Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Type 2 lader i Steinkjer ved NSB?

Startet av Mippen, søndag 11. mai 2014, klokken 20:43

« forrige - neste »

Mippen

#90
Er det noen som har hørt noe mer fra evselect? Sendte mail på torsdag men ikke fått noe svar. Vurderer om jeg skal heve hele kjøpet. Jeg vil ikke ha en jalla kabel som potensielt kan være farlig. Sett bilde av innmaten og ser ikke akkurat proff ut og det er sagt at den ikke er vanntett. Bor i Bergensområdet og er det noe det er mye av her så er det regn. Med en kabel som ikke kutter strømmen helt, gir feilmeldinger og som ikke er så godt beskyttet mot regn så er jeg ganske skeptisk. Hva skal dere andre gjøre?
Fremtiden er elektrisk.

2mash

Niks....
Purrer senere i uken, og venter til neste med å true ....
Leaf Tekna 2014-02 6,6kW
e-NV200 7-seter 2016-08 6,6kW

Mippen

Skal du bytte eller heve kjøpet?
Fremtiden er elektrisk.

emil

Sitat fra: emil på mandag 05. mai 2014, klokken 08:50
Sitat fra: Mippen på søndag 04. mai 2014, klokken 22:16
Hadde vært spennende å se hvordan den ser ut inni. Charge amps sin altså.

Nå står bilen og koser seg på 10A lading (trenger ikke raskere når den skal stå hele dagen) på jobb. Har en litt hektisk ettermiddag/kveld i dag, men hvis ingen andre poster bilder av innmat legger jeg ut noe i en ny tråd sent i kveld.

Da mekka jeg en egen tråd her: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,14241.0.html med første bildet av Charge-Amps innmat, skal demontere litt mer imorgen for å se baksiden (forsiden) av kretskortet.

Lånte bildet av EVSelect kabelen til elektrolux for å sammenligne.

Tok fram nissans originale ladekladd for å ha noe å lade med mens Charge-Amps ligger på benken og det var et tungt beist nå når jeg har brukt den kladdløse i et halvår.

Mippen

Da fikk jeg svar fra Evselect i dag etter flere henvendelser. Jeg kunne bare sende kabelen i retur og kunne få pengene igjen eller få en ny kabel v2,0. Hva ville dere ha gjort? Jeg taper litt på å levere kabelen tilbake igjen også. Har tross alt betalt toll, frakt osv. Jeg måtte betale 300kr til sammen også for frakt tur/retur ny kabel. Så med alt taper jeg i underkant av en 1000lapp hvis jeg returnerer den. Hvis jeg bytter så må jeg ut med 300kr til frakt.
Fremtiden er elektrisk.

MindViruz


Sitat fra: Mippen på fredag 09. mai 2014, klokken 22:49
Da fikk jeg svar fra Evselect i dag etter flere henvendelser. Jeg kunne bare sende kabelen i retur og kunne få pengene igjen eller få en ny kabel v2,0. Hva ville dere ha gjort? Jeg taper litt på å levere kabelen tilbake igjen også. Har tross alt betalt toll, frakt osv. Jeg måtte betale 300kr til sammen også for frakt tur/retur ny kabel. Så med alt taper jeg i underkant av en 1000lapp hvis jeg returnerer den. Hvis jeg bytter så må jeg ut med 300kr til frakt.

Du kan få refundert toll.

Mippen

Vet, men finner ikke kvitteringen. Det var bare 200kr eller noe uansett jeg fikk regning på.
Fremtiden er elektrisk.

emil

Sitat fra: Mippen på fredag 09. mai 2014, klokken 22:49
Da fikk jeg svar fra Evselect i dag etter flere henvendelser. Jeg kunne bare sende kabelen i retur og kunne få pengene igjen eller få en ny kabel v2,0. Hva ville dere ha gjort? Jeg taper litt på å levere kabelen tilbake igjen også. Har tross alt betalt toll, frakt osv. Jeg måtte betale 300kr til sammen også for frakt tur/retur ny kabel. Så med alt taper jeg i underkant av en 1000lapp hvis jeg returnerer den. Hvis jeg bytter så må jeg ut med 300kr til frakt.

Hvis du har muligheten ville jeg kanskje ha ventet til Elektrolux fikk v2.0-kablene og kanskje åpna opp for å se om de hadde rettet opp i ting

MindViruz

Viktig at det foreligger samsvarsærklæring som bekrefter at den er byttet etter normen som gjelder i Norge. Ellers kan du få problemer med Nissan dersom noe skulle skje.

Mippen

Jeg har forsøkt å få svar fra Evselect om hva som er gjort med V2. Vet ikke om Elektrolux har fått bekreftelse på hva som er gjort med V2?
Fremtiden er elektrisk.

elektrolux

Har bare faatt beskjed om at V2 er klar, og at de kunne sende slike til meg. Jeg spurte etter bildet av innmat, men plutselig ble det taust.

Tror vi maa opp paa V3 for vi ser 2 dobble rele...
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Mippen

Fremtiden er elektrisk.

Powerflux

Sitat fra: elektrolux på søndag 11. mai 2014, klokken 01:16
Har bare faatt beskjed om at V2 er klar, og at de kunne sende slike til meg. Jeg spurte etter bildet av innmat, men plutselig ble det taust.



Haha, for en gjeng!!
Hver gang noen spør etter bilder/dokumentasjon så blir det taust ::)

Høres ut som et gedigent jallaforetagende der utstyret bankes sammen i en kjellerbod ;)
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

MindViruz


Sitat fra: Powerflux på søndag 11. mai 2014, klokken 12:23
Sitat fra: elektrolux på søndag 11. mai 2014, klokken 01:16
Har bare faatt beskjed om at V2 er klar, og at de kunne sende slike til meg. Jeg spurte etter bildet av innmat, men plutselig ble det taust.



Haha, for en gjeng!!
Hver gang noen spør etter bilder/dokumentasjon så blir det taust ::)

Høres ut som et gedigent jallaforetagende der utstyret bankes sammen i en kjellerbod ;)

#liker

emil

For min del tror jeg det som ville avgjort er jordfeil deteksjon/sikring. Er det utført på riktig måte hadde jeg ordnet opp i rele-problemene på egenhånd og så bare latt det være. Hvis den derimot ikke behandler jordfeil riktig må kabelen tilbake og jeg ville gjort det jeg kunne for å få de til å dekke retursending og andre utlegg.

Uansett bør man hindre folk i å kjøpe denne kabelen frem til man vet at ting er ordnet, og kanskje for all framtid hvis de som driver sjappa er noen tullinger.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA