Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

CHAdeMO-adapter for Europa

Startet av cra, fredag 25. april 2014, klokken 00:15

« forrige - neste »

serenejet

Jeg fikk mail i dag om at mitt er på vei.
Kjører 2023 ID.Buzz og har en 2025 ID.Buzz GTX i bestilling.

elbilmanne

Moro! Hva må du betale? Jeg kunne godt tenke meg å ha en liggende i bilen, sånn just in case.

Hyperstress

Sitat fra: kvasbo på onsdag 28. januar 2015, klokken 18:18
Jeg fikk mail i dag om at mitt er på vei.

Til hvilken pris? Når bestilte du?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Muffinman

Kan vel la meg friste til gibortpris. Men det skjer vel neppe :)

sven erik

jeg fikk mail at de ennå  ikke er eu godkjent  fra drammen  sikker  på at det ikke er en usa modell

fredag

#140
Sitat fra: sven erik på onsdag 28. januar 2015, klokken 20:29
jeg fikk mail at de ennå  ikke er eu godkjent  fra drammen  sikker  på at det ikke er en usa modell

Bilder på TMC nå om en nederlender som har fått sin chademo-adapter levert på døren av Tesla. Europeisk versjon.







http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/41714-CHAdeMO-adapters-delivering

Så nå har de tydeligvis startet med utleveringene.

Er det noen norske Model S eiere som har fått sitt chademo adapter utlevert enda?
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

sven erik

nedeland sa de til meg at den hvar godkjent

pagal

Beskjed fra Tesla, Forus: Ditt adapter er klar til avhenting. Pris 3500,-
Early CHAdeMO adapter Jæren

ctr46


Sitat fra: pagal på onsdag 04. februar 2015, klokken 19:39
Beskjed fra Tesla, Forus: Ditt adapter er klar til avhenting. Pris 3500,-

Stemmer bra sett opp mot US prisen. Blir spennende å se hvordan den fungerer i bruk og hva slags hastigheter man får.

Fint om du kommer med en oppdatering etter den er brukt:)
.

mr.rs4

Hva vil man bare få ut av selve adapteret som man kobler på umc?
Tenker på maks effekt lading.
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

NilsRo

Etter det jeg har forstått er det kun et adapter mellom fast chademo ladekabel og ladeport i bilen. UMC er ikke relvant her.
Tesla Model S P85, sort, 19" vinter, 20" sommer

Alle pakker untatt: +pakke, sikkerhetspakke og ekstra barneseter.

Bekreftet 25/10 2013
I produksjon fra 02/02 2014
I transitt fra 07/02 2014
Levering 29 mars 2014, Drammen
VIN 29805

bb

CHAdeMO-adapteret kan ikke kobles på UMCen. Den kobles rett på bilen. CHAdeMO leverer DC. UMCen brukes til å lade fra AC.
http://cdn.shopify.com/s/files/1/0001/5660/products/CHAdeMO_Adapter_InContext_v02_1024x1024.jpeg?v=1394658681
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Muffinman

Sitat fra: pagal på onsdag 04. februar 2015, klokken 19:39
Beskjed fra Tesla, Forus: Ditt adapter er klar til avhenting. Pris 3500,-
Var dette bestilt sammen med nybil, dvs eks mva?

pagal

Bestilt og betalt sammen med bilen. Prisen på 3500-, er dog med moms.
Er p.t. i dialog m Tesla angående pris uten mva.
Early CHAdeMO adapter Jæren

Muffinman

Hmm, da ble jo dette plutselig interessant i et "kjekt-å-ha" perspektiv. Nå er jeg godt oppdekket med superladere for tiden, men kjører ofte langt utenfor allfarvei hvor det gjerne er plassert chademoladere som omtrent aldri brukes. 50KW er såpass effekt at man til nød kan stoppe et kvarter og få et 50km påfyll om marginene blir knappe.

Eks mva skulle bli kr. 2800. Kan kanskje ta et sammen med neste bil. Spent på hvordan det fungerer i praksis.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA