Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Type 2 lader i Steinkjer ved NSB?

Startet av Mippen, søndag 11. mai 2014, klokken 20:43

« forrige - neste »

emil

Er vel ingen direkte feilmerking her. Det er bare Type1 kontakten som er godkjent for 32A. Selve kabelen/ferdig produktet (type1-kabel-schuko) har jo 16A merking.

Men det kan nok være litt forvirrende ja.

Mippen

Ok, men hva med feilmelding jeg har fått? Fikk den i dag igjen men forsvant etter jeg slo bilen av og på.
Fremtiden er elektrisk.

Griffel

Sitat fra: Mippen på søndag 27. april 2014, klokken 22:44
Ok, men hva med feilmelding jeg har fått? Fikk den i dag igjen men forsvant etter jeg slo bilen av og på.
Sitat fra: elektrolux på lørdag 26. april 2014, klokken 16:49
Lyset du får opp er grunnet at kabelen har kun enpolt brytning, og bilen senser dette som at strømmen ikke er brutt etter fullført opplading. Vi har tatt dette opp med EVSelect, men de ble plutselig veldig tause. Forhåpentligvis forde de er i full sving med å finne og installere 2 polte rele til neste batch.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

emil

Hvis trådstarter har TN nett der han lader, kan han da "omgå" denne deteksjonen ved å passe på å sette schuko kontakten inn den veien som gjør at det er riktig leder som brytes? Merke kontaktene så den settes inn samme vei hver gang...

Men kabelen burde byttes (igjen?) til en som bryter begge så den blir riktig.

Mippen

Sitat fra: emil på mandag 28. april 2014, klokken 09:26
Hvis trådstarter har TN nett der han lader, kan han da "omgå" denne deteksjonen ved å passe på å sette schuko kontakten inn den veien som gjør at det er riktig leder som brytes? Merke kontaktene så den settes inn samme vei hver gang...

Men kabelen burde byttes (igjen?) til en som bryter begge så den blir riktig.

Jeg skjønner ikke helt?
Fremtiden er elektrisk.

emil

Sitat fra: Mippen på mandag 28. april 2014, klokken 10:43
Sitat fra: emil på mandag 28. april 2014, klokken 09:26
Hvis trådstarter har TN nett der han lader, kan han da "omgå" denne deteksjonen ved å passe på å sette schuko kontakten inn den veien som gjør at det er riktig leder som brytes? Merke kontaktene så den settes inn samme vei hver gang...

Men kabelen burde byttes (igjen?) til en som bryter begge så den blir riktig.

Jeg skjønner ikke helt?


Hvis det er sånn at kabelen kun bryter på en pol burde du få den byttet til en som bryter på begge (synes nå jeg ihvertfall).

Det jeg tenkte ellers siden du har fått ladet både med og uten varsellampe i bilen er å se om hvilken vei schuko kontakten står tilkoblet har noe å si for utfallet (må testes alle steder du lader). Hvis det har det passer du på å sette den inn samme vei hver gang du lader på kjente steder så slipper du den ekstra oppstarten av bilen for å få bort varsellampen. Men det bør bare bli en midlertidig sak fram til en ordentlig kabel forhåpentligvis er i hus.

Mippen

Sitat fra: emil på mandag 28. april 2014, klokken 11:13
Sitat fra: Mippen på mandag 28. april 2014, klokken 10:43
Sitat fra: emil på mandag 28. april 2014, klokken 09:26
Hvis trådstarter har TN nett der han lader, kan han da "omgå" denne deteksjonen ved å passe på å sette schuko kontakten inn den veien som gjør at det er riktig leder som brytes? Merke kontaktene så den settes inn samme vei hver gang...

Men kabelen burde byttes (igjen?) til en som bryter begge så den blir riktig.

Jeg skjønner ikke helt?


Hvis det er sånn at kabelen kun bryter på en pol burde du få den byttet til en som bryter på begge (synes nå jeg ihvertfall).

Det jeg tenkte ellers siden du har fått ladet både med og uten varsellampe i bilen er å se om hvilken vei schuko kontakten står tilkoblet har noe å si for utfallet (må testes alle steder du lader). Hvis det har det passer du på å sette den inn samme vei hver gang du lader på kjente steder så slipper du den ekstra oppstarten av bilen for å få bort varsellampen. Men det bør bare bli en midlertidig sak fram til en ordentlig kabel forhåpentligvis er i hus.

At jeg snur kontakten jeg sitter i veggen mener du? Hvordan har det noe å si? Jeg ser også de gangene jeg lader med kontakten min lader den bare til 79 prosent, ikke til 80.

Fremtiden er elektrisk.

fws

Jeg har også hatt denne feilmeldingen en gang, men da i kombinasjon med Statoil på Økern sin hurtiglader.
Nissan Leaf Acenta
Norsk
Levert oktober 2013

Kjell Leaf

#38
Sitat fra: Mippen på mandag 28. april 2014, klokken 11:47
Sitat fra: emil på mandag 28. april 2014, klokken 11:13
Sitat fra: Mippen på mandag 28. april 2014, klokken 10:43
Sitat fra: emil på mandag 28. april 2014, klokken 09:26
Hvis trådstarter har TN nett der han lader, kan han da "omgå" denne deteksjonen ved å passe på å sette schuko kontakten inn den veien som gjør at det er riktig leder som brytes? Merke kontaktene så den settes inn samme vei hver gang...

Men kabelen burde byttes (igjen?) til en som bryter begge så den blir riktig.

Jeg skjønner ikke helt?


Hvis det er sånn at kabelen kun bryter på en pol burde du få den byttet til en som bryter på begge (synes nå jeg ihvertfall).

Det jeg tenkte ellers siden du har fått ladet både med og uten varsellampe i bilen er å se om hvilken vei schuko kontakten står tilkoblet har noe å si for utfallet (må testes alle steder du lader). Hvis det har det passer du på å sette den inn samme vei hver gang du lader på kjente steder så slipper du den ekstra oppstarten av bilen for å få bort varsellampen. Men det bør bare bli en midlertidig sak fram til en ordentlig kabel forhåpentligvis er i hus.

At jeg snur kontakten jeg sitter i veggen mener du? Hvordan har det noe å si? Jeg ser også de gangene jeg lader med kontakten min lader den bare til 79 prosent, ikke til 80.
Har sett på Tesla forumet at de har måttet sette kontakten "rette veien".
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Mippen

Er det noe som gjelder alle kabler som ikke er originale?
Fremtiden er elektrisk.

Rav4_EV

SitatEr det noe som gjelder alle kabler som ikke er originale?
Dette er noe som gjelder produsenter av slikt utstyr som ikke evner å følge en skrevet standard.
Manglende evne til å følge standard har også Panasonic.
Deres ladeklumper av den "tykke" typen har en sikkerhetsbrist.
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

Rasmus.B

Hvilken sikkerhetsbrist er det?

Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk

Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Griffel

Sitat fra: Rasmus.B på mandag 28. april 2014, klokken 22:46
Hvilken sikkerhetsbrist er det?

Sitat fra: elektrolux på lørdag 26. april 2014, klokken 16:49
..... kabelen har kun enpolt brytning, og bilen senser dette som at strømmen ikke er brutt etter fullført opplading....
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Rasmus.B

Det var rart. Panasonic kabelen er jo den som følger med bilen. Min har virket knirkefritt iover 2 år.

Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk

Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Kjell Leaf

Sitat fra: Rasmus.B på tirsdag 29. april 2014, klokken 05:22
Det var rart. Panasonic kabelen er jo den som følger med bilen. Min har virket knirkefritt iover 2 år.

Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk
Det er vel helst amerikanske kabler som er problemet. Om det finnes en Panasonic kabel som er laget for det amerikanske markedet som ikke fungerer skikkelig her hjemme aner jeg ikke, men Panasonic vet hvordan ting skal være her hjemme, de produserer jo mange titalls tusen produkter til Norge hvert eneste år.  :)
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA