg, og skal prøvekjøre Zoe t/r sandefjord - fornebu førstkommende tirsdag.

Regner med at totalpris inkl. hjul + schukolader blir ca 230K-235K.


En annen ting jeg ikke skjønner er hvorfor dagens biler ikke blir levert med DAB-radio. Vi vet jo at om noen få knappe år så er DAB det eneste alternativet.
Hvit Citroën C-Zero 2014
Blå med hvitt tak - Kia Soul EV 2015 i bestilling

erik e

Jeg lader bare 10 % hjemme. Det er jo "stikkekontakter" "over alt". Enkelt og greit.  :)
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

elektrolux

Sitat fra: trulsh på onsdag 30. april 2014, klokken 22:48
Noen som har noen tanker rundt driftsikkerhet på disse bilene kontra trillingene? Mange roser de for at de er billige å holde i drift, og det er jo absolutt et pluss i en bil av denne typen.

Trillingene har vel en nesten uslåelig driftsikkerhet, men sliter med dyr og hyppig service.

Eneste produsent som ser ut til å ha fornuftig priset service er VW, noe jeg mistenker har med markedsføring av varebiler å gjøre: En selger varebiler på totalpris, og da skal også service være rimelig. Dermed setter de en slags standard, og Golf eiere vil ikke betale mer en T5 eiere. Når VW så lager en bil der så å si alle servicepunkter at fjernet må jo denne bli billigere enn fossilvarianten.

De som produserer elbiler som ikke har identiske fossile varianter har mulighet til å montere usedvanlig servicekrevende deler som bremser ledninger etc og dermed kunne kreve servicepriser som overgår selv en hybrid som egentlig er 2 biler i ett skall.

Ville sjekket med Renault om de har gjort noe tilsvarende. Kanskje de har lagt inn noen servicebehov som kan koste eieren dyrt framover. Har de f.eks programert bilen til å kreve service og stoppe om den ikke blir resatt er kunden fanget i en servicefelle han ikke kommer seg uttav før det blir mulig å kjøpe eget diagnoseverktøy.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

pberg

Hva koster service på e-golf da? BMW i3 koster serviceavtale dette:


4.723,-  5år 60.000km
5.237,-   5år 100.000km
10.679,-  10år 100.000km
BMW i3
BMW 530e
BMW M3 3.0

Radiobil1

Er det noen her inne som har bil i bestilling eller?
2015 e-up!, 85 000 km  -  2018 e-golf, 22 000 km

pilt

Det er i hvert fall noen som fortsatt venter på å få prøvekjørt... Makan til treige folk! Jeg sendte forespørsel lørdag 26. april og fikk mail fra en forhandler kl. 9:41 mandag 28. april der han spurte om når jeg kunne tenke meg å prøvekjøre bilen. Nedover i mailen så jeg at han hadde fått en mail fra Renault Norge der det bl.a sto:
SitatProspektet vil i løpet av noen dager få tilsendt en undersøkelse hvor de blant annet blir spurt om de har blitt fulgt opp av dere. Hvis kunden svarer nei, vil dere motta en purring på mail. Hvis prospektet derimot svarer ja, spørres vedkommende om hun/han er tilfreds med den oppfølgingen som er gitt.

Fint om dere tar kontakt med kunden snarest mulig for å avtale tid for prøvekjøring.

Joda, han var kjapp med å kontakte kunden, men han svarte aldri på mailen min der jeg skrev når jeg kunne tenke meg å prøvekjøre. Og to dager senere kom mailen med kundeundersøkelsen. Jeg kunne bekrefte at forhandleren hadde tatt kontakt, men at jeg ikke hadde fått prøvekjørt ennå og ikke var tilfreds med oppfølgingen. Og that's it, for nå har jeg ikke hørt noe mer fra noen. Men gudene vet om jeg svarte at jeg var veldig fornøyd eller veldig misfornøyd, for det sto ikke hva som var best av 1 eller 7 på skalaen.
Oslo
P106 - mai 2005 til mai 2017
Nissan Leaf Tekna - juli 2014
Opel Ampera-E - mai 2017
Hyundai Kona - feb 2019

emil

Omtrent samme opplevelse jeg har hatt, skulle tro de ikke var interessert i å selge bilene...

trulsh

Samme her også. Tittet på bilen, var interessert. Hørte ingenting, så sendte avgårde noen spørsmål rundt lading. Ikke en lyd tilbake. Bestilte meg heller en e-Up! da jeg ikke orker å styre med folk som driter i kundene sine.

breitling

Viser til et av mine innlegg tidligere om det samme: Motor Forum (som i stor andel representere Renault forhandlere) er ikke interessert å selge bilen. Satser gjerne på sitt hjertebarn: i-miev. Eneste positiv respons fikk jeg på MF her i Oslo som visste seg å være en Renault kar ansvarlig for testing, dvs. ikke MF selger. I Lillestrøm måtte jeg dra tomhendt fra butikken da eneste selger stod og pratet privat i et kvarter. Maken til folk!
Oslo
2017 MB B250e Edition "Eldina2"
1975 MB 280S

Gogs

Samme opplevelse her i Kristiansand. Fikk hjelp, men de oppførte seg litt merkelig. Kan det ha å gjøre med den uvante ladeløsningen å gjøre? At de ikke orker å selge en bil som bare kan lade på noen få plasser foreløpig?
Sort/mørkegrå BMW i3 2014
Hvit Renault Zoe Intens 2015 - 2017
Hvit Renault Zoe Life 2014 - 2015 RIP
Hvit Peugeot iOn 2011 - 2014
Orange Kewet Buddy 2005 - 2005

breitling

ikke noe rart at Renault selger dårlig i Norge. Først Bilia som favoriserte Volvo, så MF som gjerne selger Mitsubishi.
Oslo
2017 MB B250e Edition "Eldina2"
1975 MB 280S

ZerOE

Jeg kan trygt anbefale Motorforum Drammen. Det er den forhandleren i Norge som satser mest på Renault, garantert.
Tom April i år har de levert ut flere Renault enn Mitsubishi. Snakk med Gjermund Jørgensen.

erik e

Mye sannhet her. Selgere er vel det verste folk jeg vet om (sorry),spes. bilselgere. Men det er vel det samme hvilken bransje du ønsker og handle hos.  Men litt skjønner jeg dem. Selg en Mitsubishi og det går 1 år før kunden kommer innom,da for service. Selg en Fransk bil og de er heldig om kunden kommer helt hjem før dem hører noe. Nå var jeg litt slem men prater av erfaring.  PS har selv 2 Franske og Italiensk også.  ;)
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA