Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ski - Hønefoss med Ion?

Startet av teslaS84, lørdag 10. mai 2014, klokken 20:16

« forrige - neste »

19quiz76

Min Skiguard 860 ble levert med noen klosser som kan legges mellom boks og stativ, sikkert for å motvirke steiling. Kanskje de selger dem løst også :)
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

T-ect

Er det noen som har erfaring med Thule excellence takboks, sammen med wispbar?
Vil takluken ta oppi takboksen, hvis noen mot formodning åpner takluken?
Bilder?

teslaz

Sitat fra: T-ect på mandag 09. juni 2014, klokken 09:56
Bilder?
Takluken kan kun åpnes til "vent" og ikke helt ut.
Ser ganske kult ut mener jeg
P85, Lys Blå, meget fornøyd....
ELiza levert 28/11/13
Model X 13?5

ToWalkOrDrive

Sitat fra: teslaz på mandag 09. juni 2014, klokken 12:49
Bilder?
Tesla Model 3 Performance 2019-
Tesla Model S 85               2014-2018

teslaz

Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 18. juli 2014, klokken 14:30
Sitat fra: teslaz på mandag 09. juni 2014, klokken 12:49
Bilder?
P85, Lys Blå, meget fornøyd....
ELiza levert 28/11/13
Model X 13?5

Rico

Tar denne opp igjen. Er avhengig av en skiboks på min fremtidige 70D når vi skal på hytta. Hadde planlagt Whispbar + Skiguard 860S,men ser nå at mange mener Whispbar er knotete å skru av og på. Hadde håpet jeg skulle kunne ha en løsning hvor jeg bruker skiboks-heisen og enkelt heiser boksen med stativet av og på etter behov. Kan jeg bare glemme det? Er det så plundrete at jeg vil ende med å la selve lastestativet stå på hele tiden?

Ønsker erfaringer fra andre om hva dere mener er enklest å montere/demontere av lastestativ/skibokser.

mvh
Rico

Tromic

Er også interessert i å høre mer om dette. Har en bestilling inne på Whispbar som er tenkt brukt med sykkelstativ om sommeren og en Packline FX boks på vinteren. Men har blitt i tvil om dette er beste løsning på markedet nå. Hva mener folket?
Drammen.
Mitsubishi i-Miev 2011 - går som en klokke fortsatt
Tesla Model S 2013 - bruktkjøpt 2015. Fantastisk! Solgt.
Tesla Model X60D bestilt 24/9-2016

fonberg

Sitat fra: Tromic på mandag 20. juli 2015, klokken 18:44
Er også interessert i å høre mer om dette. Har en bestilling inne på Whispbar som er tenkt brukt med sykkelstativ om sommeren og en Packline FX boks på vinteren. Men har blitt i tvil om dette er beste løsning på markedet nå. Hva mener folket?

Ser det er lite bilder her i tråden, så jeg slenger inn et par. Jeg bruker Whispbar kombinert med Thule sykkelstativer på sommeren, og Packline FX SUV skiboks på vinteren.

Tar de av bilen i perioder jeg ikke har bruk for de. Bruker <5 min på å ta det av, og 5-10 min. på å sette det på. Sykkelstativene (det er bare ett på bildet, men vanligvis har jeg to) støyer merkbart, men ikke plagsomt i hastighetene jeg kjører med dem i (<100). Skiboksen støyer mindre, og straffer også forbruket mindre enn jeg fryktet - det var enkelt å kjøre under 200 wh/km med stappfull påskebil på midtnorske riksveger.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

tkjoerlaug

Har du gjort noen tilpasninger for med packline fsx suv, eller bare montert rett på stativet? Vurderer denne selv også på whispbar, men leser at mange mener at skiboksene steiler uten å bygge opp bak. Om den steiler eller ikke vises ikke så godt på bildet.

fonberg

Sitat fra: tkjoerlaug på tirsdag 21. juli 2015, klokken 10:58
Har du gjort noen tilpasninger for med packline fsx suv, eller bare montert rett på stativet? Vurderer denne selv også på whispbar, men leser at mange mener at skiboksene steiler uten å bygge opp bak. Om den steiler eller ikke vises ikke så godt på bildet.

Jeg har ikke gjort noen tilpasninger, dvs. har ikke bygd opp mellom bakre bøyle og boks som kunne vært aktuelt. Jeg synes ikke den steiler i noen grad som gjør det nødvendig, men det ville vært en smal sak å legge en 5 mm gummilist mellom om jeg ønsket, da jeg monterer boksen med vanligs klips rundt whispbar-bøylen (bruker ikke skinner). FX SUV-boksen har en form som vinkler ganske kraftig nedover foran (litt Concorde-aktig), og dette synes jeg gjør seg veldig godt på TMS.
Her et bilde som kanskje gir bedre inntrykk av vinkelen (sorry for skitten bil).

-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

tkjoerlaug

Perfekt!

Akkurat det bildet jeg har lett etter. Synes den ser bra ut på bilen jeg, så jeg kommer nok til å bestille en sånn.

fonberg

Sitat fra: tkjoerlaug på tirsdag 21. juli 2015, klokken 11:11
Perfekt!

Akkurat det bildet jeg har lett etter. Synes den ser bra ut på bilen jeg, så jeg kommer nok til å bestille en sånn.

Bare hyggelig.

Det satt langt inne å sette boks på bilen for min del, men jeg kom i en situasjon der jeg var nødt nå i påska - og må si jeg ble positivt overrasket både når det gjaldt utseende, forbruk og støy med denne FX-SUV-boksen. Den hadde også god plass til fem sett alpinski + staver + litt til, så alt i alt meget fornøyd. (Utseendemessig synes jeg også den versjonen med chrome-list matcher chrome-detaljene på TMS bra, men det er nå en smakssak. Jeg ser man får samme boks uten den lista også.)
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Hord

• Thule Dynamic 900, BilXtra mars 2012, Vinterferietilbud 6799,-
  • Whispbar, Tesla mai 2015

Gripeklørene under boksen - klarte ikke å gripe over Whispbar siden den er så brei. Det ble derfor kuttet av ca 0,5 cm av klørene med et multiverktøy.
Standard montering - ikke modifisert med heving bak.
Takluke - ikke sjekket om denne kan åpnes
Bakluke - kan ikke åpnes helt opp

pej

Sitat fra: Hord på tirsdag 21. juli 2015, klokken 12:21

• Thule Dynamic 900, BilXtra mars 2012, Vinterferietilbud 6799,-
  • Whispbar, Tesla mai 2015

Gripeklørene under boksen - klarte ikke å gripe over Whispbar siden den er så brei. Det ble derfor kuttet av ca 0,5 cm av klørene med et multiverktøy.
Standard montering - ikke modifisert med heving bak.
Takluke - ikke sjekket om denne kan åpnes
Bakluke - kan ikke åpnes helt opp

Man trenger ikke modifisere gripeklørne. De går på med et nødskrik men du må sette på den bakerste først. Da får du de litt på skrå:) Kjøpte samme boksen for en uke siden. Helt topp. 4000,- på Bilextra 50 % black friday!
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

Bjoris

Jeg har FX 210 der det borres hull i boksen for bøylene, den blir da glatt under og det blir lite støy. Veldig fornøyd, men det var ett styr å få det til å passe, de ødla en boks så jeg måtte få ny fra Mekonomen, men når det først stemte ble det bra, ikke mer enn 1-2 cm klaring så den lå som smurt på bilen...

Er spent nå med den nye der festene er endre, har ikke kommet helt til bunns i dette, men avstanden var helt lik så det bør gå med samme boks. Bygde den ikke opp, men har Thule takstativ, dette er litt stivere så boksen vibrere aldri...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA