Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Liste over problemer du har hatt på din Leaf

Startet av cra, søndag 11. mai 2014, klokken 12:19

« forrige - neste »

sven erik

noen som har fått denne som vil låne  bort en eller   selge en   er i spania men min mor er innom norge nå
jeg skal jemm i gjen i april

pagal

Testet  den nye ladestasjonen Statoil Forus. Den viste seg å ikke være kompatibel med CHAdeMO adapteret.
Early CHAdeMO adapter Jæren

mr.rs4

Det var jo betenkelig og ikje bra :-(

Nok en av grunnene om jeg kjøper chademo adapteret om det fungerer i  området der jeg bor.
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

RaBalder

Sitat fra: pagal på fredag 27. mars 2015, klokken 17:29
Testet  den nye ladestasjonen Statoil Forus. Den viste seg å ikke være kompatibel med CHAdeMO adapteret.
Kan du si litt mer?


  • Passet ikke støpslet fysisk sammen
  • Feilmelding på chademoladeren
  • Feilmelding i bilen
  • Eller bare at km ikke øker....

pagal

Etter laderen hadde kommuniserts med bil ca 1min kom melding: unplug
Liten skjerm i bilen: CHAdeMO failure
Early CHAdeMO adapter Jæren

sven erik

er dette mulig  de mener det her nede i spania og at laderne ikke er kompatible med  adaperne  hva er dette

pagal

#261
Det er mulig.
Her er et utdrag fra bruker håndboka:
Although the CHAdeMO adapter is designed to work
with all CHAdeMO charging stations, it may be
incompatible with some models. For up-to-date
compatibility information, contact Tesla.

PS
CIRCONTROL laderne er et Spansk produkt. Går utfra at de er utbredt der, noe som kan være til besvær for de som har tenkt å kjøre til SPANIA.
Early CHAdeMO adapter Jæren

Hyperstress

Fikk mail i dag om at adapteret jeg bestilte er klart. Så da må vel de fleste begynne å få snart, for jeg var ikke veldig tidlig ute med bestilling.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

sven erik

Skal prøve å teste hos Nissan en dag

afitch80

Sitat fra: Hyperstress på lørdag 28. mars 2015, klokken 18:27
Fikk mail i dag om at adapteret jeg bestilte er klart. Så da må vel de fleste begynne å få snart, for jeg var ikke veldig tidlig ute med bestilling.
Fikk samme mail i går. Og jeg bestilte i februar. Så ja, de har nok fått produsert en del adaptere nå. :)
Før amerikansk, nå tysk.

RaBalder

På tur sørover forbi Berkåk i helgen stoppet jeg for å teste den nye hurtigladestasjonen (ikke for at jeg trengte lading for å komme sørover til Alvdal, men for å teste stasjon og mitt chademo-adapter). Var gratis å lade i påsken, for å få testet ting.

To stk ladere med Chademo og Combo. Skal komme AC-lading senere i vår (april-mai).

Den ene laderen lyste det konstant error på når jeg kom. Reagerte ikke på noen knapper i det hele tatt. Og ingen strøm.

Den andre plugget jeg i med chademo og trykke start på. I bilen startet ladingen og dro seg opp mot 46kW før det endte med full stopp. Stygge feil der jeg burde kontakte eier/leverandør av chademo-stasjonen. På ladestasjonen lyste det nå error. Fulgte symbolene på stasjonen (som var vanskelig å skjønne), men fikk ikke bort error-meldingen.

Midt på en søndag hadde jeg ikke håp om å få noen hjelp heller. Siden jeg ikke trengte strøm var ikke motivasjonen stor for å hive meg til på noen telefon for å få liv i stasjonen igjen.

Jeg fikk vel ladet omtrent 5kWh før det var slutt.

Kan det være at chadmo-ladere er dimensjonert for dårlig i forhold til å holde høy lade-effekt over lengre tid.

kmanauto sine videoer på youtube indikerer vel at de stasjonene han testet stort sett ble overopphetet og avbrøt ladingen for å berge seg selv.

En Tesla kan jo i teorien stå å ønske seg 50kW i en time i strekk og stasjonen kjører da på max så lenge det går. Er vel ganske forskjellig i forhold til når en Leaf lader....???

pagal

@RaBalder
Hvilken type lader var det? (Fabrikat)
Det er problemer med: Circontrol ikke kompatibel.
Nissan/DBT begrenset effekt.
Early CHAdeMO adapter Jæren

emil

Berkåk er to sånne:

http://tritium.com.au/products/veefil/

(også samme som står på Brokelandsheia rett ved Tesla-laderene)

RaBalder

#268
Ja, så ut som det het noe med Veefil.

Her er en del bilder: http://www.elbil.no/nyheter/ladestasjoner/3503-forste-e6-hurtiglader-i-sor-trondelag-er-apnet

Forsøkte å grave på websiden http://tritium.com.au/products/veefil/ etter dokumentasjon på laderen. Om mulig hva alle symbolene betyr og hvilke feilkoder som finnes.

Men dokumentasjonen ligger ikke åpent. Veldig brukervennlig av en leverandør  :(

pagal

#269
AH! TRITIUM Veefil fra Australia.  Leste på USA forumet at CHAdeMO adapteret må ha en FW oppdatering ( 1.4.1)
http://www.teslamotorsclub.com/attachment.php?attachmentid=76208&d=1427596953
http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/42176-CHAdeMO-Make-Model-Review-—-Using-with-a-Tesla/page14
Ante ikke at disse fantes i Norge. Takk for opplysningen.
PS
Manual: http://tritium.com.au/wp-content/uploads/2014/10/TRI93.134.3-Veefil-Instruction-Manual.pdf
DS
Early CHAdeMO adapter Jæren

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA