Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Liste over problemer du har hatt på din Leaf

Startet av cra, søndag 11. mai 2014, klokken 12:19

« forrige - neste »

Øyvind.h

Sitat fra: GOS på fredag 14. november 2014, klokken 14:50
Sn0le

Vil ikke de med enkeltlader også få 7.4 kw på 32A 230V?
(Trodde det bare var noen med tidlig leverte biler som hadde utfordring med dette)
Hvis ikke, så er det jo bra at jeg har dobbellader, siden jeg la opp 32A til Tesla'en på hytta :)
Meg bekjent er det ingen endring av dette (dvs alle med enkeltlader får maks 3,6kW på 7,4kW type 2 stolper). Dette fordi det er slik laderne i Model S fungerer for å støtte enfas/trefas/230V/400V. 

En endring av dette medfører slik jeg forstår det en større teknisk endring/endring av løsningen.

Men enkeltlader kan få 7,4kW med blått adapter på UMC. Problemet gjelder bare type 2 uttak (som for øvrig er vedtatt europeisk standard for AC lading og er det som blir bygget ut). Man kan kjøpe seg ut av problemet for et par tusen med en lasket type 2 kabel.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

sn0le

Det blå adapteret gir biler med enkeltlader 7,4kW siden det er lasket i adapteret.
Hver del-lader i en lader takler max 16A.
På en Type 2 stasjon med 1-fas 32A og vanlig Type 2 kabel gjør dermed at man bare kan bruke 16A av de 32A.
Med dobeeltlader så vil man kunne lade med 32A.

Som Øyvind.h skriver så kan man vel få en lasket Type 2 kabel, men vet ikke om det akkurat er hyllevare.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Muffinman

Det er nok en del stolper som er lasket også. Hvaltorvet i Sandefjord f.eks.

sven erik

mye utenom her nå   noen som vet mer

sven erik

skjer det ikke noe med dette  i 2016 trenger vi dem ikke lenger

sven erik

hvor får du denne  vil ha innen tirsdag

bb

Sitat fra: Sven-Erik på torsdag 04. desember 2014, klokken 20:12
Har nissen vært tidlig ute?
Oh, shieeeet. Har du fått deg et? Hvor mye kostet det?
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Dennis

Tro om man kan legge det på bestilligen og slippe moms? :) Hvis det nå viser seg at den er tilgjengelig.

fredag

Det er ingen på teslamotorsclub.com som har fått sine chademo-adaptere enda. Jeg gjetter på at dette bare er click-bait fra insideevs. Og et bilde av en eske fra Japan.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

bb

Jeg sendte en mail til en kontakt jeg har hos Tesla og vedkommende kunne bekrefte at adapteret ikke er tilgjengelig i Norge/EU ennå.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

sven erik

nien som vet mer om når de kommer  har hørt på nyåret men

afitch80

#116
Adapteren skal etter det jeg har hørt være til uttesting i Norge for tiden. Men siden ChaDemo-standarden er så lite standard så må adapteren testes på ALLE ChaDemo laderne i Norge før den kan lanseres.
Før amerikansk, nå tysk.

Muffinman

Tror ikke de får solgt mange av denne om de ikke dumper prisen kraftig. Med dagens status på SC-utbygging bør den faktisk helt ned på et nivå som gjør den overkommelig til "for sikkerhets skyld". Men det begynner jo å bli veldig mange chademo-ladere i distriktene etterhvert. Noen ganger kan det være greit å etterfylle et kvarter før man kjører over fjellet på vinteren for å sikre god rekkeviddemargin.

eadie

Enig i det, Muff.
Chademoadapteret kjøper jeg om man får det til, si en tusenlapp eller to. Mest fordi topup på 22kw AC blir for tregt når du kan kjøpe deg tid på 50kw chademo istedet.
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19.

Øyvind.h

Sitat fra: eadie på lørdag 27. desember 2014, klokken 08:23
Enig i det, Muff.
Chademoadapteret kjøper jeg om man får det til, si en tusenlapp eller to. Mest fordi topup på 22kw AC blir for tregt når du kan kjøpe deg tid på 50kw chademo istedet.
Når jeg ladet på 22kW i København var det CHAdeMO rett ved siden av. Men CHAdeMO plassen var begrenset til maks 30 min.
Måtte isåfall gått fra lunsjen for å flytte bilen....
Om CHAdeMO laderen fungerte da, det vet jeg jo ikke.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA