Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Liste over problemer du har hatt på din Leaf

Startet av cra, søndag 11. mai 2014, klokken 12:19

« forrige - neste »

turfsurf

Sitat fra: Mippen på lørdag 21. februar 2015, klokken 18:56
Lest litt om Chademo Adapter til Tesla. Er dette must have? For/imot synspunkt? Må dette forhåndsbetales eller  betaler man med levering?

Fordelen som jeg ser det er at der det er kombi ladere, så har man to mulige ladere å bruke. Så hvis en annen bil bruker enten Chademo eller 22kW AC så kan man bruke motsatt. Nå hadde jeg på 40000km ikke behov for hverken ene eller andre type lader, så YMMV.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Mippen

Det høres jo ikke så dumt ut. Men man lader vel like fort på vanlig hurtiglader uten å bruke adapter dersom det er ledig?
Fremtiden er elektrisk.

arnkl

Sitat fra: Mippen på søndag 22. februar 2015, klokken 00:09
Det høres jo ikke så dumt ut. Men man lader vel like fort på vanlig hurtiglader uten å bruke adapter dersom det er ledig?
Nei.

Med AC lading får du max 22 kW sjølv på 43 kW ladestasjoner. Med CHAdeMO adaptere kan ein teoretisk få 50 kW, noko som i praksis viser seg å vere 44 kW i følge Bjørn Nyland.
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

Mippen

Fremtiden er elektrisk.

pagal

Early CHAdeMO adapter Jæren

Mippen

Bestilt dette nå. Så det lønner seg egntlig å lade på chademo i stedet for hvis jeg skal lade på ikke sc?
Fremtiden er elektrisk.

Mr.Hansen

CHAdeMO adaptere gir ikke mere enn rundt 25kW iht skageraks egene tall.
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

Griffel

Sitat fra: Mr.Hansen på tirsdag 24. februar 2015, klokken 17:36
CHAdeMO adaptere gir ikke mere enn rundt 25kW iht skageraks egene tall.
Det må være feil. Adaptere skal gi det CHAdeMO laderen er i stand til å yte opp til ca 50kW.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Mippen

Min Ds sier det lader opp til 250km pr time.
Fremtiden er elektrisk.


Havebigfun

Jeg lurer på hvorfor man diskuterer Chademos tekniske egenskaper under  "bestilling og levering"? :o

Mr.Hansen

Sitat fra: Muffinman på torsdag 19. februar 2015, klokken 12:50
"Rød Tesla observert kjørende i ring rundt hurtigladestasjon i to timer mens en målbevisst sjåfør gjentok ``må ned på null...må ned på null...``om og om igjen"

LOLRF
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

jkirkebo

Sitat fra: Griffel på tirsdag 24. februar 2015, klokken 17:55
Sitat fra: Mr.Hansen på tirsdag 24. februar 2015, klokken 17:36
CHAdeMO adaptere gir ikke mere enn rundt 25kW iht skageraks egene tall.
Det må være feil. Adaptere skal gi det CHAdeMO laderen er i stand til å yte opp til ca 50kW.

Tesla har visstnok begrenset ytelsen til 70A på DBT-stasjonene som Nissan leverer, hvis de presses til å levere 120A over lengre tid går de opp i røyk ;)

Dessverre er det DBT som Fortum setter opp på Kiwi-lokasjonenen.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

pagal


Tesla har visstnok begrenset ytelsen til 70A på DBT-stasjonene som Nissan leverer, hvis de presses til å levere 120A over lengre tid går de opp i røyk ;)

Dessverre er det DBT som Fortum setter opp på Kiwi-lokasjonenen.
[/quote]

AHA, stemmer godt med de erfaringer jeg har fra Nissan og Kiwi
Early CHAdeMO adapter Jæren

Mippen

Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 24. februar 2015, klokken 18:46
Jeg lurer på hvorfor man diskuterer Chademos tekniske egenskaper under  "bestilling og levering"? :o

Pga. vi diskuterer fordeler og ulemper med å bestille med CHAdeMo adapter til en Tesla.
Fremtiden er elektrisk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA