Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Senkefjærer og 18" Leaf

Startet av Torpedo Ted, lørdag 10. mai 2014, klokken 22:27

« forrige - neste »

Torpedo Ted

Har siden jeg fikk bilen i mars hatt problemer med en takluke som ikke vil åpne seg mer enn ca 30%. Noen som har samme problem, eller har hatt samme problem?

Ble litt overasket når første ledige time til å ordne dette ikke var før begynnelsen av juni... Er det virkelig så lang ventetid på service? :(

Ebbe

#1
Er vel en konsekvens av at Tesla har tenkt salg salg og ikke fulgt opp behovet for servicebehov eller hatt en skikkelig kvalitetssikring før bilene blir shippet. Dette håper jeg Tesla tar snarest tak i!
P39240

Dice

Har hatt samme problemet siden jeg fikk bilen. Har fått time i mai til å fikse det.

Snorreholberg

Jeg fikk bilen min for 1,5 måned siden - og fikk problemer med takluken etter ett par uker. Den åpnet seg bare 25 prosent ved første trykk. Jeg måtte så trykke på nytt - og da åpnet den seg til 30 prosent. Og etter først ett par trykk til så åpnet den seg helt.

Jeg klaget på dette til Tesla - og det endte med at de skiftet hele soltaket. Jeg ble informert at det var to andre Teslaer inne med akkurat det samme problemet som mitt - da jeg hadde den inne. Det skal visstnok slik jeg skjønte det ha vært litt dårlig kvalitet på arbeidet til de som har lagd soltak på Teslaene etter jul (sagt i en bisetning på telefon med tesla).

Jeg har imidlertid fremdeles problemer med soltaket - nå har det hengt seg opp ett par ganger - slik at jeg ikke alltid får lukket det på første klikk. En gang hang det seg skikkelig - og det gikk ett halvt døgn før den plutselig ville lukke seg igjen.

Skal som deg ha time for dette i juni.

Torpedo Ted

Sitat fra: Snorreholberg på torsdag 24. april 2014, klokken 20:14
Jeg klaget på dette til Tesla - og det endte med at de skiftet hele soltaket.

Hvor lang tid brukte de på å fikse det når du hadde levert inn bilen? Fikk du leiebil?

staleand

Jeg fikk bilen 27. Mars. Takluka fungerte de første testrundene, men ca. 2 uker etterpå da samboeren min var på besøk hos foreldrene sine så sluttet den plutselig å fungere. Nektet å åpne seg overhode. Den var "stuck" i 3-4 dager før den plutselig fungerte på ørtne forsøk etter mange dager og titalls forsøk.

Etter at den begynte å fungere har jeg fått et problem med at den drar seg "skjevt" på plass (litt usikker på hvordan jeg skal formulere det bedre), dette har skjedd ca. hver gang jeg har brukt luka. Når takluken har lukket seg skjevt har det fungert å trykke på "Vent" for så "close". Da har det rettet seg. Men jeg kjenner at jeg stoler veldig lite på takluka.
Model S S85 Alt utstyr, minus tyverialarm, hattehylle og barneseter.
Levering feb / mars 2014.

Thor2014

Jeg hadde samme problem, men support nulstillet taket over telefon. Etter det har det vært fint, bortsett fra en pakning som ble ødelagt.
Skal inn på rep i juni

Trustno1

Vi fikk akkurat samme problem ca 1 uke etter vi mottok bilen i slutten av mars.

Luka åpnet seg kun til 25%. Etter en stund så fikk vi også problemet med at den lukket seg skjevt og fikk den ikke sikkelig igjen uten å hjelpe den for hånd. Etter dette så har vi latt den være lukket.

Kontaktet Tesla i påsken og ventetiden for å fikse dette var godt over en måned. Har også en del andre småfeil som skal fikses samtidig.

19quiz76

Har hatt min inne til service den 3.4 for samme problem, resultatet var at hele innsatsen/kassetten som soltaket er festet inn i må skiftes. Dette skal gjøres av Drammen Karosseri når de får kapasitet, må påregne inntil fem arbeidsdager.

Fikk også vite at dette ikke kunne rettes med firmware pga lavt VIN-nummer (15xxx), visstnok er denne patenten utbedret på senere modeller.
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Mippen

Er det så mye tull med dette panotaket altså? Mugg og tak som ikke åpner og lukker seg?
Fremtiden er elektrisk.

19quiz76

Hadde ikke kjøpt den om jeg ikke måtte pga feste for takstativ..
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Øyvind.h

Sitat fra: Mippen på torsdag 24. april 2014, klokken 22:44
Er det så mye tull med dette panotaket altså? Mugg og tak som ikke åpner og lukker seg?
Ble kjørt en undersøkelse om mugg på filtbiten her for en stund siden. Selv denne feilen som "alle" hadde var kun ca 20% av kundene som hadde tror jeg (husker ikke nøyaktig).
Jeg hadde overtakelse 31. august i fjor (bilen måtte riktignok stå igjen en uke pga ferie og skilt-problemer), og har ikke hatt noen problemer med taket. Bruker taket mye! Utrolig deilig på solfylte dager å åpne en så stor del av taket. Siste uken har vært en sammenhengende drøm, og en hyggelig forsmak på hvordan de neste månedene vil være. Glasstaket gir også en veldig lys og luftig kupe resten av året, samt fester for takstativ. Skulle det oppstå en feil de nærmeste årene er reparasjonen bare en telefonsamtale til Tesla unna. Nå i 2014 sliter en del med at taket kjører seg fast (ser enkelte eldre biler også gjør det), men det må være noe midlertidig i produksjonen, for fastkjøring i dette omfanget var det ikke snakk om i fjor høst.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

cra

Sitat fra: Snorreholberg på torsdag 24. april 2014, klokken 20:14
Jeg har imidlertid fremdeles problemer med soltaket - nå har det hengt seg opp ett par ganger - slik at jeg ikke alltid får lukket det på første klikk. En gang hang det seg skikkelig - og det gikk ett halvt døgn før den plutselig ville lukke seg igjen.

Dette problemet (lukking) hadde jeg også. Et par dager etter at jeg snakket med tesla kom det en kar fra Trondheim som byttet takluka. Han smurte opp motorene og kalibrerte dem. I tillegg hadde han bytta den lille skjermen fordi min bil var produsert mellom to andre som hadde hatt dårlige loddinger, så den ble bytta for å unngå at jeg kanskje skulle oppleve det samme. I tilegg var det støvsuget og gjort rent inne i bilen.

Sitat fra: Torpedo Ted på torsdag 24. april 2014, klokken 20:22
Hvor lang tid brukte de på å fikse det når du hadde levert inn bilen? Fikk du leiebil?

Jeg leverte inn bilen kl halv åtte om morgenen, og leiebil stod og ventet på meg da jeg kom. En knøttliten bensin-peugeot med utrolig støyende piggdekk, men det var helt greit; jeg skulle bare ei mil videre til kontoret, og tilbake. Før klokka var elleve ga visible tesla beskjed om at bilen var ute på test-tur, og jeg hadde byttet bensin-bøtta tilbake mot stas-karjolen før lunsj. :D  Da var altså takluka og lilleskjermen bytta.

Han bytta takluka fordi det så ut til at den hadde litt feil bue; den virket litt høyere på midten slik at den ikke gikk 100% nedpå pakinga (kanskje 99-99,5% nedpå). Det var mulig at dette gjorde at den var treg. Har så langt ikke hatt noen flere problemer med luka. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Oreo

Kjerringa hadde brukt takluka i går på "vent" posisjon og lukket den da hun parkerte i garasjen...trodde hun.
Vel den var lukket men kun på venstre side. Høyre side sto fortsatt i åpen posisjon og det så litt jæv.ig ut. Fikk litt vondt inni meg (ja jeg er psyk).
Fikk lukket luka og åpnet den igjen. Fortsatt så den litt skeiv ut etter å ha stått på "halv tolv" hele natta.
Kjørte innom Tesla for å rapportere og spørre om dette. De hevdet det var en feil som hadde kommet i 5.9 sw. De drev nå å samlet VIN nr. på de bilene dette hadde skjedd med. Tydligvis var det flere som hadde fått erfart dette.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Orcuz

Får kun åpnet til 25% ca jeg også. Har time ikke starten av mai for retting

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA