Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Senkefjærer og 18" Leaf

Startet av Torpedo Ted, lørdag 10. mai 2014, klokken 22:27

« forrige - neste »

bakskj

Min fungerte igjen idag plutselig etter å ikke har virket siste 3 ukene.
TM3 LR AWD

Oreo

Var innom verkstedet for å få installert titanforsterkninga, og der hadde takluka satt seg i "sju stein" i åpen posisjon ikke "vent". De fikk ikke lukka den igjen. Har nå taklukeforbud til den skal inn igjen for å få fikset dette. Greit nok at det kan skje, og jeg aksepterer det når det blir vist velvilje til å fikse problemet. At jeg må vente en hel mnd for å få ny "time" syntes jeg var litt drøyt, spesielt nå når det begynner å bli vær for å kjøre med taket åpent. Skal inn med bilen på service snart så mulig dette gjorde at jeg må vente såpass lenge da jeg ville få det gjort samtidig. Alternativet ville vært å være uten bil i to dager istedetfor en. Jeg legger godviljen til å ser hvordan dette løser seg. Bra det skjedde på verksted og ikke en dag med fare for regn.

Når det gjelder 1mnd ventetid har jeg forøvrig erfart det samme ved bestilling av service hos Toyota også.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

19quiz76

Fikk nylig min tilbake etter skift av takluke; strøken jobb av Drammen Karosseri, i tillegg til innvendig rengjøring (#haterdenjobben).

Servicedame på Skøyen sa imidlertid at deksler til festene for takstativ skulle byttes samtidig pga ny patent, men fikk den tilbake med (nye, men) samme type fester som før.

Andre som har hørt at dekslene skal byttes ut?
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

BMW850

Det er noe jeg har hørt "rykter" om. Nye deksler i metall.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Cato76

Sitat fra: 19quiz76 på søndag 18. mai 2014, klokken 00:08
Fikk nylig min tilbake etter skift av takluke; strøken jobb av Drammen Karosseri, i tillegg til innvendig rengjøring (#haterdenjobben).

Servicedame på Skøyen sa imidlertid at deksler til festene for takstativ skulle byttes samtidig pga ny patent, men fikk den tilbake med (nye, men) samme type fester som før.

Andre som har hørt at dekslene skal byttes ut?

Fikk du forskjellig farge på glassene etter at du skiftet takluke? Jeg har hørt om noen som har fått dette.
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

rsomby

Jeg har også bil utlevert mars som har takluke som henger og jukker på 25-30% ved åpning og lukking. Funket bra til 5.9 firmware ble installert, da begynte klusset. Tok turen innom Tesla i Bergen nå i dag morges og fortalte om problemene. De tok bilen inn umiddelbart og rettet feilen på 15min. Superservice!

MyTess

Jeg har også samme issue. Den lukket seg ikke på høyre side. Åpnet den opp igjen og fikk den lukket igjen, men ble skremt og har ikke turt å åpne igjen.

Thor2014

Tesla kan fikse det over nettet.
De kjører en ny referansekjøring av taket remote.
Bare ring å spør

christian1986

Da ble det min tur til å oppleve problemer. Når jeg stenger luken nå er det en glipe midt på i bakkant. Virker som om delen har vokst :P...

Uansett, takforbud og inn til Tesla i morgen tidig.

Med denne siste feilen må jeg si jeg begynner å bli litt bekymret. Håper for teslas del at det er de første bilene som har mest kluss, selv om dette er noe de skulle kunne ha plukket opp i USA.

Hyperstress

Sitat fra: christian1986 på onsdag 28. mai 2014, klokken 00:15
Da ble det min tur til å oppleve problemer. Når jeg stenger luken nå er det en glipe midt på i bakkant. Virker som om delen har vokst :P...

Uansett, takforbud og inn til Tesla i morgen tidig.

Med denne siste feilen må jeg si jeg begynner å bli litt bekymret. Håper for teslas del at det er de første bilene som har mest kluss, selv om dette er noe de skulle kunne ha plukket opp i USA.

Hvor stor er denne glipen i bakkant? Bilde?
Min luke har lukket skjevt en gang, og jeg har en liten glipe i bakkant. Ikke stor, men slik at det ser ut som at det ikke er helt kontakt med pakningen, og jeg har vært usikker på om det er tett. Men det virker å være tett, selv med høytrykkspyler, så jeg har ikke tenkt mer på det.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

christian1986

Stor nok til at en hører en suse/pipelyd når en passerer 80km/t. Også stor nok til at en ser at ting ikke er som de skal.

De prøvde en kalibrering remote først, men det hjalp ikke for min bil. Kanskje noe å teste.

SteinR

Antar det er samme problemet jeg hadde i forrige uke. Det er en pakning som har kommet ut av posisjon og ligger i klem. For min del tok det 5 sekunder å fikse hos Tesla, men de ga meg samtidig time for å skifte hele takluka (slik jeg forstod det).....

Teslafrank

Min og, den åpner seg ikke. Plutselig bare. Siden er den død. Null respons.
Skal inn 19.06 for fiks, + litt annet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA