Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Liste over problemer du har hatt på din Leaf

Startet av cra, søndag 11. mai 2014, klokken 12:19

« forrige - neste »

edyrli

Støtter dette 100 kW CHAdeMO også? I tilfelle er det jo supert. Ikke mange 100 kW ladere enda men siden KIA Soul støtter 100 kW så vil de nok dukke opp litt etter litt.
Reva i 2009 (Solgt)
Peugeot iOn 2013. "Norsk bil" (solgt)
SEAT Mii Electric
el-tog: AnsaldoBreda BM72

pagal

@ Muffinman
Har så vidt testet. ChaDemo stasjonen var utfordrende, mye trykking på diverse knapper for å starte ladning.
Hadde og problemer med å få den klumpete ChaDemo pluggen til å låse i adapteret , krevde rå kraft.
Pga nær 80 SOC ,fikk jeg kun 50A 20kW på skjermen i bilen. Skjermen på ladestasjonen viste 66A.
Early CHAdeMO adapter Jæren

Thomas Parsli

Jeg tror desverre "kun" 50A er ganske vanlig på Chademo.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

GOS

Sitat fra: Thomas Parsli på fredag 06. februar 2015, klokken 09:19

Thomas

Synes det er rart om en kun skulle få 20kw utav Chademo laderne som liksom skal gi 50 kw. Superchargerne gir jo typisk 40-45 kw når en har SOC på 80%, og da brude vel Chademo ha levert noelunde det samme. Om ikke så er det jo bedre å lade på AC 22 kw (for de av oss som har dobbeltlader) som typisk gir 20-22 kw hver gang jeg har brukt dem.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

rossifan46

Ser en nederlandsk bruker på TMC ladet med CHAdeMO-adapter og klarte 366V og 109A ca 40kW. Maks strøm fra laderen er merket 120A.

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/28340-CHAdeMO-Adapter/page56
Tesla Model S 85 VIN556XX Autopilothardware Lydpakke Vinterpakke Lyspakke Sort skinn Panoramatak Luftfjæring

dundun

Nå ringte Tesla og sa adapteret er klart for avhenting i Drammen. Bestilte det sammen med bilen i november i fjor, så det har tatt en stund. Hadde egentlig glemt hele greia. Tror vel egentlig ikke dette blir så veldig nyttig, men det var ikke så lett å vite da jeg bestilte.

Jeg betalte 6300 for det ved kjøp, men har fått 2700 ettergitt pga prisendring.
Har: Model S S85D, rød med alt.
Har: i3 med alt
Solgt: Model S P85, brun med alt.
Solgt: Mercedes B-klasse elektrisk m/alt.
Er åpenbart enkel å ha med å gjøre på ekstrautstyret.

aness

Sitat fra: kvasbo på fredag 06. februar 2015, klokken 12:18
Nå ringte Tesla og sa adapteret er klart for avhenting i Drammen. Bestilte det sammen med bilen i november i fjor, så det har tatt en stund. Hadde egentlig glemt hele greia. Tror vel egentlig ikke dette blir så veldig nyttig, men det var ikke så lett å vite da jeg bestilte.

Jeg betalte 6300 for det ved kjøp, men har fått 2700 ettergitt pga prisendring.

Litt off topic, men ser du har bestilt en MB.
B-klasse electric bruker vel Tesla lader og batteri, så har du litt flaks kan den kanskje brukes på den også?

krister461

Sitat fra: GOS på fredag 06. februar 2015, klokken 11:58
Sitat fra: Thomas Parsli på fredag 06. februar 2015, klokken 09:19

Synes det er rart om en kun skulle få 20kw utav Chademo laderne som liksom skal gi 50 kw. Superchargerne gir jo typisk 40-45 kw når en har SOC på 80%, og da brude vel Chademo ha levert noelunde det samme. Om ikke så er det jo bedre å lade på AC 22 kw (for de av oss som har dobbeltlader) som typisk gir 20-22 kw hver gang jeg har brukt dem.
Vet ikke hvorfor pagal fikk så lite, men vanligvis får man over 100A og over 40 kw på Chademo med Tesla-adapter. Kommer nok flere rapporter på dette nå som de er ute offisielt. ;)

dundun

Sitat fra: aness på fredag 06. februar 2015, klokken 12:51
Litt off topic, men ser du har bestilt en MB.
B-klasse electric bruker vel Tesla lader og batteri, så har du litt flaks kan den kanskje brukes på den også?

Ja, blir spennende å se. Blir vel enten å installere en type2-boks i garasjen bilene kan dele, eller (ideelt sett) bare kjøpe inn en ekstra Tesla-lader og benytte 32A-kontakten jeg allerede har fått montert.

Uansett topp med alt som kan deles!
Har: Model S S85D, rød med alt.
Har: i3 med alt
Solgt: Model S P85, brun med alt.
Solgt: Mercedes B-klasse elektrisk m/alt.
Er åpenbart enkel å ha med å gjøre på ekstrautstyret.

Øyvind.h

Noen som vet om adapteret er låst til eierens bil, eller om de kan brukes fritt?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

krister461

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 06. februar 2015, klokken 13:06
Noen som vet om adapteret er låst til eierens bil, eller om de kan brukes fritt?
Skal kunne brukes fritt. Usikker på om man må ha støtte for superchargers/DC-lading.

sven erik

om  det er  åpent å kan brukes av alle  så vil jeg låne leie  et  i ca 2 måneder

RaBalder

Det er noe opplåsing i software i forhold til DC-lading.

* Har man supercharger låst opp, så fungerer også chademo-adapteret.
* Har man ikke supercharger, så vil ikke chademo-adapteret fungere.

Mener det var en sjekk på det ved bestilling. En pris for biler med supercharger aktivert, en annen høyere for de som ikke hadde supercharger aktivert.

sven erik

mr.rs4

Ok, takker for oppklaring / svar☺
Jeg så for meg at den skulle brukes sammen med Tesla sin lader
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA