Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Skrytebilder! :)

Startet av satheesh.net, søndag 11. mai 2014, klokken 21:17

« forrige - neste »

Snorreholberg

Tvilsomt at det har noe med antall GB som vi kan bruke pr måned - siden dette virker som er ett problem som har startet hos alle omtrent på den samme tiden. Det kan antageligvis heller ikke være ett hardwareproblem. Så enten så er det noe som er galt med softwaren - eller så må det være noe krøll med linjen som Telenor leverer.

Stig O

Ingen Rdio via 3G her heller de siste dagene. Hardanger
Odda Hardanger

P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

dundun

Tror ikke vi skal blande inn hvilke pakker som finnes og antall GB, tar det for gitt at det er inngått en eller annen avtale mellom Telenor og Tesla som definerer servicenivå og hva som er inkludert. Det er ingen likheter mellom å skulle ha dataabonnement privat og å skulle kjøpe inn datatjeneste for et produkt man skal selge.
Har: Model S S85D, rød med alt.
Har: i3 med alt
Solgt: Model S P85, brun med alt.
Solgt: Mercedes B-klasse elektrisk m/alt.
Er åpenbart enkel å ha med å gjøre på ekstrautstyret.

mortyeriksen

Tesla Model S (#2923), Levert 20. nov, S85, rød med sort skinn, 19", pano, ekstra seter, tech, parksensor, luft, lys, lyd, pakkehylle

sn0le

Kanskje de burde prøve å dra ut strømmen på modemet i 30 sekunder.  ;)

Fra spøk til revolver, vet at Verisure har store problemer.
Kanskje all trafikken fra Teslaer med internettradio lammer telenettene?
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

satheesh.net

Her er svaret jeg fikk fra dem i dag:

Satheesh,
I appreciate the feedback and our technical support team is following up on this as it seems it may be an issue with the 3G data provider and not with your car. We will keep you updated with any more information we find.

Thank you,
Ben Morton

Jeg merker at signalene på mobilen også har vært litt under par i det siste. Bruker Telenor-nettet, så jeg tror kanskje det er som de skriver at det er leverandøren som har litt problemer. ???

TeslaTerje

Mistet min 3G dekning igår, det virker som eg har mistet nettet heilt, får inn at eg har dekning uten 3G men kommer ikkje inn på nettsider eller bil gjennom app, andre som har fått samme problemer nå?
Tesla Model S
grå 85 Kwh, Tech, Sensor, lyd, pano, hattehylle....
Bestilt - 03.03.13
Finalized - 20.11.13
Tesla fabrikken bygger din Model S - 07.02
Din Model S er i transitt fra fabrikken - 13.02

Levert 31 Mars .

Callaway

Samme her. Verken nett, kart eller internettradio fungerer.

Pratet med en bekjent i Telenor som mente det kunne være ubetalt faktura... Han mente også at det ikke er utenkelig at Tesla har avtale om en "bucket", dvs en viss mengde datatrafikk summert over alle bilene per måned. Når det nå har vært så massive utleveringer i det siste har kanskje ikke denne avtalen blitt oppdatert. Det kan være grunnen til at mange av oss har hatt tregt nett den siste tiden.

Stig O

Rdio har ikke fungert på en uke, men justerte lydkvaliteten ned til medium og nå fungerer det. Mener jeg har hatt high tidligere, men min sønn har brukt bilen en del i det siste , så mulig han har skudd opp kvaliteten og at det er grunnen til problemene i det siste.
Odda Hardanger

P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 

Bilder
Instagram / stigtronvold

jkirkebo

Sitat fra: Stig O på tirsdag 29. april 2014, klokken 19:52
Rdio har ikke fungert på en uke, men justerte lydkvaliteten ned til medium og nå fungerer det. Mener jeg har hatt high tidligere, men min sønn har brukt bilen en del i det siste , så mulig han har skudd opp kvaliteten og at det er grunnen til problemene i det siste.

Min fungerer fint på High. Vel, så fint som den alltid har fungert. Den hakker til tider i starten av sanger, og bruker lang tid på å buffre. Her har Tesla en jobb å gjøre med softwaren. Når man spiller en sang bør neste sang buffres på forhånd slik at bytte av sang skjer uten opphold.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Snorreholberg

Takk for tips Stig O. Jeg justerte ned lydkvaliteten ned til medium igjen - og dermed så fungerte Rdio igjen. Det må være ett eller annet med softwaren dette ..

satheesh.net

Kan folk som opplever dette sende en epost til Tesla? ServiceEU@teslamotors.com

Så kommer vi forhåpentligvis nærmere en løsning raskt! Om det nå viser seg å være Telenor Connexion eller Tesla selv, er det bedre med litt "trykk" fra folket. :D

[EDIT:] Er bilen tilkoblet wifi er problemet fraværende. Jeg holder fortsatt en knapp på tjenesten fra Telenor - time will tell... ???

Stig O

Sitat fra: satheesh.net på onsdag 30. april 2014, klokken 10:48
Kan folk som opplever dette sende en epost til Tesla? ServiceEU@teslamotors.com

Så kommer vi forhåpentligvis nærmere en løsning raskt! Om det nå viser seg å være Telenor Connexion eller Tesla selv, er det bedre med litt "trykk" fra folket. :D

[EDIT:] Er bilen tilkoblet wifi er problemet fraværende. Jeg holder fortsatt en knapp på tjenesten fra Telenor - time will tell... ???

Ringte i går og snakket med en engelsktalende person. Han hadde ikke hørt noe om dette, men skulle snakke med en av sine norske kolleger, så skulle jeg få tilbakemelding.
Odda Hardanger

Bilder
Instagram / stigtronvold

satheesh.net

Fikk på ny en telefon fra Tesla angående dette problemet. De spurte en god del spørsmål og sa (igjen) at de skulle komme tilbake senere når de hadde funnet ut mer. Jeg fortalte (igjen) at det sannsynligvis var fler enn meg som hadde dette problemet, noe han allerede var klar over. De så også at jeg hadde koblet meg til det trådløse nettet mitt hjemme nå og da. ::)

Nuvolari

I min bil fungerer både kart og rdio på high uten problemer.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA