Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Liste over problemer du har hatt på din Leaf

Startet av cra, søndag 11. mai 2014, klokken 12:19

« forrige - neste »

Car-El

Sitat fra: afitch80 på lørdag 27. desember 2014, klokken 07:23
Adapteren skal etter det jeg har hørt være til uttesting i Norge for tiden. Men siden ChaDemo-standarden er så lite standard så må adapteren testes på ALLE ChaDemo laderne i Norge før den kan lanseres.

Ka du mene? E ikke standaren standar?
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

afitch80

Sitat fra: Car-El på lørdag 27. desember 2014, klokken 14:42
Sitat fra: afitch80 på lørdag 27. desember 2014, klokken 07:23
Adapteren skal etter det jeg har hørt være til uttesting i Norge for tiden. Men siden ChaDemo-standarden er så lite standard så må adapteren testes på ALLE ChaDemo laderne i Norge før den kan lanseres.

Ka du mene? E ikke standaren standar?
I følge Tesla er det en del variasjon på ChaDemo laderne. Derfor må adapteren testes på alle laderne.
Før amerikansk, nå tysk.

sondell

Sitat fra: Muffinman på lørdag 27. desember 2014, klokken 07:35
Tror ikke de får solgt mange av denne om de ikke dumper prisen kraftig. Med dagens status på SC-utbygging bør den faktisk helt ned på et nivå som gjør den overkommelig til "for sikkerhets skyld". Men det begynner jo å bli veldig mange chademo-ladere i distriktene etterhvert. Noen ganger kan det være greit å etterfylle et kvarter før man kjører over fjellet på vinteren for å sikre god rekkeviddemargin.
Prisen på Tesla Shop är ju nu 450 dollar. Var den inte 1000 dollar tidigare? Kanske är längesen det förändrade sig...  inte kollat på länge. Om det bir motsvarande pris här kunde det nog vara aktuellt, drygt 3000 kr.

sondell

Under "Topp 4 spörsmål" låter det ju som att den redan är tillgänglig :)
http://www.teslamotors.com/no_NO/goelectric#roadtrips


sven erik

noen som vet mer  har  hørt de skulle komme i januar

leafer


Veggen

Nei, denne er kun for den amerikanske tesla ladepluggen.

sven erik


drinden

Hadde bil på service forrige uke. Spurte da om status på ChaDemo-adapter.
Egentlig ingenting nytt. Er under testing. Vet ikke når den kommer.

sven erik


elbilmanne

Da jeg var innom Tesla i Drammen og bekreftet bestillingen av min P85D i dag  ;D, så jeg ordene CHAdeMO adapter EU på skjermen til selger i Salesforce, på samme bilde som bestillingsnummer og liknende. Jeg var litt gira og ble distrahert, så jeg glemte å spørre hvorfor. Kan jo være fordi jeg spurte om dette første gang jeg var innom, men det så litt ut som et "offisielt" utstyrsnavn.

PS: First post - Takk for masse interessant informasjon i forumet! Har satt særlig pris på videoene til bb!

Bjoris

#131
Som eier av både Leaf og Tesla kommer jeg rett og slett ikke til å kjøpe dette adapteret og heller tåle å lade på 22 kw de gangene jeg har behov, stort sett er det uansett når en handler eller gjør andre ting. Unntaket er selvsagt for de som ferdes der ikke andre altnernativer finnes, men alt nytt som settes opp har vel nå CCS, CHAdeMo og AC22. De gml som finnes byttes jo ut så det bør vel ikke vært lenge til alle disse også har type2.

Hvis du har stått i kø for å lade en Leaf så forstår du hvorfor, joda, vi har samme rettigheter som alle andre... etc...


The Downside To CHAdeMO Adapter Availability?

As more and more Model S owners get the CHAdeMO adapter, lines will become longer at some of the already-overcrowded CHAdeMO chargers.

More quick chargers will be required at some locations where Nissan LEAF owners report waiting in lines 4-5 cars deep for a quick charge
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Dennis

#132
Kommer til å kjøpte ChaDemo adapteret. Droppet dobbellader siden type2 er tregt og ikke noe jeg gidder å betale minuttpris for eller benytte på tur, så da er et ChaDemo adapter til 3-4000 kr og 5000kr å bruke til lading mye mer for pengene.

På mange av de nye laderne hvor det er både CCS, CHAdeMo og Type2 så kan man vel uansett bare bruke en om gangen?
Er jo da mye bedre å bruke CHAdeMo istedet for å stå å surre i timesvis med Type 2 og oppta plassen mye lengre.

Øyvind.h

#133
Sitat fra: bjoris på tirsdag 27. januar 2015, klokken 16:40
Som eier av både Leaf og Tesla kommer jeg rett og slett ikke til å kjøpe dette adapteret og heller tåle å lade på 22 kw de gangene jeg har behov,
Samme her. 22kW holder lenge til det bruket den ladehastigheten er ment å dekke (rekkeviddeforlenger, lading under lengre pauser mm). CHAdeMO er gjerne belemret med kø, nedetid eller tidsbegrensninger som gjør bruken utfordrende. CHAdeMO faller litt mellom to stoler for meg - for tregt til å dekke hurtiglader-behov, og for mange ulemper til å dekke andre behov. Mulig jeg vil vurdere å låne/leie et adapter, om jeg skulle få ett behov som matcher. Men tviler sterkt.

Men det er nå min konklusjon etter halvannet års eierskap :)

Sitat fra: Cookie Monster på tirsdag 27. januar 2015, klokken 17:25
På mange av de nye laderne hvor det er både CCS, CHAdeMo og Type2 så kan man vel uansett bare bruke en om gangen?
Nei. Man kan bare bruke ett DC-uttak om gangen, mens tyoe 2 AC normalt kan brukes samtidig som DC.
Dvs om en eUP, eGolf, Leaf, Trilling mm lader fra DC kan man fint lade fra AC med Teslaen samtidig.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

sven erik


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA