Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Liste over problemer du har hatt på din Leaf

Startet av cra, søndag 11. mai 2014, klokken 12:19

« forrige - neste »

Car-El

Enig med du, Phillip Marlowe

Sitat fra: Car-El på søndag 08. juni 2014, klokken 21:17
CHAdeMO adapter?  ???
NOPPE!  :o
Tror jeg kan være lykkelig uten.  ::)
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Sveini83

Nå er ChaDemo-adapteret fjernet igjen ifra Tesla siden! ;D

tessy

Snakket med min DS igår for hva det eventuelt ville koste å legge til min bestilling, og da var det vist feil att dette var lagt ut, så det ble fjernet i stedet:-)

sondell

@OddB
Ok, skal aldri mer si at Tesla ikke kan gjöre samme feil to ganger :) .... tullinger....

Car-El

Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

fredag

Men Tesla har ingen problemer med å bruke Chademo-lading som en del av markedsføringen av bilen allerede:

http://www.teslamotors.com/no_NO/goelectric#roadtrips

Ingen ting der om at Chademo-adapteret ikke er til salgs enda. Ikke engang med liten skrift nederst.

Enten er dette grovt villedende markedsføring overfor nye kjøpere, eller så er Chademo-adapteret rett rundt hjørnet.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Andyve

Fikk dette til svar fra Tesla på mandag.

SitatThank you for contacting Tesla Motors. The CHAdeMO adapter is currently in the final stages of development and testing, however, a delivery date has not yet been determined. Your name has been added to the waitlist and we will contact you as soon as it is available.


sven erik


Philip Marlowe

Med det tempoet Tesla bygger ut SC i Norge og i Europa nå, så er jeg ikke lenger interessert i å betale 5-6000 for et ChaDemo-adapter.

(Nå har jeg jo også inntrykk av at disse ChaDemo-stasjonene ofte er ute av drift)
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

sturle

Sitat fra: Philip Marlowe på tirsdag 05. august 2014, klokken 06:21
(Nå har jeg jo også inntrykk av at disse ChaDemo-stasjonene ofte er ute av drift)
Og det gjerne på dei mest kritiske stadane, som fergekaia i Oppedal.  På E39 på sørsida av Sognefjorden, og ingen andre ladestasjonar på mange mil.  Om du vil sjå mange parkerte Nissan Leaf, busskø og misunnelege blikk, kan du ta ferga Lavik-Oppedal ein dag ChaDeMo-ladaren der er ute av drift.  :(

No har eg vore på ferie i snart ein månad utan å vente på lading ein einaste gong.  Det er i staden bilen som ventar på at vi skal ete, sjå nye stader eller berre ta ei kaffi- og dopause.  Og det vert stadig enklare etter kvart som nye ladestasjonar sprett opp.  Eg skal klare meg fint utan ChaDeMo-adapter.

Når det er sagt; eg ynskjer meg 22kW-ladarar på alle fergekaier i landet, tilrettelagt for lading medan vi likevel står der og ventar på ferga.

Sjøhyene

Sitat fra: Philip Marlowe på tirsdag 05. august 2014, klokken 06:21
Med det tempoet Tesla bygger ut SC i Norge og i Europa nå, så er jeg ikke lenger interessert i å betale 5-6000 for et ChaDemo-adapter.

(Nå har jeg jo også inntrykk av at disse ChaDemo-stasjonene ofte er ute av drift)

ja, både chademo og dobbeltlader tror jeg blir mer og mer unødvendig fremover. For den gjennomsnittlige sjåfør i det minste.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

kjølholdt

Når jeg bestilte tesla model s mars 2013 mente jeg at det var nødvendig med chademo adapter nå nesten 18 måndag senere er det ikke aktuelt . Tslabygger SC i et tempo som gjør chademo uaktuelt
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

teslaz

ChaDemo er helt uaktuelt nå som det er så mange SC rundtomkring, ikke bare i Norge men også i Europa.
P85, Lys Blå, meget fornøyd....
ELiza levert 28/11/13
Model X 13?5

cra

Sitat fra: teslaz på fredag 08. august 2014, klokken 01:41
ChaDemo er helt uaktuelt nå som det er så mange SC rundtomkring, ikke bare i Norge men også i Europa.

For mange kanskje, men sikkert ikke for alle. Jeg er ikke i den situasjonen selv pr nå, men jeg kan lett se for meg mye kjøring innenfor et område som ikke har SC. Når (hvis) ChaDemo kommer så tett som det planlegges (max 5 mils avstand i Møre og Romsdal, er visstnok planen til fylket  jeg vet ikke hva andre fylker planlegger) vil en topping på ChaDemo være ypperlig for f.eks. drosjer o.l.

For min del står ChaDemo-adapter fortsatt på ønskelista, om enn litt lenger ned etter sommerens erfaring med langtur i Tesla. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

sven erik

trenger chademo overgangen innen  desember da jeg skal kjøre til syd spania

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA